Ahojte,
máme nový konekt a zbadali sme, že latencia pre "zahraničné" dáta je v rámci jedného popu a routra rádovo vyššia ako v rámci Slovenska.
Napr.:
my --(7ms)-- BA hraničný router --(1ms)-- pop router (jeden pop) a ďalej Slovensko
my --(7ms)-- BA hraničný router --(20ms)-- pop router (ten istý router a pop) a ďalej svet
Po spustení služby bola latencia do sveta na tom pop routery ešte o 20ms vyššia.
Keď sme to reklamovali, tvrdili že u nich problém nie je, ale latencia klesla na súčasný stav.
Má niekto s takýmto niečim skúsenosť?
Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
rozdielna latencia
-
- Příspěvky: 326
- Registrován: 17 years ago
To je v pořádku, narazili jste jen na limity své neznalosti. Takhle traceroute v sítích využívajících MPLS funguje, není to chyba, propagaci TTL řeší až poslední box v LSP.
Více viz třeba: https://learningnetwork.cisco.com/thread/37818
Více viz třeba: https://learningnetwork.cisco.com/thread/37818
0 x
Áno, narazili.
Áno, na prvom routery v pope za hraničným routerom je MPLS a pri komunikácii do sveta to ide ešte cez jeden router, ktorý ma tiež MPLS.
Ak sa nemýlim tak hraničný aj ten prvý pop router je jedna firma.
Dajme tomu, že náš SP pred nami skrýva infraštruktúru.
Ale tá latencia nabehne hneď na tom prvom pop routery v BA a len pre zahraničnú komunikáciu. Jeho IP sa nezmení.
20ms je príliš veľa času v rámci jedného popu
Áno, na prvom routery v pope za hraničným routerom je MPLS a pri komunikácii do sveta to ide ešte cez jeden router, ktorý ma tiež MPLS.
Ak sa nemýlim tak hraničný aj ten prvý pop router je jedna firma.
Dajme tomu, že náš SP pred nami skrýva infraštruktúru.
Ale tá latencia nabehne hneď na tom prvom pop routery v BA a len pre zahraničnú komunikáciu. Jeho IP sa nezmení.
20ms je príliš veľa času v rámci jedného popu
0 x
Robert Haľák, Librenet s.r.o
Internet, IPTV, USSD
Internet, IPTV, USSD
Co chceš slyšet? Musíš to řešit s dodavatelem. Pokud se support tváří, že je vše OK, pozvi si na koberec svého obchodníka a zkus to tam. Není nic nenormálního chtít znát informace o topologii sítě poskytovatele (samozřejmě ideálně před uzavřením smlouvy).
Ale řešil bych asi až výsledné parametry služby. Ping v rámci SK kolem 6ms mi připadá OK, ping do nějakého transitu těch 26ms mi připadá taky poměrně OK.
Ale řešil bych asi až výsledné parametry služby. Ping v rámci SK kolem 6ms mi připadá OK, ping do nějakého transitu těch 26ms mi připadá taky poměrně OK.
0 x
Shakal píše:Ale tá latencia nabehne hneď na tom prvom pop routery v BA a len pre zahraničnú komunikáciu. Jeho IP sa nezmení.
20ms je príliš veľa času v rámci jedného popu
Ale o tom tu přece celou dobu mluvíme, Mlho. Škoda, že jste si nepřečetli to, co se psalo v tom odkazu. Čili ještě jednou: TTL snižuje až poslední router v LSP (tedy odpověď dostáváte až od toho nejvzdálenějšího routeru v LSP, i když vidíte IP adresu routeru lokálního).
Tady je popsáno, jak to funguje, pro obzvláště nechápavé, lépe to vysvětlit fakt nejde:
https://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/multiprotocol-label-switching-mpls/mpls/200510-Trace-route-in-MPLS-network.html#anc3
Vyřeší to tím, že vypnou propagate-ttl a vy už ten router v tracetoute neuvidíte a nebudete si mít tedy díky nedostatku informací na co stěžovat. To se nasmějete, lidové vrstvy. Inu, co se dá dělat, odpověď "request too stupid" v RFC 792 bohužel definována není.
0 x