Příspěvekod stepan.benes » 11 years ago
Komplexní odpověd je poměrně na dlouho a teď před vánocema nevím kde mi hlava stojí, takže zatím spíš krátce:
Flexi Bee používáme právě jen jako účetní systém. Mezi CRM a Flexi tečou data pomocí API, na propojení nám v principu stačí pouhých 7 funkcí. Celý systém je právě složen z několika prakticky nezávislých aplikací, mezi kterými tečou online relevantní data - ty se samozřejmě neduplikují.
Takhle nám to vyhovuje, důvodů je víc:
- jsem schopni napojit jakýkoli nový SW
- při změně komponenty se nemění zbytek systému
- data jsou tam kde mají být - to je účetní v účetnitcví, informace o zákaznících v CRM, workflow v pracovním systémů, atd ...
- přístupy uživatelů jen tam kam opravdu smějí - to je do účetnictví má přístup finančák, učetní a já, finito.
- každý systém ve firmě se snažíme psát (nebo kupovat) tak aby měl podporu atomických operací na úrovni API a tudíž nebyl závislý na GUI nebo daných vstupech, pak lze spoustu věcí automatizovat, hlídat atd. Třeba v případě neplacení vypadne z Flexi záporné saldo do CRM, kteté pak zase blokuje firewall a IPTV middleware. Teď třeba řešíme automatický provisioning služeb po celé síti.
Filozofie je podobná UNIXu, kde máte spoustu specializovaných malých programů, které dělají jen jednu věc ale zato velmi dobře a data mezi nimi můžou téct třeba pipelinami. Nechceme jít cestou obrovského parametrizovaného systému, dle mého je to cesta do pekel, z které se strašně blbě odbočuje.
Flexi má podporu pro jakés takés CRM, ale to nepoužíváme, máme svoje, které je podstatně dál. Pro Flexi jsem se rozhodli právě kvůli API a možnosti propojení. Není dokonalé pár chyb má, ale to každý software.
0 x
Profesionální troll, manipulátor a hrubovibrační ještírek.
Vůbec mi nevěřte, protože se s Vámi velmi pravděpodobně právě teď pokouším manipulovat !!!