hapi píše:a nemůžeš? chceš net? zaplatíš net. Chceš jet po dálnici? koupíš si dálniční známku. Nicméně i tak ten co bude vyžadovat extra platby za youtube bude méně konkurence schopný takže... v čem je problem?
neblázni Hapi, evidentně netušíš, jak to na dálnicích chodí, dálniční známka je pouze pro auta do 3,5t a hodně moc se uvažuje, že i pro ně bude mýto. Proč? Protože někdo využívá dálnice víc a jinej míň. Tak proč by ten co používá síť míň, měl platit stejně jako ten co používá síť víc, to přeci nedává rozum, naopak budoucnost je v platbě za "výkon", aneb ujedeš víc s větším nákladem = zaplatíš víc. Ostatně to je bežná praxe v jakémkoliv síťovém businessu.
takže síťová neutralita ano, ale pěkně podle spotřeby ..
to je můj osobní názor, jak to dopadne. respektive si myslím, že se najde nějaký hybrid
komerčně je samozřejmě jasné že se najdou tací, kteří budou nabízet paušál na jakékoliv objemy dat, ale z hlediska matematiky je takový business neschopný života. Protože vstupní podmínky, máme všichni stejné. Cena technologií je stejná, cena energie je stejná, dokonce i cena práce je stejná. Takže ten kdo bude mít v síti lidi s megamega spotřebou bude vždy operovat s menší marží, než ten kdo bude mít v síti lidi s menší spotřebou. Bude mít větší náklady, na všechno = konektivitu, technologie, energie, lidi. Ten kdo si naopak nechá ty co mají spotřebu malou, bude mít menší náklady.
no flame, jen úvaha