To je jednoduchý - systém, který celou dobu nic nedělal, čekal na email který okamžitě přeposlal do SMS centra předělali, protože jim přišel náročný a složitý. Současný systém funguje podstatně jednodušeji - periodicky vám vyzobává nějakou emailovou schránku. Což má právě dvě výhody: funguje to tak pomalu, jak oni chtějí a smsky přijdou na řadu až ve chvíli, kdy na tu schránku přijde řada. Ve výsledku je to naprosto nepoužitelný.
Podobně se zachovalo i O2 - zrušilo možnost (ale to už jsou asi tři roky) přímého SMS kanálu. Jsme si na to dokonce koupili SIMku, protože to mají na ní nějak navázané. Ale před koupí - není problém, po koupi - tuto službu už nenabízíme. A nutili nám nějaký desktopový soft na posílání SMSek (což jak uznáte není zrovna pro automatické systémy to pravé ořechové). Dva roky jsme to museli platit ...
Druzí dva tuto službu nenabízeli vůbec (nebo nám ji zjevně jako malým zákazníkům zatajili).
Takže pokud potřebuje člověk automaticky posílat SMSky s nějakou rozumnou úspěšností, tak má 4 možnosti:
a) ten vodafone (mám známého, kterému to také dva roky funguje aniž by ještě byl zákazníkem)

b) O2 emailové možná fungují také, ale určitě je stále ořezávají na 140 nebo 120 znaků.
c) koupit si telefon/bránu podporovanou softem Gnokii a napsat si vlastní scripty. Je to trochu pomalé ... ale zase dost laciné (v závislosti na tarifu).
d) uzavřít smlouvu s nějakým specializovaným operátorem. Používám sms-operator.cz. Je to dražší, než přímo z mobilu, ale zato zaručené včetně přesných doručenek. A rozesílací kapacita značná (také myslím v závislosti, kolik jim člověk platí, ale i základ je dost slušný). Možností, jak přes ně posílat je několik - emaily, jejich web rozhraní (trochu ošklivé) nebo jednoduché web API - XML přes POST. Umí i příchozí SMSky, buď pomocí klíčového slova, nebo přímo číselně (ale to se dost platí). Odpovědět na ty smsky lze i bez toho, ale leckdy to nedojde, neboť prostě neví komu odpověď vrátit (ale to se ten odesílatel ihned dozví, takže to není žádný velký problém).