Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

změny v DPH

Právní problematika, závazná legislativa, provozní a lokalizační údaje, atd.
Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

změny v DPH

Příspěvekod okoun » 7 years ago

Vážení faktury od 1. 10. 2016 DUZP bude třeba fakturovat paušální internet jako přenesenou povinnost, jste na to připraveni a vedete si evidenci kdo je plátce a kdo není? :D


Kód: Vybrat vše

Nařízení vlády č. 361/2014 Sb., o stanovení dodání zboží nebo poskytnutí služby pro použití režimu přenesení daňové povinnosti, ve znění p.p.

    § 2

Stanovení dodání zboží nebo poskytnutí služby uvedených v příloze č. 6 k zákonu o dani z přidané hodnoty pro uplatnění režimu přenesení daňové povinnosti


(1) Režim přenesení daňové povinnosti se použije při
 a) převodu povolenek na emise skleníkových plynů podle zákona upravujícího podmínky obchodování s povolenkami na emise skleníkových plynů,
 b) dodání certifikátů elektřiny,
 c) dodání elektřiny nebo plynu soustavami nebo sítěmi obchodníkovi vymezenému v § 7a odst. 2 zákona o dani z přidané hodnoty; za obchodníka se pro účely režimu přenesení daňové povinnosti považuje také osoba, jejímž předmětem podnikání je přenos elektřiny, distribuce elektřiny, obchod s elektřinou, činnost operátora trhu, přeprava plynu, distribuce plynu, uskladňování plynu a obchod s plynem za podmínek stanovených energetickým zákonem,

[b]„d)  poskytnutí služby elektronických komunikací podle zákona upravujícího elektronické komunikace prostřednictvím přístupu k sítím elektronických komunikací, propojení sítí elektronických komunikací nebo na základě nákupu a prodeje těchto služeb.“.[/b]
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

Uživatelský avatar
honzam
Příspěvky: 5527
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod honzam » 7 years ago

Nařízení vlády č. 296/2016 Sb. rozšiřuje režim přenesení daňové povinnosti na okruh velkoobchodních telekomunikačních služeb poskytovaných mezi podnikateli v elektronických komunikacích.

Myslím že koncáků se to netýká
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

já jsem tuto větu o velko obchodě právě v zákoně nenašel, někdo to někam vypustil, ale už nevím kde to vzal...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ludvik » 7 years ago

http://www.podnikatel.cz/clanky/dalsi-r ... ni-sluzby/

Ale jak to z toho zákona/nařízení pochopit, to tedy také absolutně netuším.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.

Uživatelský avatar
honzam
Příspěvky: 5527
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod honzam » 7 years ago

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mf-chc ... st/1342853

čtu že se to týká jen velkoobchodní úrovně
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

honzam píše:http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/mf-chce-od-cervence-rozsirit-prenesenou-danovou-povinnost/1342853

čtu že se to týká jen velkoobchodní úrovně



toto je starý článek, který jaksi ještě nevěděl přesné znení zákona, které teď už je, oni asi myslel tu velkoobchodní úvoreň jako že firma prodá firmě, takže asi tak...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Jde o slovičkaření. Co je přesně přístup k síti el. komunikací a propojení sítí a jak je to legislativně chápano, tak viz ZoEK § 78 a dále (Propojení a přístup k sítím elektronických komunikací a přiřazeným prostředkům). Přístup je chápán, že pronajmu/zpřístupním část své infrastruktury/vybavení dalšímu operátorovi k výlučnímu nebo sdílenému využívání. Propojení je také definováno. Předpokládám, že dané aktivity majorita ISPíků vůbec nevykonává, tak se jich reverse charge netýká (nebo půjde o pár smluv, asi reálně, pokud někdo používá přísupu k xDSL od Cetinu a podobných)
Normálním koncákům dávám snad službu připojení k síti veřejných komunikací.

V podstatě asi řeší případ, že někdo fiktivně/reálně položí někde kus chráničky a pak si v kruhu přeprodává X firem k ní přístup, než to někde zmizí....
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ludvik » 7 years ago

Ve výsledku musím vědět (tedy hypoteticky), co ta firma s tím mojim vláknem udělá ... a musím se zeptat, zda je podnikatel v el. komunikacích a nejspíš si ho i na ČTÚ ověřit. A možná i budu muset rozlišil, zda po tom prvním vláknu v Horní Dolní prodává něco koncákům, kdežto po tom druhém v Dolní Horní připojuje jen svoji vlastní kancelář.

Přijde mi to jako dost extrémní bordel.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Ne každý operátor/provozovatel veřejné telekomunikační sítě musí být registrovaný u ČTU. :-) Pokud má v ČR třeba jen tranzitní linky a neposkyuje služby koncovým zákazníkům (propojí se jen s jinými operátory), tak se na ČTU neregistruje.
Dále, pokud dojde na přístup/propojení sítí, tak se uzavírá smlouva, která se řídí vyhláškou č. 158/2005 Sb. (minimální náležitosti návrhu smlouvy o přístupu nebo o propojení veřejných komunikačních sítí). Tyto smlouvy dále kompletně předkládáš ČTU ke kontrole/schválení, neboť si to žádá ZoEK.
Takže kolik máš uzavřeno smluv v tomto režimu? Protože na platby z těchto smluv se jen vztahuje reverse charge u DPH...
0 x

ludvik
Příspěvky: 4448
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod ludvik » 7 years ago

Majklik píše:... Tyto smlouvy dále kompletně předkládáš ČTU ke kontrole/schválení, neboť si to žádá ZoEK.
Takže kolik máš uzavřeno smluv v tomto režimu? Protože na platby z těchto smluv se jen vztahuje reverse charge u DPH...

Já žádnou :-) Ale díky mému životnímu přesvědčení mi uniká důvod nutnosti schvalování nějakých smluv mezi dvěma podnikateli ... prostě mi to hlava nebere.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Ale vždyť je to jeden z hlavních důvodů existence Úřadu - rejpat se o smluv mezi operátory, aby tím podpořil všeobecné interkomunikační blaho (viz cíle a základní zásady regulace v ZoEK). :-) :-)
1 x

Uživatelský avatar
Insider
Příspěvky: 2453
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Insider » 7 years ago

Jedná se tedy pouze o plnění vzniklá na základě smluv, které jsou podel §80 registrovány u regulátora?
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz

Majklik
Příspěvky: 1949
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod Majklik » 7 years ago

Bude to evidetně složitější. Má být v následujících dnech vydán metodický pokyn, který to vysvětlí. Ne vše, co spadá pod registrované smlouvy bude reverse charge podléhat, ale bude tomu pdoléhat asi i některé věci mimo tyto smlouvy (související s nima). Jednoznačně nepůjde o smlouvy připojení pro koncáky (ať ne/jsou plátci DPH). Že to není na vše naznačuje i nová kolonka v kontrolním hlášení "Poskytnutí vymezených služeb elektronických komunikací".

Viz odůvodnění MF k připomínkám při přijímání tohoto nařízení:
Specifikace "poskytnutí služby elektronických komunikací podle zákona upravujícího elektronické komunikace prostřednictvím přístupu k sítím elektronických komunikací, propojení sítí elektronických komunikací nebo na základě nákupu a prodeje těchto služeb." je zcela jasná, protože služby přístupu a propojení sítí elektronických komunikací se v souladu se zákonem o elektronických komunikacích poskytují mezi podnikateli v elektronických komunikacích (viz § 78 ve spojení s § 8 zákona o elektronických komunikacích).
Režim přenesení daňové povinnosti se bude vztahovat pouze na některé služby uvedené v § 78 zákona o elektronických komunikacích, nebude se vztahovat na služby uvedené v jiném ustanovení než § 78.
Bude se tak jednat o poskytování služeb mezi podnikateli v elektronických komunikacích za účelem jejich využití pro poskytování vlastních služeb elektronických komunikací (např. volání, SMS, přenos dat), a to jak konečným spotřebitelům, tak dalším podnikatelům. Režimu přenesení daňové povinnosti budou podléhat služby poskytované mezi podnikateli, kteří mají povinnost nahlásit Českému telekomunikačnímu úřadu své podnikání v oblasti telekomunikačních služeb, tj. jak těmi, kteří svoji oznamovací povinnost splní, tak těmi, kteří ji nesplní.

Uvidíme, co vyjde v tom pokynu, když na začátku roku přidali elektiku/plyn do reverse charge, tak také vyšel pokyn.
Jinak mi z toho smrdí ještě něco jiného - že MF předpokládá, že každý ISPík má nákup konektivity zajištěn na základě smlouvy o připojení/propojení (s následnou registrací smlouvy u ČTU) dle § 80. Kdopak to takto asi dělal (a provedl následnou registracu, což je povinnost pro toho, kdo o připojení/propojení žádal)? Pokud to tak mám, dodavatel by měl uplatnit reverse charge. Pokud takto podchycen nákup nemám, tak by mě měl dodvatel asi chápat jako koncového zákazníka a účtovat bez reverse charge. Pak tohle MF může vnímat, že je tu pokus o podvůdek, pokud to pak přeprodávám dál (nebo mi to dodavatel bude účtovat v režimu reverse charge, protože to je přece zcela jasně připojení/propojení a pak pro změnu případně ČTU může chápat, že jsem něco nesplnil, když jsme mu nedodal smlouvu, co má vedeno jako správní delikt v položce do 20 MKč)...
1 x

Kubajz
Příspěvky: 24
Registrován: 13 years ago
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kubajz » 7 years ago

Ještě, že máme Komoru daňových poradců, kteří k tomu uplatnili hned několik dotazů. Nebýt toho, asi bychom se nikdy nedozvěděli, o co vlastně vládě jde. Nicméně je humorné že dle dalších infomací působilo v ČR cca 15 podvodných subjektů, které způsobili odhadovanou škodu za cca 140 Mio Kč za dva roky. Teď by mě zajímalo, kolik jsou implementační a provozní náklady pro 2404 podnikatelů. A bohužel není pravda to, co hlásá MFČR - zaevidovat fakturu v režimu reverse-charge dá rozhodně více práce než obyčejnou fakturu.

Dle našeho názoru není zcela jasné:
Zda-li novela řeší pouze velkoobchodní služby, tj, varianta V2 Závěrečné zprávy z hodnocení dopadů regulace (RIA)?- „V této variantě dojde k zavedení reverse charge na některé druhy vybraných služeb elektronických komunikací poskytovaných na „velkoobchodní úrovni“, tj. na služby poskytované mezi podnikateli, kteří tyto služby využívají při poskytování svých služeb jiným, …“ anebo všechny služby.
Důvodová zpráva uvádí, že reverse charge se použije na podnikatele v elektronických komunikacích poskytující služby elektronických komunikací, přičemž osoba, která hodlá poskytovat tyto služby elektronických komunikací, je povinna tento záměr oznámit Českému telekomunikačnímu úřadu v souladu s § 13 zákona o elektronických komunikacích a v návaznosti na toto oznámení vydá Český telekomunikační úřad osvědčení podle § 14 tohoto zákona.
Znamená to tedy, že se reverse charge použije pouze na držitele osvědčení podle § 14 zákona, tj plnění mezi držiteli nebo i na plnění mezi držitelem osvědčení a osobou, která není držitelem osvědčení?

Vysvětleno.
Režim přenesení daňové povinnosti se bude především vztahovat na držitele osvědčení podle zákona o elektronických komunikacích, resp. také na osoby, které mají oznamovací povinnost podle § 13 zákona o elektronických komunikacích a tuto povinnost nesplní, ale přesto budou poskytovat nařízením vlády dotčené služby.
Z povahy služeb elektronických komunikací podle zákona o elektronických komunikacích, konkrétně přístupu a propojení sítí elektronických komunikací, plyne, že se jedná o služby poskytované mezi podnikateli v elektronických komunikacích.
Po projednání s Českým telekomunikačním úřadem byl upraven text návrhu nařízení vlády tak, aby se režim přenesení daňové povinnosti vztahoval i na nákup a prodej těchto dvou služeb („přeprodej“ služeb).
Bude se tak jednat o poskytování služeb mezi podnikateli v elektronických komunikacích za účelem jejich využití pro poskytování vlastních služeb elektronických komunikací (např. volání, SMS, přenos dat), a to jak konečným spotřebitelům, tak dalším podnikatelům. Režimu přenesení daňové povinnosti budou podléhat služby poskytované mezi podnikateli, kteří mají povinnost nahlásit Českému telekomunikačnímu úřadu své podnikání v oblasti telekomunikačních služeb, tj. jak těmi, kteří svoji oznamovací povinnost splní, tak těmi, kteří ji nesplní.
Současně bylo doplněno v tomto smyslu i odůvodnění a Závěrečná zpráva z hodnocení dopadů regulace (RIA).

Dle našeho názoru není zcela jasné:
O jakou konkrétní službu se má jednat? Důvodová zpráva uvádí, že režim přenesení daňové povinnosti se použije při poskytování velkoobchodních služeb mezi podnikateli v elektronických komunikacích poskytovaných na základě smluv o propojení či přístupu k sítím elektronických komunikací v souladu s ustanovením § 78 a násl. zákona o elektronických komunikacích, přičemž se má jednat o dva typy smluv, a to
* smlouva o přístupu k sítím elektronických komunikací a
* smlouva o propojení sítí elektronických komunikací
Znamená to tedy všechny služby dle prgf. 78 zákona o elektronických komunikacích?

Vysvětleno.
Režim přenesení daňové povinnosti se bude vztahovat pouze na některé služby uvedené v § 78 zákona o elektronických komunikacích, nebude se vztahovat na služby uvedené v jiném ustanovení než § 78. Některé z těchto služeb totiž nespočívají v přenosu signálu, a tedy ani nenaplňují prvky definice služby elektronických komunikací. S touto službou však mohou souviset, resp. být její součástí, a tedy z tohoto důvodu jsou předmětem podnikání v elektronických komunikacích a v obecné rovině jsou jako služby elektronických komunikací vnímány.
S ohledem na výše uvedené je tedy třeba vždy důsledně rozlišovat, zda se v konkrétním případě jedná o poskytnutí služby s vazbou na službu elektronických komunikací. Pokud tomu tak nebude, nejedná se o činnost spadající pod zákon o elektronických komunikacích, a tedy se na poskytnutí takové služby nebude vztahovat ani režim přenesení daňové povinnosti.
Jako příklad lze uvést přístup k fyzické infrastruktuře včetně budov, stožárů a prostředků pro vedení kabelů (viz § 78 odst. 1 písm. b) zákona o elektronických komunikacích). Pokud budou takové budovy, stožáry nebo prostředky pro vedení kabelů předmětem pronájmu samostatně bez vazby na službu elektronických komunikací, nebude se jednat o činnost upravenou zákonem o elektronických komunikacích a režim přenesení daňové povinnosti se neuplatní.
Podrobněji budou vymezeny tyto služby v metodické informaci k nařízení vlády.
1 x
Jakub Sýkora, www.ehamnet.cz

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 7 years ago

jo to je tak jediné plus, jinak to co tu dělají daňoví poradci a jak se chovají nadřazeně vůči úřadům při daňových kontrolách, je opět česká raritka...
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...