Stránka 1 z 1
SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 11:34
od Vampire
Zdravím,
poprvé jsme umísťovali anténu na osvětlovací stožár SŽDC (konekt od ČDT) a dostali jsme samozřejmě poměrně přísné regule za jakých podmínek.
Chtějí zemnící sadu u paty stožáru včetně odděleného jiskřiště - máte někdo doporučení jakou?
Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za každou radu
J
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 11:51
od rsaf
https://bit.ly/2qYs8uUElektrická trakce? Zemnit se má co (koax, sftp, napájení)? V takovém místě bych to asi určitě řešil jako FTTA/PTTA a napájení si nechal navrhnout projektantem co se na dráze pohybuje.
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 11:57
od Vampire
Uzemnit se má výložník a anténa (stožár je galvanicky oddělen od výložníku)
Díky
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 12:25
od Selič
Doporučuji si sehnat projektanta, který s tím má zkušenost.
Jsou tam tři problémová místa:
- bludné proudy od elektrické trakce (to se částečně řeší právě těmi jiskřišti)
- ochrana před bleskem a úrazem od proudu, toho kdo na stožár leze
- odstup od profilu kolejových vozidel
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 12:51
od rsaf
Trakce? Střídavá nebo stejnosměrná? Jak je udělané galv. oddělení výložníku od zbytku konstrukce (nějak si to neumím představit). Pokud se jedná jen o ochranu před bleskem, tak třeba ISG-100
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 13:11
od Vampire
Galanické oddělení je v místech třmenů výložník obalit gumovou páskou
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 14:09
od dagus
to jako vážně?
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 14:17
od Matess
jj proste neco nevodiveho nacpat mezi konzoli a stozar. Videl jsem i omotane linoleum. Konzole uzemnena ke stozaru pres jiskriste.
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 15:42
od Selič
Jen tak pro zajímavost - kolik z vás má vyhlášku 50 alespoň §6 a §10 ?
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 17:16
od hol
Dráha má specifikum v tom, že se vše zemní ke kolejnici. Ta se ale nerovná "zásuvkové" nule. Rozdíl těch dvou nul může dělat skokově desítky (možná i více) voltů.
Tvůj problém je, že ty máš zařízení napájený z klasický soustavy vč. nuly a chceš to spojit se stožárem, který má drážní nulu. Skutečně jednoduché a kupodivnu i leta funční řešení je oddělit výložník od stožáru. Ideální řešení se plastová černá trubka na vodu říznutá na půl a pěkně stažená kolem trubky stožáru. Tam je celkem jistota, že se výložník neprořízne a nespojí elektricky se stožárem. Kromě kabelů k rádiím si pak natáhni i ZŽ kabel a tím to pospojuješ rádia a výložník na společnou nulu elektrické sítě. Hlavně nespojovat se stožárem, ale to už je snad z kontextu jasné

.
Re: SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
Napsal: 17 Dec 2019 18:28
od Cheprer
hol píše:Dráha má specifikum v tom, že se vše zemní ke kolejnici. Ta se ale nerovná "zásuvkové" nule. Rozdíl těch dvou nul může dělat skokově desítky (možná i více) voltů.
Tvůj problém je, že ty máš zařízení napájený z klasický soustavy vč. nuly a chceš to spojit se stožárem, který má drážní nulu. Skutečně jednoduché a kupodivnu i leta funční řešení je oddělit výložník od stožáru. Ideální řešení se plastová černá trubka na vodu říznutá na půl a pěkně stažená kolem trubky stožáru. Tam je celkem jistota, že se výložník neprořízne a nespojí elektricky se stožárem. Kromě kabelů k rádiím si pak natáhni i ZŽ kabel a tím to pospojuješ rádia a výložník na společnou nulu elektrické sítě. Hlavně nespojovat se stožárem, ale to už je snad z kontextu jasné

.
Rozdíl těch dvou potenciálu ve výšce je dle mne nadměrně nebezpečný pro servisního technika.
Není možné použít pojítko co nemá spojenou kostru s vnitřní elektronikou ?
Jinak to považuji za nebezpečné zařízení.
Technik v noci dešti ty dvě kovové tělesa spojí jak nic a oheň může být na střeše i když se nepoškodí uzemnění kolejnice. Nedejbuh při poškození.
Případně nezměnit nic a galvanicky oddělit. Pojistkove jistit. A účelně budou i prepetovky.
V prvé řadě bezpečnost.