Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

dohledání špatně zaslané platby

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
DrWiza
Příspěvky: 212
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

dohledání špatně zaslané platby

Příspěvekod DrWiza » 7 years ago

Ahoj,
poslední dobou se nám stává že čím dál víc zákazníků zasílá platby pod špatným VS a SS a naše účetní je pak x desítek hodin ručně dohledává a páruje.
Jsou dvě řešení - buď platby ignorovat a zákazníka odpojit z důvodu nezaplacení, nebo mu naúčtovat poplatek za dohledání špatně zaslané platby.

jak to řeší ostatní?
0 x

Robotvor
Příspěvky: 803
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod Robotvor » 7 years ago

DrWiza píše:Ahoj,
poslední dobou se nám stává že čím dál víc zákazníků zasílá platby pod špatným VS a SS a naše účetní je pak x desítek hodin ručně dohledává a páruje.
Jsou dvě řešení - buď platby ignorovat a zákazníka odpojit z důvodu nezaplacení, nebo mu naúčtovat poplatek za dohledání špatně zaslané platby.

jak to řeší ostatní?



Když není u platby VS a sedí alespoň jméno majitele účtu s člověkem na koho je psaná smlouva tak to spáruje podle jména, pokud, ale není vidět ani jméno a není ani VS tak nezbývá něž platbu nechat být a počkat kdo se s dlužníků ozve po odpojení.
0 x

Uživatelský avatar
info@adambalko.cz
Příspěvky: 94
Registrován: 13 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod info@adambalko.cz » 7 years ago

Zavolejte jim a dejte jim na výběr. Ta třetí možnost, a to, že budou údaje zadávat správně je hned napadne jako třetí možnost ;)

DrWiza píše:Ahoj,
poslední dobou se nám stává že čím dál víc zákazníků zasílá platby pod špatným VS a SS a naše účetní je pak x desítek hodin ručně dohledává a páruje.
Jsou dvě řešení - buď platby ignorovat a zákazníka odpojit z důvodu nezaplacení, nebo mu naúčtovat poplatek za dohledání špatně zaslané platby.

jak to řeší ostatní?
0 x
internetkyjov.cz

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

Zdravím,
jelikož jsem si účetní i ISP sw psal sám, zabudoval jsem pro tento případ všechny možné alternativy, které můžou pomoci.
SW hledá podle čísla účtu odesílatele, jména odesílatele, variabilního symbolu staršího. Z velké části jsou VS vadné tak, že klient použil ten minulý nebo ještě starší, protože ztratil FA. Pokud se jedná o převod banka - banka, je hledání téměř vždy úspěšné. Horší už je to u převodů přes poštovní poukázku.
Pokud nenajdu, klient dostane při surfování na obrazovku hlášku, ať udělá kontrolu VS a tak dále, že není uhrazeno. Je to velmi účinné a hlavně to klienta nějak moc nerozčílí, protože uvidí vlastní chybu, což je taky dost důležitá věc.
mpcz, 04.12.2016
0 x

DrWiza
Příspěvky: 212
Registrován: 14 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod DrWiza » 7 years ago

mno to že jim účetní zavolá, případně napíše do mailu k faktuře, nic nevyřeší.
Navíc většinou posílají peníze s VS jiné faktury, většinou té první vystavené nebo prostě nějaké již jednou placené.
Už jsme zavedli i SS aby mohli platit pořád s jedním symbolem,,, ale to taky výrazně nepomohlo.
On není obecně problém tu platbu dohledat. Ale pokud takových plateb je 50-100 za měsíc, tak už se ten čas strávený nad "dohledáním" dost protáhne,,,

Proto si říkám že by jsme od 1.2017 zavedli poplatek třeba 35,-Kč za dohledání špatně zaslané platby. Všechny na to upozorníme, v lednu na to upozorníme znovu ty kteří špatně zaplatí. A pak už jen účtovat,,,

Jen mě zajímalo jak to řeší ostatní,,,
0 x

Uživatelský avatar
Myghael
Příspěvky: 1309
Registrován: 12 years ago

Příspěvekod Myghael » 7 years ago

Platby, které se nepodařilo spárovat podle VS, čísla účtu nebo alespoň jména odesílatele, jsou ve speciální kategorii, aby je bylo rychlejší najít. Pro lidi platí třikrát a dost - pokud to někdo opomene jednou, budiž, pokud po druhé, je upozorněn, že napříště už to dohledání bude zpoplatněno částkou 50 Kč, no a potřetí už je to jasné.
0 x
Si vis pacem, para bellum.

MikroTik, UBNT, Cisco, TP-Link... rozhoduje vhodnost toho či onoho pro konkrétní použití, ne jaké logo nalepili v Číně na krabici. Na tomto fóru vystupuji jen a pouze sám za sebe.

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

DrWiza píše:mno to že jim účetní zavolá, případně napíše do mailu k faktuře, nic nevyřeší.
Navíc většinou posílají peníze s VS jiné faktury, většinou té první vystavené nebo prostě nějaké již jednou placené.
Už jsme zavedli i SS aby mohli platit pořád s jedním symbolem,,, ale to taky výrazně nepomohlo.
On není obecně problém tu platbu dohledat. Ale pokud takových plateb je 50-100 za měsíc, tak už se ten čas strávený nad "dohledáním" dost protáhne,,,

Proto si říkám že by jsme od 1.2017 zavedli poplatek třeba 35,-Kč za dohledání špatně zaslané platby. Všechny na to upozorníme, v lednu na to upozorníme znovu ty kteří špatně zaplatí. A pak už jen účtovat,,,

Jen mě zajímalo jak to řeší ostatní,,,

Zdravím,
no nevím, zda někdo čte i předchozí příspěvky, ale tam je popsáno řešení těchto problémů, které funguje na maximu možného.
Jen to ještě trochu doplním: klienti, kteří nenajdou fakturu, můžou platit s VS jakékoliv starší faktury, před který předřadí 99. (A když nepředřadí, systém hledá taky ve starých VS). Systém pozná, že se jedná o anomálii a ze zbytku VS najde plátce. Docela se to ujalo a funguje to.
Celé toto dohromady má ve výsledku méně než 0,1 % ručně dohledávaných plateb. A to se dá lehce zvládnout i bez účetní.
Z dlouholeté praxe jsem dospěl k matematickému výsledku, že někteří klienti nesou "pokutu" velmi nervózně, zvláště ti, co jsou na vážkách, jestli ten jiný provider není mnohem lepší a levnější, jak tvrdí. A snaží se za svou chybu pomstít, jak nejlépe umí. Ono dostat 35-50 Kč jednorázově, oproti ztrátě třeba 7200,- Kč není evidentně v poměru.
mpcz, 04.12.2016
0 x

jopo
Příspěvky: 280
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod jopo » 7 years ago

Moj osvedceny postup je: 1. podla VS z faktury (predpoklad ze je stale rovnaky), 2. podla cisla faktury vo VS, 3. podla uctu, ktory sa naparoval k zakaznikovi z jeho minulych platieb, 4. podla mena majitela uctu. Velmi podobny postup pouziva aj jeden nemenovany mobilny operator a zabera na takmer vsetky pripady.

Neviem, ako v cechach, ale ja mam najviac roboty s platbami sekom zo slovenskej posty... Automaticky to parovat nejde, a musi sa to nahadzovat podla papierovych vypisov.
0 x

Hatatitla
Příspěvky: 481
Registrován: 15 years ago

Příspěvekod Hatatitla » 7 years ago

Tie výpisy vedia posielať aj mailom .

A párovať podľa čísla účtu /mena , no máme zopár takých prípadov že z jedného účtu nám chodia platby za 5-6 klientov .
0 x

jopo
Příspěvky: 280
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod jopo » 7 years ago

Nehovorim, ze to poriesi vsetko, ale pre mna postacujucu vacsinu pripadov. Ja mam tiez takych par, ale ked niekto plati z jedneho uctu viac faktur, tak bud zaplati vsetky alebo nezaplati vobec - a to sa tymto mechanizmom da osetrit.

A co sa tyka slovenskej posty a ich posielaniu vypisov mailom - ano da sa, pouzival som ale zrusil som a presiel na klasicke papierove. Elektronicky vypis je totiz spoplatneny 0,13 eur za sek, castokrat im to zle zoskenovalo a udaje boli nespravne a reklamacia sa tahala mesiace a skoncila vzdy len ospravedlnenim. Papierovy vypis je zadarmo a vzdy presne vidim, co bolo na seku napisane lebo je to sken ako obrazok. No naco mam platit za sluzbu ktora je pre mna horsia?
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 7 years ago

bejt váma tak na pravidelný platby, do kterých spadají platby za internet, nechám lidi platit specifickým symbolem což je číslo zákazníka a symbol se nemění. Tím dost ubude trotlů co platí 3 roky starym VS symbolem který byl na první faktuře atd...
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 7 years ago

bejt váma tak na pravidelný platby, do kterých spadají platby za internet, nechám lidi platit specifickým symbolem což je číslo zákazníka a symbol se nemění. Tím dost ubude trotlů co platí 3 roky starym VS symbolem který byl na první faktuře atd...
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

hapi píše:bejt váma tak na pravidelný platby, do kterých spadají platby za internet, nechám lidi platit specifickým symbolem což je číslo zákazníka a symbol se nemění. Tím dost ubude trotlů co platí 3 roky starym VS symbolem který byl na první faktuře atd...

Zdravím,
tento systém něco vyřeší, ale jiný problém vyvstane. Používá(val) to UPC / Karneval pro domácí klienty a s tím jsme měli nekonečné problémy. Např. přišla urgence, že dlužíme 10.000,-. Nebylo v lidských silách jim vysvětlit, že nedlužíme. Až po 3 měsících se omluvili, že máme pravdu. Pokud má totiž každá platba svůj VS, lehce se spáruje předpis s platbou a dá se určit, kde vznikl skluz plateb. Pokud je VS trvale stejný, není problém už tak transparentní, zvláště u těch, co platí i o dvě období pozpátku.
Ty platby se starým / minulým VS se dají lehce ošetřit, + další automatické opatření, jak popisuji výše. Zbývá tak cca 0,1 % nespárovaných plateb, což se dá lehce vydržet i bez účetní.
mpcz, 05.12.2016
1 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

nevim ale dá se to zjistit ihned, vyjedu si všechny platby a jasně vidím v kterém měsíci nepřišla to samé vidí uživatel když se přihlásí na náš webportál, takže pohoda.
jinak u nás vs a ss je vlastně rovno tedy každý si může platební údaj napsat kam chce, dále se kontroluje dle čísla odesílatele účtu, ale ne tam kde to chodí poštou že :)
pokud systém nenajde platbu pošle sms a email že je nezaplacneo případně po čase odpojí.. pokud bych chtěl jít do detailů, mohu si do systému připsat funkci která odešle další sms pokud systém páruje na základě něčeho jiného než je vs či ss...

dá se to řešit fakt všeljak, podstatné je to že se to řešit dá a vše automaticky...

já spíše osobně vidím problematiku toho že se někdy stane že faktura na email nedorazí protože třeba pošták vyhodnotí jako spam a systém potom udělá ze zákazníka neplatiče a zákazník je naštván
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 7 years ago

Ano,
ta spamové filtry s naprosto nečitelnou politikou u poskytovatelů e-schránek jsou velký problém. Rekordmanem je gmail.com, kde dorazí tak 1 procento odeslaných faktur. Když hodím dotaz, proč emaily neprošly, nikdo nikdy nedá kloudnou odpověď. Nejspíše ani oni sami neví.
Proto mám načtenou do systému od každého odeslaného emailu s PDF fakturou jak doručenku, tak i přečtenku. To značně snižuje možnost "omylu".
mpcz, 05/12/2016
0 x