Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

dohledání špatně zaslané platby

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Re: dohledání špatně zaslané platby

Příspěvekod okoun » 7 years ago

koukám že to máš pěkně propracované než spousta co tu komerčně nabízí své SW, to se mi líbí :)
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

milan.zelina
Příspěvky: 281
Registrován: 15 years ago

Příspěvekod milan.zelina » 7 years ago

Ano, specialně na mail-google to dělám taky tak, a kopiii paranoidně posílám sám sobě na účet google, abych viděl jak to dopadne.
Jak jsem již v jiném tématu psal, je to služba zdarma, tak to musím tak brát.
v.s. se spousta lidí asi nenaučí používat, mám tady i deset let stará čísla faktur.
P.S: centrum a seznam se poslední dobou trochu zlepšil.
1 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

okoun píše:já spíše osobně vidím problematiku toho že se někdy stane že faktura na email nedorazí protože třeba pošták vyhodnotí jako spam a systém potom udělá ze zákazníka neplatiče a zákazník je naštván

Za předpokladu, že zákazník platí fixní částku za dané období (což bývá obvyklé) je přece jednoduché řešení - zákazník by měl být už při podpisu smlouvy upozorněn, že platí nikoliv dle vystavených faktur, ale dle ceníku a v termínech v něm uvedených a případné nedoručení faktury tedy není důvodem k neuhrazení oné fixní částky. V podstatě totéž, jako při platbách za nájem bytu/nebytových prostor, úhrada energií apod., kde se také platí bez ohledu na doručenou fakturu (SIPO) a pokud ji zákazník nedostane, tak je na něm, aby si to zařídil.
0 x

asdewq
Příspěvky: 539
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod asdewq » 7 years ago

U nas to riesime uplne jednoducho.. mame vlastny system ktory na kazdeho zakaznika hlada platby podla vsetky do daneho okamihu pouzitych vs, zakaznickych cisiel, cisiel zmluv.. ak si zakaznik nahodou vymysli nejaky nezmysel ktory je ale aspon kazdy mesiac rovnaky vieme rucne na kazdeho zakaznika taketo vymyslene vs doplnit.. system generuje ako faktury za tarify tak akcie a vedie uplne saldo takze prehlad v platbach uplny. Popri tom bezi upomienkovy system kde vieme nastavit ktora upomienka na kazdeho zakaznika ma a ktora nema byt spoplatnena. Prva ide smskou cez sms branu druha listom a tretia je obmedzenie sluzby.. ak nestacitak posledna vyzva, odstupenie, odovzdanie pravnikovi na vymozenie.. najvacsia krasa ze uplne vsetko sa deje automaticky... vratane spracovania vypisov z banky teda kolegyne s tym v podstate nemaju pracu a ak nahodou tak tych neidentifikovanych platieb vedia z importovanych vypisov dohladat rucne ked sa zakaznik ohlasi (ze dostal sms ze neplati).. mozno moc striktne ale funkcne oni sa ludia naucia a je vsetko ok. Je to nas vlastny system ak by ste mali niekto zaujem o blizsie info rad poslem cez sz.

Ps: to je len cast z moznosti ktore su :)
0 x

pedro4444
Příspěvky: 849
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod pedro4444 » 7 years ago

Myghael píše:Platby, které se nepodařilo spárovat podle VS, čísla účtu nebo alespoň jména odesílatele, jsou ve speciální kategorii, aby je bylo rychlejší najít. Pro lidi platí třikrát a dost - pokud to někdo opomene jednou, budiž, pokud po druhé, je upozorněn, že napříště už to dohledání bude zpoplatněno částkou 50 Kč, no a potřetí už je to jasné.



tiez pouzivame podobny system freenetis kde tych co neidentifikuje podla VS tak da do zvlastnej kolonky a tam bud podla mena sa to prirady alebo to tam vysi a zakaznika upozornime. Ak to zopakujem po sebe tri krat a chybu neodstrani platbu uz nepriradime system mu vyhodi upozornovaciu stranku kde ak platbu neuhradia im bude poslana spoplatnena upomienka a uz vola ze vsak on zaplatil a pak pekne staci poslat screen ze kde je VS???, ze tam musi byt a uz sa poucia.

Najhorsie bolo veru preucit firmy, ktore vzdy ako VS dali cislo zmluvy...
0 x

pedro4444
Příspěvky: 849
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod pedro4444 » 7 years ago

Adolf.Shitler píše:
okoun píše:já spíše osobně vidím problematiku toho že se někdy stane že faktura na email nedorazí protože třeba pošták vyhodnotí jako spam a systém potom udělá ze zákazníka neplatiče a zákazník je naštván

Za předpokladu, že zákazník platí fixní částku za dané období (což bývá obvyklé) je přece jednoduché řešení - zákazník by měl být už při podpisu smlouvy upozorněn, že platí nikoliv dle vystavených faktur, ale dle ceníku a v termínech v něm uvedených a případné nedoručení faktury tedy není důvodem k neuhrazení oné fixní částky. V podstatě totéž, jako při platbách za nájem bytu/nebytových prostor, úhrada energií apod., kde se také platí bez ohledu na doručenou fakturu (SIPO) a pokud ji zákazník nedostane, tak je na něm, aby si to zařídil.


pokial sa jedna o bezneho zakaznika a nie firmu toto mame osetrene ze pri zmluve sa vystavi splatkovy kalendar.
tzn. ze ma presne stanovenu splatku a tou plati az do zmeny a tym padom neplati podla faktur ,ktore by sme mu museli dorucovat kazdy mesiac....
0 x

Kart
Příspěvky: 246
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Kart » 7 years ago

pedro4444 píše:
Myghael píše:Platby, které se nepodařilo spárovat podle VS, čísla účtu nebo alespoň jména odesílatele, jsou ve speciální kategorii, aby je bylo rychlejší najít. Pro lidi platí třikrát a dost - pokud to někdo opomene jednou, budiž, pokud po druhé, je upozorněn, že napříště už to dohledání bude zpoplatněno částkou 50 Kč, no a potřetí už je to jasné.



tiez pouzivame podobny system freenetis kde tych co neidentifikuje podla VS tak da do zvlastnej kolonky a tam bud podla mena sa to prirady alebo to tam vysi a zakaznika upozornime. Ak to zopakujem po sebe tri krat a chybu neodstrani platbu uz nepriradime system mu vyhodi upozornovaciu stranku kde ak platbu neuhradia im bude poslana spoplatnena upomienka a uz vola ze vsak on zaplatil a pak pekne staci poslat screen ze kde je VS???, ze tam musi byt a uz sa poucia.

Najhorsie bolo veru preucit firmy, ktore vzdy ako VS dali cislo zmluvy...

Jeste horsi je snad zmena cisla uctu...
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

Variabilní symbol rovnající se číslu smlouvy je naprosto běžná věc a poměrně logická, navíc s tím účetní systémy nemají žádný problém a je dost s podivem, když se tuto léty zažitou praxi někdo pokouší změnit a vymýšlí nějaké vlastní alternativy. No každého věc samozřejmě.
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

Zdravím,
no nemyslím si, že by to bylo natolik jasné. Opakující se platba se stejným VS samozřejmě funguje, ale v okamžiku, kdy plátce nedodržuje dobu splatnosti, začnou komplikace. Domluva s klientem, proč má dluh XY Kč a kdy vznikl je poté značně obtížné.
Z těchto důvodů osobně preferuji systém: každá faktura = jedinečný VS. A pokud klient náhodou nebo z lenosti použije číslo smlouvy, ošetří to precedura účetního SW.
mpcz, 10.01.2017
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

Ano, když plátce nedodržuje splatnost a provider není důsledný, tj. nezačne včas s upomínkami, tak v tom pak může být nepřehledno.
0 x

hol
Příspěvky: 883
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod hol » 7 years ago

mpcz píše:Zdravím,
no nemyslím si, že by to bylo natolik jasné. Opakující se platba se stejným VS samozřejmě funguje, ale v okamžiku, kdy plátce nedodržuje dobu splatnosti, začnou komplikace. Domluva s klientem, proč má dluh XY Kč a kdy vznikl je poté značně obtížné.
Z těchto důvodů osobně preferuji systém: každá faktura = jedinečný VS. A pokud klient náhodou nebo z lenosti použije číslo smlouvy, ošetří to precedura účetního SW.
mpcz, 10.01.2017


Nesouhlas, mame overene ruzne modely a zcela optimalni je vs-cislo smlouvy a dokopat k zakaznika k trvalaku. Pak o zakosovi leta nebudes vubec vedet. Kdyz prestane platit, tak hned upominka. On si to zkoukne a znova nastavi a neni co resit, pohodli je na obou stranach.


Jakmile se posilaji faktury, je tam ten nestastnej lidskej faktor a to nikdy nemuze fungovat tak spolehlive, jako trvalak. Vidim to u podnikatelu, kde faktury byt musi, kolik jich musime pokazde upominat.
0 x

jopo
Příspěvky: 280
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod jopo » 7 years ago

Adolf.Shitler píše:Ano, když plátce nedodržuje splatnost a provider není důsledný, tj. nezačne včas s upomínkami, tak v tom pak může být nepřehledno.

To je pravda, a stalo sa to aj mne. Ale koniec roka je dobry cas na to dat to do poriadku, poslat ludom 1., 2.upomienku, odpojit a pockat az doplati. A klios ma zase cisty ucet.
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

to Hol: Ten sled myšlenek je poněkud roztříštěný:
- každý má svůj systém, to je jasné, to samozřejmě nikomu neberu. Jsou ovšem i vyjímky, např. Karneval nebo UPC, kde systém stále stejného VS používají a evidentně jim problémy způsobuje a přesto nejsou schopni nic změnit, protože sotva jsou schopni se v tom stávajícím vyznat. O problémech a zmatcích s trvalým VS bych mohl dlouze psát i vlastní zážitky.
- že zákazník to "zkoukne", to je sice možné, pokud je ovšem flink nebo neplatič, tak to tak jako tak ignoruje. Jsem přesvědčen, že trvalý příkaz si dávají spíše ti pořádnější pro svůj pořádek. Když jsem projel svou databázi TP, ani jeden nebyl od problémového platiče.
- že pak hned upomínka, to je snad jasné, návaznost na variantu fakturace nevidím
- myšlenku o lidském faktoru jsem dost nepochopil. Faktury posíláme emailem, v upomínce kopii. VS vč plat. údajů je i v předmětu emailu, pro ty chytráky, co tvrdí, že příloha "nejde otevřít". 2. upomínka je po SMS. Emaily i SMS eviduje systém a čeká na přečtenky i doručenky vrácené od klienta. Nevidím žádnou souvislost s problémem "podnikatel a faktura".
- že trvalý příkaz je z hlediska jistoty plateb OK, to je jasné. Funguje to pouze u stabilních plateb. Jsou i tací, co čerpají nárazové služby s proměnnou částkou a pak je to spíše na závadu, vznikají dvě faktury, oni volají, že to chtějí sloučit do jedné atd. Ale to je už jiný, spíše okrajový příběh.
mpcz, 11.01.2017
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

jopo píše:
Adolf.Shitler píše:Ano, když plátce nedodržuje splatnost a provider není důsledný, tj. nezačne včas s upomínkami, tak v tom pak může být nepřehledno.

To je pravda, a stalo sa to aj mne. Ale koniec roka je dobry cas na to dat to do poriadku, poslat ludom 1., 2.upomienku, odpojit a pockat az doplati. A klios ma zase cisty ucet.

Ano, to je právě to, co lidi zažívali u již zaniklého Karnevalu: Karneval: "Na vašem účtu je nedoplatek 9.483,- Kč". Klient: "nedlužím, kdy to vzniklo? Vše mám zaplaceno". Karneval: "Nevím, ale na vašem účtu je nedoplatek 9.483,- Kč, je nutno zaplatit, jinak stanici odpojíme" ... atd. stále dokolečka. Stanice odpojena, po čase omluva Karnevalu.
Upomínka i třeba stokrát opakovaná: "Na vašem účtu je nedoplatek 9.483,-" na situaci vůbec nic nemění, spíše klienta rozzuří. Pokud je klient přesvědčen, že zaplatil OK, určitě jim to nepošle znovu.
Když narazíte při řešení problému na operátorku, která se v tom složitém systému nedostatečně orientuje, určitě se pobavíte.
Něco jiného je: "Dlužíte 9.483,-, FA 1623456 ze dne 10.10.2016 za služby 09/2016. Kdy byla uhrazena a pod jakým VS"? Problém je pak vyřešen za minutu.
Bylo by zajímavé udělat statistiku, kam vývoj směřuje. Já jsem prošel sbírku všech mých přijatých faktur, operátorů i všech ostatních a kromě UPC, následovníka Karnevalu nikdo trvalý VS nepoužívá. "Nový" útvar UPC - (Sloane) používá jedinečné čísla faktur a VS.
mpcz, 11.01.2017
0 x

Adolf.Shitler
Příspěvky: 521
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Adolf.Shitler » 7 years ago

UPC bych sem netahal, to jsou statisíce smluv a tam je jistý chaos prostě daň za takový počet lidí. Jinak souhlas s trvalým příkazem, to je naprosto nejlepší forma platby a právě u ní je ten fixní v.s. de facto nutnost. Z pohledu uživatele je to stejné, znám spoustu lidí, kteří opisují složenky sami od sebe (z dřívějších plateb) a uvádí v.s. pořád stejný. Jak ho bude provider měnit, tak se do toho leda zamotá. Navíc "chytrý" provider má platby nastavené tak, že uživatelé platí částky v termínech a ve výši, které jsou předem dané a nikoliv dle nějakých faktur (ta je pro uživatele - soukromé osoby - úplně zbytečná, stačí potvrzení o obdržené platbě). Aspoň se nikdo z uživatelů nemůže vymlouvat, že fakturu nedostal apod.
0 x