Vystavis fakturu souhrnou Text - za minula obdobi od - do.
A datum a splatost akutalni, danove uskutecneni je soucasne.
Je to v poradku.
Zakaznik ma hradit proti radnemu vyuctovani a ty si to radne vyuctvani dodal (pozde).
Zakaznik sluzbu cerpal. pokud to mas prokazazne tak dodatecne vyuctovani to resi.
Zazil jsem ruzne varianty
1) zakaznik dostaval sluzbu, ale faktura se munegenerovala, jednalo se o obdobi 3/2015-6/2015
vystaviljsem douctovani radnoufakturu, ZADNE antidatovani.
2) zakaznik protelefonoval na voip cca 40 0000 kc, ja si toho vsimul totiz az za rok,
Dal sem slevu 20%, zbytek rozpocitano na 12 mesicnich splatek.
Ale mame ve VOP ze sluzby radne fakturujeme a zakaznik ma povinnost vyfakturovane sluzby uhradit.
Vlastne je irelevantni jestli posleme fakturu ted nebo za pul roku, o tom spor neni.
jen zakaznik by rad timto smerem vedl spor.
Tady prikladam vyjadreni advokata :
zákazníkovi byla poskytnuta služba objednaná podle smlouvy. Zákazník službu a odebral a máte nárok na úhradu ceny podle smlouvy. VOP ovšem splatnost úhrady za službu vážou na doručení vyúčtování, což je zpravidla vystavení faktury (daňového dokladu). Pokud tedy nedošlo k vystavení daňového dokladu, nestal se dluh zákazníka splatným, zákazník tedy není v prodlení a nelze mu účtovat penále, úroky z prodlení atd. Správným postupem je dlužnou částku vyfakturovat v souladu se smlouvou a s VOP. Pokud dluh nebude uhrazen ani na základě faktury, stane se splatným a je možné jej vymáhat.
mpcz píše:hapi píše:nejlepší cesta je zvýšit mu měsíční platbu a dohodnout se s nim na tom. Zpětne vymáhat něco za co jsi nevystavil fakturu je smrtelný z pohledu DPH. Pak tě totiž může napadnou naprosto kdokoliv a finánčák tě dostane. Pak je tu taky druhá možnost a to vykašlat se na těch pár stovek a uznat svojí chybu a jít dál.
Zdravím,
opět tu máme podobný případ, tak bych si dovolil tuto diskuzi oživit.
Prosím dotaz: co to přesně znamená "finančák tě dostane"?. Existují přece způsoby, jak potřebnou daň vč. DPH správně odvést na správná místa i když později. Otázkou (asi) zůstává, jaký postup zvolit. Vzhledem k tomu, že zákon má promlčecí dobu, nelze fakturovat zpětně do nekonečna, ale třeba za 3 roky to dělá za službu cca 10.000,- a to není k zahození. Kolik event. zaplatíme za zpoždění bude asi záviset na zvolené variantě "doúčtování".
Řešil to již prosím někdo?
Děkuji, mpcz 20.11.2015
p.s. jedná se klienta, který visí na "ulozto" prakticky nonstop, žádný velký zájem ho udržet tedy není