Stránka 1 z 2

World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 22:21
od honzam
Hrajete někdo tuto hru?

Mám jednoho klienta který je nejspíše vášnivý pařan. Pořád si stěžuje na výpadky ve hře. Když jsem ho naučil měřit si ping tak sám uznal že ping do internetu je kolem 10-39ms
Kdežto hra mu v tu samou chvíli ukazuje 80-100ms. Krátkodobě i více.

Pokud to někdo hrajete, má WOT přetížené servery? Nebo mám opravdu hledat chybu jinde?
Díky

Re: World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 22:33
od 3com
S tim pingem neudelas nic, vetsinu serveru maji na Ukraine takze je to horsi ale ve hre to nejde poznat pokud ti neskace ping do netu. Horsi je to v tom ze ta hra je totalne zavisla na nepřetržitém spojení... Pri vypadku 5 pingu hned spadne do windows bez jakekoliv hlášky... ...njn co bys chtel když je zadarmo... jine FPS se max na 2 sekundy seknou a jedou dal.. tahle spadne uplne...

Re: World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 22:52
od honzam
3com píše:S tim pingem neudelas nic, vetsinu serveru maji na Ukraine takze je to horsi ale ve hre to nejde poznat pokud ti neskace ping do netu. Horsi je to v tom ze ta hra je totalne zavisla na nepřetržitém spojení... Pri vypadku 5 pingu hned spadne do windows bez jakekoliv hlášky... ...njn co bys chtel když je zadarmo... jine FPS se max na 2 sekundy seknou a jedou dal.. tahle spadne uplne...


Ztrátovost tam není žádná. Ale občas to vyletí ke 40ms (meřeno na seznam.cz). Myslíš že to je v tu chvíli nehratelné? Divné je že ping do netu mu ukazuje maximálně kolem 40ms spíš méně. Ale hra v tu chvíli ukazuje 100ms i více. V tu dobu je to prý nehratelné (možná ho to i vyhazuje). Všechny servery jsou na Ukrajině? Není tam možnost výběru jiného serveru? Ptám se blbě ale onlinovky fakt nehraju :)

Re: World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 22:55
od 3com
To je serverem obcasne mensi lagovani je normalni dela to i na optice UPC... Je to proste hra zadarmo takze nelze cekat 100%

Re: World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 23:01
od DrWiza
vyber serveru nelze ( hodi te to automaticky tam kde zacina bytva) chce to zjistit IP serveru a pingat ji, seznam je ti k nicemu treba tvuj dodavatel konektivity ma pretizenou linku do sveta :( muze toho byt vic ale me to na netu co mam doma ( malej venkovskej poskytovatel) vali paradne a nepada

Re: World of Tanks

Napsal: 22 Jan 2013 23:21
od Tomáš Nesrsta
Este se ho zeptej jakej tamma framerate. Znamej taky furt votravoval a nakonec muto lagovalo proto ze mu nestihal notes. Nekde v rohu je tam aktualni fps.

Re: World of Tanks

Napsal: 23 Jan 2013 09:23
od farmar
Môj syn to hraje ja iba sem tam a je pravda , že to dosť lietalo čo sa týka pingu. Také isté problémy som mal aj z CSkom. Od kedy som prešiel na spojoch na Nkove karty. Ak som mal staré karty Ačko+Nstrem z chorými zákazníkmi, ktorý sú závislý na hrách bol pokoj.
Robil som stále chybu, že som nechával v defoulte NV2 TDMA Period Size - 2ms, pri trafiku nad 50m začal ping lietať.
Pri klasickom pingu z Rb to nebolo až tak vydieť, ale ak som sa pripojil k nim na server tak som v CSku videl ich ping ako lietal a graf pingu na CSku bol strašne kostrbatý.
Po zmene NV2 TDMA Period Size - z 2ms na 4 ms priemerná odozva sa zdvihla, ale nelieta a aj WOT je OK ak nekľakne ich server ako to bolo túto sobotu.

Re: World of Tanks

Napsal: 23 Jan 2013 17:54
od tom-tom
U nás jsme WOT řešili u dvou klientů. S pingem na seznam do 20ms jim hra ukazovala 60-120ms a lagovala. Kolega to zkoušel nainstalovat a hrát a ze začátku s tím měl taky občas problém.
Připojením do netu to ale nebude. Engine hry není napsaný úplně košér a spojení se serverem je závislé na celkovém stavu a výkonu pc. Nedávno vyšel nějaký významnější update, který měl údajně kompletně změnit způsob vykreslování grafiky, což se podepsalo na vyšších nárocích hry na výkon pc. Od té doby se datují problémy s lagováním.
Doporučení - před hraním restartovat pc, zavřít všechny zbytečné aplikace a v nastavení grafiky ve hře oželet vykreslování některých detailů.
Kolega vypozoroval, že když nastavil grafiku úměrně schopnostem své sestavy, hra lagovala velice často, narozdíl s nastavením lehce pod průměr, kde mu to jelo prakticky bez lagů (já mám notebook s radeonem HD2400, mě by se asi nespustil ani install hry :) )
Dokonce mu latence shazoval i firefox na pozadí se stránkou seznamu (reklamy ve flashi?).

Na netu jsme k tomu našli tyto informace - engine je optimalizovaný jen na jednojádro a dvoujádro, takže ikdyž si myslíte, že máte nabušený PC, hře je to absolutně jedno :)
náročnější renderování po nedávném updatu, každý pohyb ve hře se přesně synchronizuje se serverem, tzn. jakmile pc přestane stíhat renderovat a výrazně klesne fps, začne lagovat a počítat vyšší ping (čeká na grafiku, aby mohl udělat sync se serverem), tím pádem vzniká jakási "nekonečná" smyčka, kdy grafika nemůže vykreslovat, že je vysoký ping, a vysoký ping je proto, že grafika nevykresluje dostatečně rychle :)
A pod hrou jede ještě torrent klient, pomocí kterého je zajištěná distribuce updatů, takže když hrajete, tak zrovna sdílíte :)
Jo, někde na fóru se gamesníci bavili, že jde hra nějak přepnout na starou verzi renderování, se kterou to funguje jako předtím. To si ale bude muset každý vygooglovat sám..

Re: World of Tanks

Napsal: 23 Jan 2013 18:19
od honzam
tom-tom píše:tzn. jakmile pc přestane stíhat renderovat a výrazně klesne fps, začne lagovat a počítat vyšší ping (čeká na grafiku, aby mohl udělat sync se serverem), tím pádem vzniká jakási "nekonečná" smyčka, kdy grafika nemůže vykreslovat, že je vysoký ping, a vysoký ping je proto, že grafika nevykresluje dostatečně rychle :)


To by asi přesně sedělo na ten obrázek co mě poslal. Díky za tip
Obrázek

Re: World of Tanks

Napsal: 23 Jan 2013 21:08
od Tomáš Nesrsta
Tomáš Nesrsta píše:Este se ho zeptej jakej tam ma framerate. Znamej taky furt votravoval a nakonec muto lagovalo proto ze mu nestihal notes. Nekde v rohu je tam aktualni fps.



ja si nekdy prijdu ze si to tu pisu sam pro sebe

Re: World of Tanks

Napsal: 23 Jan 2013 21:48
od honzam
Tomáš Nesrsta píše:
Tomáš Nesrsta píše:Este se ho zeptej jakej tam ma framerate. Znamej taky furt votravoval a nakonec muto lagovalo proto ze mu nestihal notes. Nekde v rohu je tam aktualni fps.

ja si nekdy prijdu ze si to tu pisu sam pro sebe


Jsem to pochopil trošku jinak tvoji větu. Jsem myslel že by mu to nestíhalo vykreslovat a bylo nízké FPS.
Ale on řeší vyhazování ze hry. Nenapadlo mě že když klesne FPS vlivem nestíhající grafiky tak hra začne natahovat ping

Re: World of Tanks

Napsal: 27 Jan 2013 19:15
od pfadmin
Plácáte někteří s dovolením nesmysly.

- servery world of tanks jsou v Německu
- problém latence je v tom, že datový tok většiny našich provozovatelů k nim nejde přes DE-CIX (pak je latence 20ms, ve hře do 30), ale bůhvíproč oklikou přes AMSIX (AMsterdam), přímo přes decix jde např. ha-vel (takže mi to nelaguje), oklikou O2 a všechny jejich klony z internethome, NFX a další, u všech naměříte ve hře na tom samém počítači ping 80 - 100.

Tolik expertů a málokdo z nich zkusil dát tracert na game.worldoftanks.eu a místo toho tu povídá "zaručené informace".

Re: World of Tanks

Napsal: 11 May 2013 23:20
od Ladik
Ale to neresi problem, kde jsou servery :(

Me to ted hlasi taky jeden klient a pritom ping od nej do netu je stalych 23ms max i v nejvetsi zatezi.
To ze ma hra v sobe nejaky torrent co to vytezuje je taky super na tu odezvu.
A to si ten klient plati tu hru, nechapu to.
Ping do netu ma dobry cely den a nahodne mu to primo ve hre udela poing pres 100ms i vice a je to nehratelne.

Mate nekdo cerstvejsi informace jak to poladit?

Re: World of Tanks

Napsal: 11 May 2013 23:26
od Ladik
Tak jsem ucinil poznatek, ze kdyz pingam na 213.252.176.241 (web WoT) tak to skace jak chce i vypadky, ale jak behem toho pustim i ping na seznam.cz se to zahadne uklidni okolo 33ms.
Fakt nechapu.

Re: World of Tanks

Napsal: 12 May 2013 00:23
od reset
od koho mas konekt ?

Kód: Vybrat vše

PING 213.252.176.241 (213.252.176.241) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=1 ttl=52 time=16.1 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=2 ttl=52 time=16.6 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=3 ttl=52 time=16.6 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=4 ttl=52 time=17.2 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=5 ttl=52 time=18.2 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=6 ttl=52 time=16.1 ms
64 bytes from 213.252.176.241: icmp_req=7 ttl=52 time=15.9 ms