❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)
Ako riešite zle platby (zly variabilny symbol)
AKo riesite pripady, ked vam zakaznik opakovane posle platbu pod zlym variabilnym symbolom? penaltujete ho nejako? neakceptujete platbu?
0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
proste nezaplatil a pokud se trefil do neciho var.symbolu tak to zaplatil tomu nekomu ... lidska blbost nelze nijak resit
jak rika jedna moje kolegyne, kdyz poslu spatne platbu za sipo, elektrinu, plyn .. nikdo se semnou nebavi ...

0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
no my to takto dělat nemůžeme protože by se lidi naštvli, sice neoprávněně ale tak je to halt jedna z věcí který je u nás + narozdíl od molochů O2 apodobně.
tedy hledáme jeslti se nevyskytlo již toto číslo účtu u jiné platby či jeslti tam je identifikace, pokud tam vůbec nic není, tak se s tím nedá nic dělat to je jasný
tedy hledáme jeslti se nevyskytlo již toto číslo účtu u jiné platby či jeslti tam je identifikace, pokud tam vůbec nic není, tak se s tím nedá nic dělat to je jasný
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...
My máme v informačním systému untilitu která při kontrole VS udělá následující:
- pokud VS v systému existuje u neuhrazené platby je vše OK
- pokud najde VS u jiné platby již uhrazené, tak si vezme dle adresáta všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich
- pokud VS začíná číslem 48XXXXXX kde XXXXXX je číslo adresáta, pak vezme všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich
Po nasazení tohoto pravidla máme pokryto téměř 95% chyb.
- pokud VS v systému existuje u neuhrazené platby je vše OK
- pokud najde VS u jiné platby již uhrazené, tak si vezme dle adresáta všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich
- pokud VS začíná číslem 48XXXXXX kde XXXXXX je číslo adresáta, pak vezme všechny jeho neuhrazené faktury a doplní VS nejstarší z nich
Po nasazení tohoto pravidla máme pokryto téměř 95% chyb.
0 x
Zdeněk Kudrnáč - KudrnacNET - http://www.kudrnac.net
Proč dělat nějaké pseudokalkulace a nezvolit rychlý a přímý přístup ??? ( vycházím z předpokladu, že uživatel má evidováno 0-n bankovních spojení)
1) VS, částka a bankovní spojení souhlasí s klientem => je to na 100% OK
2) Souhlasí bankovní spojení - nikoli však VS nebo částka => vezmu první fakturu odběratele na zaslanou částku a uhradím ( případně se udělá rozpočet na víc neuhrazených faktur - chronologicky do vyčerpání částky).
3) Neznámý účet ( manuální spárování s klientem podle jména zaslaného z banky - pokud lze rozeznat ) jinak vrácení peněz zpět na účet s poznámkou neidentifikovaná platba
1) VS, částka a bankovní spojení souhlasí s klientem => je to na 100% OK
2) Souhlasí bankovní spojení - nikoli však VS nebo částka => vezmu první fakturu odběratele na zaslanou částku a uhradím ( případně se udělá rozpočet na víc neuhrazených faktur - chronologicky do vyčerpání částky).
3) Neznámý účet ( manuální spárování s klientem podle jména zaslaného z banky - pokud lze rozeznat ) jinak vrácení peněz zpět na účet s poznámkou neidentifikovaná platba
0 x
u opakovanych pripadu je "trestam" jako neplatice, tzn. platbu si manualne doparujem, ale po danem case ho odpojime a ukazuje se mu hlaska neplatice, on zavola, "ja se na to podivam, moment... platite spatnym vs, tak vas to samo odpojilo". Dalsi mesic to same a zase a zase a az ho to prestane bavit, nebo mu to v mozecku dojde tak opravi vs a je klid. Idealne kdy zrovna "nutne potrebuje do banky" a ja mu sdelim, ze to par hodin potrva, nejpis mu to pojede az vecer, ta zmena se neprojevi hned (coz on nevi, ze je blbost). Nadavat muze jak chce, ale je to jeho chyba a mi je to fuk, on je den bez netu a to je vetsi trest, nez kdyby mel zaplatit 500,- pokuty. Aktualne nemame zadne spatneho platice.
0 x
kvalita tohoto fóra klesla pod hranici, která je snesitelná
Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů
0 x
KoZLiCeK píše:Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů
JOO ?? Tak to jsem si teda zatim nevsim

ISPADMIN platby neparuje a krici, ze faktura ta a ta je uz uhrazena.....

0 x
Pintero píše:KoZLiCeK píše:Naštěstí ISPADMIN tohle řeší automaticky a bez problémů
JOO ?? Tak to jsem si teda zatim nevsimKlasicky, posilam faktury s ruznym v.s., klient plati na zaklade variabilniho symbolu na dane fakture. Po case si udela sablonu vcetne v.s. z faktury a dalsi faktury plati dle sablony i s tim predchozim v.s. To ze dostal novou fakturu a tam je novy v.s. uz nereflektuje.
ISPADMIN platby neparuje a krici, ze faktura ta a ta je uz uhrazena.....
No pokud si udela sablonu z nejaké fa tak pri dalsi fakture pokud nesedi v.s tak to paruje podle klientskýho id a to je porad stejny na kazdé fa.... pokud ani tohle nesedi tak to vyradi do neidentifikovatelné platby a musi to rucne sparovat.
0 x
To klientske iD, ale tezko najdes na exportu z banky ze? 
Klient musi mit na vsech fakturach stejne VS!!! To by me pak podekovali, kazdy mesic v bance to posilat rucne nebo menit, dle aktualniho VS - to je totalni blbost.

Klient musi mit na vsech fakturach stejne VS!!! To by me pak podekovali, kazdy mesic v bance to posilat rucne nebo menit, dle aktualniho VS - to je totalni blbost.
0 x
Pro ID klienta lze pouzit specificky symbol
0 x
A vis jak vypada treba export treba Ceske posty? Tam je skoro vzdy vse stejne mimo VS, protoze to maskuji resp odesilaji jakoze oni ze sveho uctu Ceske posty a pak aby se v tom prase vyznalo, jeste horsi je to z nascanovanyma sekama od nich.
0 x
Na faktuře u nás mají VS a KlientID a můžou si vybrat, buďto platí pod VS nebo v případě trvaláku pod KlientID. I když někteří mají na trvaláku VS z první zaslané faktury - ale tento případ máme také ošetřený, viz výše.
0 x
Zdeněk Kudrnáč - KudrnacNET - http://www.kudrnac.net
U beznych zakazniku mam taky stejny v.s. (cislo smlouvy). Bavim se tu u nekterych specifickych "firemnich" zakaznicich, co chteji kazdy mesic zasilat faktury. Ze zacatku uvadeli v.s. dle faktury, pak si to zjednodusili sablonou a uvadeji v.s. treba rok stare faktury a z toho ISPadmin nechape....
0 x
A u Tebe Viktore platí zákazník za špatně spárovanou platbu nějaký poplatek? Mám na mysli to, že pak někdo na firmě musí tu jeho platbu dohledat, spárovat se správnou fakturou. Nedej bože, když se trefil do cizího VS a zaplatil někomu jinému - co potom? Ten někdo jiný už má zaplacenou a ten popletený platí ještě jednou?
Když zákazníka otravuju tím, že si musí volat (byť jeho chybou), tak jednak ho tím mohu lehce rozlaďovat až silně naštvat. To je jen jedna věc, druhá je, že ten zákazník docela dost dlouho vytěžuje někoho, kdo musí takto špatnou platbu dohledat, správně spárovat a v tom horším případě volat tomu druhému zákazníkovi, že ta jeho faktura byla zaplacena omylem někým jiným a že se na to teď přišlo a že vlastně má dluh a že by to měl doplatit, takže defacto mohu naštvat ještě i někoho jiného.
Přitom stačí udělat malá opatření, aby nemohlo dojít překlepem při zadávání VS at faktury nebo zákazníka k tomu, že by zaplatil někomu jinému. Dál nechat počítač, aby si zjistil, kdo že vlastně platil. Z historie plateb je to jednoduchá záležitost (ostatní už většinu zmínili). Výsledkem je, že firma ušetří na platech zaměstanců, zákazník platí a nemá důvod se rozčilovat a případně přemýšlet, jestli to není někde jinde lepší apod.
A celé to stojí ve skutečnosti pár drobných na začátku, které se do budoucna násobně vrátí.
Když zákazníka otravuju tím, že si musí volat (byť jeho chybou), tak jednak ho tím mohu lehce rozlaďovat až silně naštvat. To je jen jedna věc, druhá je, že ten zákazník docela dost dlouho vytěžuje někoho, kdo musí takto špatnou platbu dohledat, správně spárovat a v tom horším případě volat tomu druhému zákazníkovi, že ta jeho faktura byla zaplacena omylem někým jiným a že se na to teď přišlo a že vlastně má dluh a že by to měl doplatit, takže defacto mohu naštvat ještě i někoho jiného.
Přitom stačí udělat malá opatření, aby nemohlo dojít překlepem při zadávání VS at faktury nebo zákazníka k tomu, že by zaplatil někomu jinému. Dál nechat počítač, aby si zjistil, kdo že vlastně platil. Z historie plateb je to jednoduchá záležitost (ostatní už většinu zmínili). Výsledkem je, že firma ušetří na platech zaměstanců, zákazník platí a nemá důvod se rozčilovat a případně přemýšlet, jestli to není někde jinde lepší apod.
A celé to stojí ve skutečnosti pár drobných na začátku, které se do budoucna násobně vrátí.
Viktor Novotný píše:proste nezaplatil a pokud se trefil do neciho var.symbolu tak to zaplatil tomu nekomu ... lidska blbost nelze nijak resitjak rika jedna moje kolegyne, kdyz poslu spatne platbu za sipo, elektrinu, plyn .. nikdo se semnou nebavi ...
0 x