Stránka 1 z 2

Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 18 Jan 2015 23:29
od rado3105
AKo riesite pripady, ked vam zakaznik opakovane posle platbu pod zlym variabilnym symbolom? penaltujete ho nejako? neakceptujete platbu?

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 18 Jan 2015 23:50
od Viktor Novotný
proste nezaplatil a pokud se trefil do neciho var.symbolu tak to zaplatil tomu nekomu ... lidska blbost nelze nijak resit :) jak rika jedna moje kolegyne, kdyz poslu spatne platbu za sipo, elektrinu, plyn .. nikdo se semnou nebavi ...

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 00:04
od okoun
no my to takto dělat nemůžeme protože by se lidi naštvli, sice neoprávněně ale tak je to halt jedna z věcí který je u nás + narozdíl od molochů O2 apodobně.
tedy hledáme jeslti se nevyskytlo již toto číslo účtu u jiné platby či jeslti tam je identifikace, pokud tam vůbec nic není, tak se s tím nedá nic dělat to je jasný

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 09:30
od ByZaK
My máme v informačním systému untilitu která při kontrole VS udělá následující:
- pokud VS v systému existuje u neuhrazené platby je vše OK
- pokud najde VS u jiné platby již uhrazené, tak si vezme dle adresáta všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich
- pokud VS začíná číslem 48XXXXXX kde XXXXXX je číslo adresáta, pak vezme všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich

Po nasazení tohoto pravidla máme pokryto téměř 95% chyb.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 09:48
od Standula
Proč dělat nějaké pseudokalkulace a nezvolit rychlý a přímý přístup ??? ( vycházím z předpokladu, že uživatel má evidováno 0-n bankovních spojení)
1) VS, částka a bankovní spojení souhlasí s klientem => je to na 100% OK
2) Souhlasí bankovní spojení - nikoli však VS nebo částka => vezmu první fakturu odběratele na zaslanou částku a uhradím ( případně se udělá rozpočet na víc neuhrazených faktur - chronologicky do vyčerpání částky).
3) Neznámý účet ( manuální spárování s klientem podle jména zaslaného z banky - pokud lze rozeznat ) jinak vrácení peněz zpět na účet s poznámkou neidentifikovaná platba

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 10:08
od aliney
u opakovanych pripadu je "trestam" jako neplatice, tzn. platbu si manualne doparujem, ale po danem case ho odpojime a ukazuje se mu hlaska neplatice, on zavola, "ja se na to podivam, moment... platite spatnym vs, tak vas to samo odpojilo". Dalsi mesic to same a zase a zase a az ho to prestane bavit, nebo mu to v mozecku dojde tak opravi vs a je klid. Idealne kdy zrovna "nutne potrebuje do banky" a ja mu sdelim, ze to par hodin potrva, nejpis mu to pojede az vecer, ta zmena se neprojevi hned (coz on nevi, ze je blbost). Nadavat muze jak chce, ale je to jeho chyba a mi je to fuk, on je den bez netu a to je vetsi trest, nez kdyby mel zaplatit 500,- pokuty. Aktualne nemame zadne spatneho platice.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 10:21
od KoZLiCeK
Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 11:00
od Pintero
KoZLiCeK píše:Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů

JOO ?? Tak to jsem si teda zatim nevsim :shock: Klasicky, posilam faktury s ruznym v.s., klient plati na zaklade variabilniho symbolu na dane fakture. Po case si udela sablonu vcetne v.s. z faktury a dalsi faktury plati dle sablony i s tim predchozim v.s. To ze dostal novou fakturu a tam je novy v.s. uz nereflektuje.
ISPADMIN platby neparuje a krici, ze faktura ta a ta je uz uhrazena..... :?

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 11:12
od KoZLiCeK
Pintero píše:
KoZLiCeK píše:Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů

JOO ?? Tak to jsem si teda zatim nevsim :shock: Klasicky, posilam faktury s ruznym v.s., klient plati na zaklade variabilniho symbolu na dane fakture. Po case si udela sablonu vcetne v.s. z faktury a dalsi faktury plati dle sablony i s tim predchozim v.s. To ze dostal novou fakturu a tam je novy v.s. uz nereflektuje.
ISPADMIN platby neparuje a krici, ze faktura ta a ta je uz uhrazena..... :?

No pokud si udela sablonu z nejaké fa tak pri dalsi fakture pokud nesedi v.s tak to paruje podle klientskýho id a to je porad stejny na kazdé fa.... pokud ani tohle nesedi tak to vyradi do neidentifikovatelné platby a musi to rucne sparovat.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 11:26
od Ladik
To klientske iD, ale tezko najdes na exportu z banky ze? :-(
Klient musi mit na vsech fakturach stejne VS!!! To by me pak podekovali, kazdy mesic v bance to posilat rucne nebo menit, dle aktualniho VS - to je totalni blbost.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 11:28
od Standula
Pro ID klienta lze pouzit specificky symbol

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 12:09
od Ladik
A vis jak vypada treba export treba Ceske posty? Tam je skoro vzdy vse stejne mimo VS, protoze to maskuji resp odesilaji jakoze oni ze sveho uctu Ceske posty a pak aby se v tom prase vyznalo, jeste horsi je to z nascanovanyma sekama od nich.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 12:55
od ByZaK
Na faktuře u nás mají VS a KlientID a můžou si vybrat, buďto platí pod VS nebo v případě trvaláku pod KlientID. I když někteří mají na trvaláku VS z první zaslané faktury - ale tento případ máme také ošetřený, viz výše.

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 14:32
od Pintero
U beznych zakazniku mam taky stejny v.s. (cislo smlouvy). Bavim se tu u nekterych specifickych "firemnich" zakaznicich, co chteji kazdy mesic zasilat faktury. Ze zacatku uvadeli v.s. dle faktury, pak si to zjednodusili sablonou a uvadeji v.s. treba rok stare faktury a z toho ISPadmin nechape....

Re: Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)

Napsal: 19 Jan 2015 16:07
od kraljan
A u Tebe Viktore platí zákazník za špatně spárovanou platbu nějaký poplatek? Mám na mysli to, že pak někdo na firmě musí tu jeho platbu dohledat, spárovat se správnou fakturou. Nedej bože, když se trefil do cizího VS a zaplatil někomu jinému - co potom? Ten někdo jiný už má zaplacenou a ten popletený platí ještě jednou?
Když zákazníka otravuju tím, že si musí volat (byť jeho chybou), tak jednak ho tím mohu lehce rozlaďovat až silně naštvat. To je jen jedna věc, druhá je, že ten zákazník docela dost dlouho vytěžuje někoho, kdo musí takto špatnou platbu dohledat, správně spárovat a v tom horším případě volat tomu druhému zákazníkovi, že ta jeho faktura byla zaplacena omylem někým jiným a že se na to teď přišlo a že vlastně má dluh a že by to měl doplatit, takže defacto mohu naštvat ještě i někoho jiného.
Přitom stačí udělat malá opatření, aby nemohlo dojít překlepem při zadávání VS at faktury nebo zákazníka k tomu, že by zaplatil někomu jinému. Dál nechat počítač, aby si zjistil, kdo že vlastně platil. Z historie plateb je to jednoduchá záležitost (ostatní už většinu zmínili). Výsledkem je, že firma ušetří na platech zaměstanců, zákazník platí a nemá důvod se rozčilovat a případně přemýšlet, jestli to není někde jinde lepší apod.
A celé to stojí ve skutečnosti pár drobných na začátku, které se do budoucna násobně vrátí.

Viktor Novotný píše:proste nezaplatil a pokud se trefil do neciho var.symbolu tak to zaplatil tomu nekomu ... lidska blbost nelze nijak resit :) jak rika jedna moje kolegyne, kdyz poslu spatne platbu za sipo, elektrinu, plyn .. nikdo se semnou nebavi ...