Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Jednaní s klienty.
Jednaní s klienty.
Mozna bude znit muj dotaz trosku divne, ale zeptam se. Muj dotaz neni to o tom, ze bych nevedel, jak jednat (mluvit) s klienty, ale o tom, co si nechat az libit. Napr. situace, uzivatelce naskocila stranka (asi nekde z cache prohlizece), ze nezaplatila (stranka pro neplatice) a tak nejak se citila "dotcena" a psala mi, co s tim hodlam delat, ze ma zaplaceno apod. Jsem si jisty, ze tam zadne presmerovani zaple nema (naposledy to bylo pred cca 4-5 mesici). Samozrejme jsem ji to vsechno popsal, vcetne toho, ze si ma vycistit cache atd. Takovych situaci je vice, napr. ze si prepoji spatne kabel (z wan do lan atd.). Jezdit k nim kvuli kazde blbine je docela na dve veci. Co delate, kdyz se neco takoveho stane (hlavne, kdyz se to opakuje)? Nechavate si to nejak proplatit nebo neco jineho? Nekteri si dokonce mysli, ze kdyz jim odejde zdroj a nejede jim internet, ze bez nahlaseni problemu jim snad budu volat (kazdy den?) a ptat se, jestli maji vsechno v poradku . To pak cloveka uzemni jejich odpoved - kdyz uz si ten internet platim, tak chci aby fungoval (to, ze by se obtezovali neco nahlasit uz jim nic nerika). Dekuju za odpovedi.
0 x
Někdy účtuji někdy ne - záleží to na okolnostech a tím nemyslím jen přehozený kabel jako takový ale beru v potaz i jiné souvislosti byť smlouva i ceník jsou na mé straně. Každopádně tu cache bych řešit nechtěl. Sice je fakt že za to může cache v jejím PC, ale s určitou měrou technické nedokonalosti uživatelů jsi měl při tom jejím nasazení počítat Ty. Pokud je ona v telefonu příliš asertivní je vždy problém a je třeba vést dialog hodně komunikativně . Každopádně to jak si pokecat se zákoši by asi nejlíp věděli zaměstnanci různých infolinek a hlavně jejich mentoři .
0 x
Prepojovani WAN - LAN se snazim po telefonu vyresit, protoze porty jsou na routerech popsany a pokud WAN neblika (ne WLAN! - to BFU povazuje za stejnou vec) a nevede do te dirky zadny kabel, je to jasne
Kdyz na prijimaci vidim odpojeny Ethernet, tak se je taky snazim navest at pohledaji takovy ten sedy kabel, ktery jde ze strechy.
Pokud ovsem ten clovek ma snahu pomoci pri reseni, pokud je arogant a ze to je moje prace, ne jeho,apod. reknu mu, ze tam prijedu hned jak to bude mozne (*) ale pokud nebude zavada na prijimaci, bude to placeny vyjezd. V zachvatu vzteku na nefunkcni facebook to odkyvne, ja prijedu, zapnu poe do zasuvky a vystavim fakturu
add (*) - lidi maji pocit, ze sedim na prdeli a cekam az mi zavolaji abych tam mohl prijet, ale stejne nepochopim, ze na "asi za 2 hodiny tam prijede technik" zacnou nekteri jecet jak je to mozne, co to je za uroven, oni musi do banky, oni maji na tom postavenou zivnost, nemuzou NIC, kdo jim zaplati usly zisk apod... pokud na "Technik je na vyjezdu jinde, az tam skonci, hned prijede" pokracuje v jeceni, tak nasleduje "S Vama se neda rozmne mluvit, takze podle smlouvy mame na reseni od nahlaseni 24h, pokud se Vam nelibi, ze se snazime vyresit situaci uz behem 2 hodin, aby ste mohl/a zase pracovat, tak je mi lito." a polozim telefon tu cast mam nejradeji, protoze ten clovek tam pak musi jecet, knucet, vztekat se... no a kdyz tam za 2h prijedes, je jak beranek, protoze ma cas vychladnout a uvedomit si, ze se chova jak kkt.
ale asi nejabsurdnejsi za posledni dobu byla ujecena "JA jsem pani Doktorka, JA musim pracovat i na nemocenske, JA lezim v horeckach", ktere nejel net, strasne urgovala, technik tam byl do 20min... nahodil jistice a odjel. Vystavenou fakturu nedokazala pochopit, porad opakovala "JA jsem doktorka" a ze to platit nebude. "Tak neplatte, nicmene podle smlouvy dojde k automatickemu odpojeni vasi pripojky, nashledanou." polozit... - zaplatila.
Takze za me rada: Kdyz s Tebou mluvi slusne, vyjdi vstric, napoprve treba nefakturuj, nebo symbolicky na benzin, ale kdyz jsou to tupci, co si nedaji nic vysvetlit, rekni jim svoje, neomlouvej se za neco, za co nemuzes vice nez jednou (napr. omlouvam se, ale driv to nejde) , vyjasni jim odkud kam saha tvoje odpovednost.
A hlavne, neres jejich aroganci a nedelej si s tim hlavu, kdyz vis, ze ty delas vse OK.
Kdyz na prijimaci vidim odpojeny Ethernet, tak se je taky snazim navest at pohledaji takovy ten sedy kabel, ktery jde ze strechy.
Pokud ovsem ten clovek ma snahu pomoci pri reseni, pokud je arogant a ze to je moje prace, ne jeho,apod. reknu mu, ze tam prijedu hned jak to bude mozne (*) ale pokud nebude zavada na prijimaci, bude to placeny vyjezd. V zachvatu vzteku na nefunkcni facebook to odkyvne, ja prijedu, zapnu poe do zasuvky a vystavim fakturu
add (*) - lidi maji pocit, ze sedim na prdeli a cekam az mi zavolaji abych tam mohl prijet, ale stejne nepochopim, ze na "asi za 2 hodiny tam prijede technik" zacnou nekteri jecet jak je to mozne, co to je za uroven, oni musi do banky, oni maji na tom postavenou zivnost, nemuzou NIC, kdo jim zaplati usly zisk apod... pokud na "Technik je na vyjezdu jinde, az tam skonci, hned prijede" pokracuje v jeceni, tak nasleduje "S Vama se neda rozmne mluvit, takze podle smlouvy mame na reseni od nahlaseni 24h, pokud se Vam nelibi, ze se snazime vyresit situaci uz behem 2 hodin, aby ste mohl/a zase pracovat, tak je mi lito." a polozim telefon tu cast mam nejradeji, protoze ten clovek tam pak musi jecet, knucet, vztekat se... no a kdyz tam za 2h prijedes, je jak beranek, protoze ma cas vychladnout a uvedomit si, ze se chova jak kkt.
ale asi nejabsurdnejsi za posledni dobu byla ujecena "JA jsem pani Doktorka, JA musim pracovat i na nemocenske, JA lezim v horeckach", ktere nejel net, strasne urgovala, technik tam byl do 20min... nahodil jistice a odjel. Vystavenou fakturu nedokazala pochopit, porad opakovala "JA jsem doktorka" a ze to platit nebude. "Tak neplatte, nicmene podle smlouvy dojde k automatickemu odpojeni vasi pripojky, nashledanou." polozit... - zaplatila.
Takze za me rada: Kdyz s Tebou mluvi slusne, vyjdi vstric, napoprve treba nefakturuj, nebo symbolicky na benzin, ale kdyz jsou to tupci, co si nedaji nic vysvetlit, rekni jim svoje, neomlouvej se za neco, za co nemuzes vice nez jednou (napr. omlouvam se, ale driv to nejde) , vyjasni jim odkud kam saha tvoje odpovednost.
A hlavne, neres jejich aroganci a nedelej si s tim hlavu, kdyz vis, ze ty delas vse OK.
0 x
kvalita tohoto fóra klesla pod hranici, která je snesitelná
Obecně je zajímavé, jak všichni najednou musí do banky nebo strašně nutně posílat maily, dělat úkoly do školy atd. atd., když je na chvíli výpadek. A taky mají potřebu seznam toho, co potřebujou udělat, sdělovat do telefonu. Jeden by řekl, jak jsme zodpovědný a pracovitý národ. Akorát data z netflow trvdí něco jiného
0 x
Clovek si z toho hlavu nechce delat, jen pak nerad slysi ty "hospodske" zvasty, ale co uz.
0 x
Chtěl bych vidět tyhle tupce co jim nejede par hodin net jak volaji na e-on nebo vodarny že jim nejde el. proud nebo neteče voda když maji nějakou poruchu.Hold internet je internet a bez něj se nedá asi žít.Tu elektriku a vodu platí stejně jak net a nikoho ani nenapadne někam volat a domáhat se mermomocí urychleného sprovoznění a i kdyby stějně by je tyto instituce poslali tak maximálně doprdle.Lidi jsou poslední dobou čímdál víc ofrklejší a arogantnější.....někdy je to humus co si lidi dovolí.
0 x
Robotvor píše:Chtěl bych vidět tyhle tupce co jim nejede par hodin net jak volaji na e-on nebo vodarny že jim nejde el. proud nebo neteče voda když maji nějakou poruchu.Hold internet je internet a bez něj se nedá asi žít.Tu elektriku a vodu platí stejně jak net a nikoho ani nenapadne někam volat a domáhat se mermomocí urychleného sprovoznění a i kdyby stějně by je tyto instituce poslali tak maximálně doprdle.Lidi jsou poslední dobou čímdál víc ofrklejší a arogantnější.....někdy je to humus co si lidi dovolí.
Tohle pouzivam jako argument, tohle srovnani voda / elektrika apod. Ono to castecne funguje. V lidech ale hodne koluji myslenky: Vzdyt on bydli kousek, pro nej je to chvilka. Nikoho z nich asi nenapadne, ze na ne necekam, az zavolaji a nebo ze si delam svoji praci (pripojovani apod.).
Ale vymluvy, ze ted hned potrebuju zaplatit fakturu, jak vidim, jsou asi vsude .
0 x
DarkLogic píše:Obecně je zajímavé, jak všichni najednou musí do banky nebo strašně nutně posílat maily, dělat úkoly do školy atd. atd., když je na chvíli výpadek. A taky mají potřebu seznam toho, co potřebujou udělat, sdělovat do telefonu. Jeden by řekl, jak jsme zodpovědný a pracovitý národ. Akorát data z netflow trvdí něco jiného
Klinicky overeno banka=facebook
0 x
Dneska jsem byl třeba u klienta, kterému jsme po jedné mikroakvizici měnili anténu 2,4 za SXTčko5...
A on mi tvrdil, že od tý doby co jsme to udělali (cca 3 dny zpět) mu nefunguje kolečko na touchpadu....
potom ještě k tomu měl problém, že vždy od 20 do 24h mu ten internet prostě nešel.... když sem k němu večer přijel tak se to opravdu chovalo divně.... jenom co jsem se nalogoval do wifi routeru tak jsem byl doma... Edimax - podle mé zkušenosti asi nejhorší routery.... jenom jsem ho vypojil a zapojil z elektriky a hned se všechno rozjelo (normálně to pinkalo s tak cca 5 - 10% chybovostí ale na MK se ne a ne dostat...)
tak jsem mu sálodlouze vysvětloval, že ten router je naprd. (na čež od mě přesvědčoval, že mu to 3 roku s ním fungovalo bez problémů....)
no tak jsem se s ním nakonec domluvil, ať to zkusí vždy aspoň jednou za den vypojit z elektriky a že pokud mu to bude chodit v pohodě tak at to pak nechá zapojený dlouhodobě... pokud se to opět pos... tak vyměníme wifirouter... takže asi tak... jo a nic sem si za to neřek...
0 x
UBNT mám rád, Mikrotik mám taky rád :-D považuji za zbytečné se přít co je lepší.
Jakub Havlíček
Jakub Havlíček
Pánové, pěkně to mluvíte o svých zákaznících, kteří vás živí, jen co je pravda
Přitom je to tak jednoduché - v okamžiku kdy vezmete telefon takovému klientovi, nahodit široký úsměv (představte si třeba, že ten klient volá z WC s kaťaty na půl žerdi, to pomáhá ) a klidným hlasem mu oznamte, že nejbližší technik je zrovna na instalaci někde ve vedlejším městě, ale že ho odvoláte a okamžitě ho pošlete k němu, na expresní servis za příplatek
A v tom Vám ten klient řekne, že tak moc to zase nehoří... no a tady už stačí jen říct: "ok, během dne se u Vás někdo objeví" a s přáním hezkého dne se rozloučíte
Přitom je to tak jednoduché - v okamžiku kdy vezmete telefon takovému klientovi, nahodit široký úsměv (představte si třeba, že ten klient volá z WC s kaťaty na půl žerdi, to pomáhá ) a klidným hlasem mu oznamte, že nejbližší technik je zrovna na instalaci někde ve vedlejším městě, ale že ho odvoláte a okamžitě ho pošlete k němu, na expresní servis za příplatek
A v tom Vám ten klient řekne, že tak moc to zase nehoří... no a tady už stačí jen říct: "ok, během dne se u Vás někdo objeví" a s přáním hezkého dne se rozloučíte
0 x
T-T
No on je zákazník a zákazník.Existují slušní a howada nevycválané a právě o tě je tady reč.
0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 18 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
Robotvor píše:Chtěl bych vidět tyhle tupce co jim nejede par hodin net jak volaji na e-on nebo vodarny že jim nejde el. proud nebo neteče voda když maji nějakou poruchu.Hold internet je internet a bez něj se nedá asi žít.Tu elektriku a vodu platí stejně jak net a nikoho ani nenapadne někam volat a domáhat se mermomocí urychleného sprovoznění a i kdyby stějně by je tyto instituce poslali tak maximálně doprdle.Lidi jsou poslední dobou čímdál víc ofrklejší a arogantnější.....někdy je to humus co si lidi dovolí.
na tohle jsem nedavno dostal dost husty argument "ale elektriku a vodu platime dle spotreby, kdyz nejde, neplatime ji ... ale Vam platime porad"
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
Viktor Novotný píše:Robotvor píše:Chtěl bych vidět tyhle tupce co jim nejede par hodin net jak volaji na e-on nebo vodarny že jim nejde el. proud nebo neteče voda když maji nějakou poruchu.Hold internet je internet a bez něj se nedá asi žít.Tu elektriku a vodu platí stejně jak net a nikoho ani nenapadne někam volat a domáhat se mermomocí urychleného sprovoznění a i kdyby stějně by je tyto instituce poslali tak maximálně doprdle.Lidi jsou poslední dobou čímdál víc ofrklejší a arogantnější.....někdy je to humus co si lidi dovolí.
na tohle jsem nedavno dostal dost husty argument "ale elektriku a vodu platime dle spotreby, kdyz nejde, neplatime ji ... ale Vam platime porad"
A na to jsi odpovedel: ale to jste na omylu jelikoz platite pausal za hlavni jistic.
Ale u nas zaplatite jen pausal, ale spotreba je neomezena.
0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 18 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
tak ja ani ne ja bych se nejradsi styku s klientem vyhnul ... vetsina z nich lze ( to jsem neudelal ja to asi zena/dite/pes ... ) a ja nesnasim lhare
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
Jane nikdo za to nemuze to samo . matka luxovala vytahla napajeni , mladej si daval nabijecku tak to vytahnul ...atd ....
asi zavedu pausal plus spotrebu ..... sakra to budu prachatej
asi zavedu pausal plus spotrebu ..... sakra to budu prachatej
0 x