Dobry den,
asi kazdy z vas resi / resil situaci, kdy Vam klient vola, ze mu zlobi domaci wifi, ze jede, ale nekdy se z niceho nic snizi / ztrati signal a odpoji je to. Byl tam nekolik let WA-2204, ktery jim jel dobre a bez problemu. Pak odesel, tak jsem tam dal TP-Linka TL-WR741ND, nahral do nej dd-wrt, tak jako jinde, kde to funguje v poradku.
Sedet u klienta xx hodin a cekat na okamzik, az to vypadne se mi nejak nechce a kdo vi, zda by to vypadlo. Co v takovych situacich delate. Ano vim, je tady diskuze o TP_lincich apod. Zkousel jsem ruzne prenastaveni - kanal napevno, prepinani norem .... Mate nejake zarucene zarizeni - Asus?
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Klienti a wifi routery
-
- Příspěvky: 1361
- Registrován: 10 years ago
- Bydliště: Horní Slavkov
- Kontaktovat uživatele:
Ať budeš hledat jak chceš, stejně nenajdeš 100% řešení. Hodně záleží na zařízku které se připojuje. 100% kompatibilita prostě neexistuje...
0 x
- lwq
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 19 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: MistyMountain
- Kontaktovat uživatele:
Idealne spustit na *wrt syslog a logovat si na masinu veskere udalosti 

0 x
LWQ ... Vice na www.lwq.cz (treba GIOM 3000 atp.) ...
To je prave to, v kazde domacnosti je skoro notebook, + tablet + mobil, do toho jeste televize, takze najit zarizeni, ktere bude kompatibilni se vsema je docela problem. Ten syslog zapnu, diky ...
0 x
K výběru routeru, řekl bych že lepší než tp-link se zabugovaným dd-wrt by bylo třeba tohle http://www.czc.cz/ubiquiti-airrouter-wi ... 36/produkt , je to normální soho router s AirOS..
0 x
Uživatel co rád kouká profíkům přes rameno :-)
Když selhali tp-linky, řešil jsem unifi, na tom běželo všechno, tak asi ten airrouter bude totéž, ale tohle fakt běhalo se vším i hodně počítači, kde se tp-link nechytal, a měl stále problémy. Jinak tp-linky používáme se základím softem, a není problém většinou. Pak mikrotik taky fain, i když to nie taková easy krabička ..
0 x
Dáváme ASUSsy. Když jsou problémy tak se dá Mikrotik a je klid.
Hlavně bych klientovi vysvětlil že to je jeho problém. Předpokládám že mu službu dle smlouvy předáváš na kabelu. Co si zapojí za něj už je jeho problém...
Hlavně bych klientovi vysvětlil že to je jeho problém. Předpokládám že mu službu dle smlouvy předáváš na kabelu. Co si zapojí za něj už je jeho problém...
0 x
On si nechá doporučit a následně prodat router ... a za půl roku mu řekneš, že je to jeho problém. On to nepochopí a ty jsi za arogantního hajzla.
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
ludvik píše:On si nechá doporučit a následně prodat router ... a za půl roku mu řekneš, že je to jeho problém. On to nepochopí a ty jsi za arogantního hajzla.
Nikdy nemůžeš vědět co si za půl roku koupí klient za zařízení (tablet, mobil, notebook) a jestli mu to s tím bude fungovat?
Nefunguje, kup si jinou wifi...
Ale ten princip znám, doporučíš - nefunguje. On to koupil na doporučení a tím pádem seš hajzl že jsi mu to doporučil
0 x
Fajn, ale když ty, jako poskytovatel netu ten problém nevyřešíš, tak on je schopnej odejít ke konkurenci, kde mu budou ochotný podobnej problém vyřešit. Už jsem to u nás bohužel několikrát zažil . . .
0 x
Se vsema souhlasim - abych to uvedl na pravou miru, klientovi odesel nekolika lety WA-2204, dal jsem tam TP-Linka s tim, ze pokud bude problem at se ozvou. Jenomze lidi nekdy reaguji dost divne, proste zacnou vykladat, ale ono to zlobi (jiz nekolik tydnu), nejede to tak jako s drivejsim routrem ... to me dokaze vytocit, takze jsem pani oznamil, ze dnes to nahlasila, tak dnes se tim budu zabyvat (nemuzu vedet bez nahlaseni, ze ma problem) ... Uvidim, jak se to bude chovat, prenastavil jsem to jen na BG mod.
On je nekdy i problem s sifrovanim, nastavite wpa2, vsechno funguje a po nejakem case tam chteji pripojit stary pc s win xp, ktery wpa2 nerozjede atd.
Ano ve smlouve mam, ze predavaci rozhrani je ethernet, ale jen tak se na lidi vyflaknut nemuzu. Nastesti tech "problemovych" je male procento z tech vsech klientu, co mam, ale i tak to nekdy zabere casu ...
On je nekdy i problem s sifrovanim, nastavite wpa2, vsechno funguje a po nejakem case tam chteji pripojit stary pc s win xp, ktery wpa2 nerozjede atd.
Ano ve smlouve mam, ze predavaci rozhrani je ethernet, ale jen tak se na lidi vyflaknut nemuzu. Nastesti tech "problemovych" je male procento z tech vsech klientu, co mam, ale i tak to nekdy zabere casu ...
0 x
Domaci wifiny resime neustale. Zarusene kanaly (kdyz ma soused 40 MHz je to tezky), nekompatibilitu zarizeni (prusvih je casto Apple a ruzne chytre TV), obcasne zasekavani tech routeru a samozrejme pokryti (aneb jaktoze mam v ohromnem baraku - kde jsem si nenechal udelat ani jeden kabel a nemam krky - pres dva betonove stropy na mem iphone (s debilni citlivosti) jen jednu carku?).
Vetsinou mame TP Link, nove i Netis, a kde je potreba lepsi pokryti a stabilita a clovek nema problem s financemi tak RB951/RB2011 s wifinou.
Vetsinou mame TP Link, nove i Netis, a kde je potreba lepsi pokryti a stabilita a clovek nema problem s financemi tak RB951/RB2011 s wifinou.
0 x
S TP-LINKama a kompatibilitou jsme zatí problémy nemáme. Maximálně s heslem Wi-Fi. Pokud někdo má doma starší router a WEP, tak měním automaticky na WPA2 auto. Stejně tak nastavujem nové zařízení. ALe někdy se najde starší NTB nebo nějaké zařízení. které si stím neporadí. Pak klientům říkám, že chyba je nastraně výrobce zařízení, který nepodporuje běžné nastavení vysílače a čip ve vysílači. V takovém případě měníme šifrování. Jinak pokud všechno selže nebo zákazník chce 100% kompatibilitu a wpa2, tak Cisco nebo mikrotik.
Jo a důležitá věc. Na každém routeru vypínám 802.11n a nechávám b/g ... Zákazníkům vysvětlím, že ta norma nemá u výrobců 100% podporu a můžou nastávat problémy. Pokud na tom zákazník trvá, tak mu Nko zapnu s tím že pokud tam příště pojedu vypnout Nko, tak za peníze. Sice to pak vypnu vzdáleně ale alespoň je to motivuje se nad tím zamyslet.
Každopádně 99,9% lidí to chápe a ten jeden blbec za čas si klidně může jít vys.rat ke konkurenci. Takový zákazník stojí jenom čas a ve výsledku je stejně všechno špatně.
Jo a důležitá věc. Na každém routeru vypínám 802.11n a nechávám b/g ... Zákazníkům vysvětlím, že ta norma nemá u výrobců 100% podporu a můžou nastávat problémy. Pokud na tom zákazník trvá, tak mu Nko zapnu s tím že pokud tam příště pojedu vypnout Nko, tak za peníze. Sice to pak vypnu vzdáleně ale alespoň je to motivuje se nad tím zamyslet.
Každopádně 99,9% lidí to chápe a ten jeden blbec za čas si klidně může jít vys.rat ke konkurenci. Takový zákazník stojí jenom čas a ve výsledku je stejně všechno špatně.
0 x
Zajímalo by mě jak řešíte problémy s wifi routery u zákazníků. Např. reset zařízení vlivem vypnutí elektřiny, přepětí a takových věcí.
Pokud si to zákazník vyresetuje, tak to je jasně jeho chyba, že ano. Ale dokažte mu, že to udělal pokud Vám to sám neřekne. Viděl jsem tu elegantní řešení s přelepeným talčítkem a ve smlouvě napsaný, že pokud bdue odlepeno nebo porušeno automaticky platí servis.
Ale spíše někdo zavolá, že mu to jede pomale, nebo mu to blbne, má malej signál - tak tam musíte jet, řešit to. Těžko se vysvětluje jak tu bylo řečeno, že je to jeho problém, když jste mu to prodal vy. I když argument, že jsme v tomto případě pouze prodejce a nastavili jsme mu to při isntalaci.
Spíš mě zajímá jestli v takových případech účtujete nebo berete jako servis? Zvlášť, když je to třeba ve vesnici, která je dejme tomu 20 km vzdálená.
Pokud si to zákazník vyresetuje, tak to je jasně jeho chyba, že ano. Ale dokažte mu, že to udělal pokud Vám to sám neřekne. Viděl jsem tu elegantní řešení s přelepeným talčítkem a ve smlouvě napsaný, že pokud bdue odlepeno nebo porušeno automaticky platí servis.
Ale spíše někdo zavolá, že mu to jede pomale, nebo mu to blbne, má malej signál - tak tam musíte jet, řešit to. Těžko se vysvětluje jak tu bylo řečeno, že je to jeho problém, když jste mu to prodal vy. I když argument, že jsme v tomto případě pouze prodejce a nastavili jsme mu to při isntalaci.
Spíš mě zajímá jestli v takových případech účtujete nebo berete jako servis? Zvlášť, když je to třeba ve vesnici, která je dejme tomu 20 km vzdálená.
0 x
Ja osobne nejdrive vse zkontroluju vzdalene, pozadam klienta at se pripoji, podivam se jaky ma signal (napr. DD WRT jej zobrazuje). Pokud nenajdu nic, pozadam klienta at si stahne teamviewer, pripojim se k nemu vzdalene. Zbezne zkontroluju, zda mu nevyskakuje nejake okno, nema na liste zaplych xx zbytecnych veci apod. Taky se ptam, jestli maji doma jine zarizeni - notebook, tablet ... a zda jim to tam jede v poradku. Pokud reknou, ze ano, tak se tim "dal" nezabyvam a reknu jim, at si uvedeny pc nechaji nekym procistit, zformatovat apod. Popr. jim navrhnu, ze pokud nikoho takoveho nemaji, at to dovezou (pozalohuji si data) a ze jim to za tolik a tolik dam do poradku.
Za ty roky sve klienty znam natolik, ze se mi ozyvaji v podstate ti stejni.
Co se tyka vyresetovanych zarizeni, tak dokazat, ze je to vlivem vypadku el. a nebo zasahem klienta, je problem. Uz jsem se parkrat nechal napalit - klient vola, ze jim blbla elektrika, ze jim to vyhodilo jistice apod., na TP-Link AP se nedostanu, rikam si, asi je to vyresetovane, tak tam prijedu, nastavim a vse jede. Az pozdeji jsem se podival na SXT a vidim uptime 30 dnu. O zadnych vypadlych jisticich nemohla byt rec, protoze SXT i AP byly na stejne prodluzce (jen ma domneka - klienta byla expertka a misto toho, aby si nechala notebook opravit = startoval snad 5 min., nez byl pouzitelny, tak asi usoudila, ze problem je na strane zarizeni a ujala se laborovani, kdo vi ...).
Za ty roky sve klienty znam natolik, ze se mi ozyvaji v podstate ti stejni.
Co se tyka vyresetovanych zarizeni, tak dokazat, ze je to vlivem vypadku el. a nebo zasahem klienta, je problem. Uz jsem se parkrat nechal napalit - klient vola, ze jim blbla elektrika, ze jim to vyhodilo jistice apod., na TP-Link AP se nedostanu, rikam si, asi je to vyresetovane, tak tam prijedu, nastavim a vse jede. Az pozdeji jsem se podival na SXT a vidim uptime 30 dnu. O zadnych vypadlych jisticich nemohla byt rec, protoze SXT i AP byly na stejne prodluzce (jen ma domneka - klienta byla expertka a misto toho, aby si nechala notebook opravit = startoval snad 5 min., nez byl pouzitelny, tak asi usoudila, ze problem je na strane zarizeni a ujala se laborovani, kdo vi ...).
0 x