Bohužel tahle technika provedená tupě, že násilím přesměruji mail na svůj SMTP, profiltruje a odešlu tupě dál na cílovou email adresu, dosti naprd. Hodně toho pak zmizí v menší/větší tichosti na antispamech dál.
Krom toho, že kdo používá SPF nebo podpisování domén, tak samozřejmě ten mail neodejde k příjemci skrz email servery uvedený v SPF a pak záleží na tvrdosti SPF pravidla (~all nebo -all), zda to má označkovat jako spam a předat nebo rovnou v tichosti smazat. Podobně u podpisu domén to neprojde přes server, co podpisuje a tak pokud to příjemce kontroluje, tak to osolí na spam/smaže. Tyhle dva případy jsou trošku míň blbé a záleží na tom, zda odesílatelova doména používá domainsign nebo SPF a zda příjemce to kontroluje. Pokud odpověď je 2x ano, tak se značnou pravděpodobností email zmizí.
Mnohem horší případ je to, kdy takto k sobě stáhnu email který je posílán ve stylu odesílatel
boss@firma.cz, příjemnce
pucflek@firma.cz a logicky typicky z notebooku míří přímo na smtp.firma.cz a je podepřena autorizací odesílatele. V tomto případě, kdy to tahle ISPík stáhne na sebe a pak pošle dál, tak už to jde bez autorizace a v takovéto situaci snad vždy to je v tichosti likvidováno na politice, že když je odesílatel uváděn @firma.cz, tak to musí dojít se SMTP autorizací. Z tohodle nastávají dosti nepříjemné záležitosti.
Proto je snad už lepší a pro ISP bezpečnější varianta, že pokud nechce nechat SMTP otevřené, tak raději SMTP port 25 (a pro snahu posledních virů/červů i 465) natvrdo zaříznut a lidi jsou nuceni si ručně nastavit ispíkův smtp ať natvrdo vědí, že se něco s jejich poštou děje. Protože míám pocit z pozorování, že většina normálních koncáků spíše už prchla k nějakému webmailu. Klasické poštovní klienti pomalu mizí a často zůstávají jen notebooky s firemní poštou. Pokud jsou to MS Outlook kontra Exchange server, tak v pohodě, toho se tupé SMTP netýká (pokud IT oddělení dané firmy nejsou imbecilové). Pokud žijí na něčem na bázi SMTP+POP/IMAP, tak na problém je zaděláno.