TTcko píše: Máme v síti borce, co maj přes 1TB za měsíc, to už nás fakt sere.
Tak nemate nabizet na co nemate wifnkari c nabizeji za 100,- neomezeny
Pockejte az bude umet kdekdo pouzivat HBBTV co budete delat pak?
TTcko píše: Máme v síti borce, co maj přes 1TB za měsíc, to už nás fakt sere.
Tomáš Nesrsta píše:Vase nazory me vyjma TTcka velice bavi.
Takze ja se mam podridit konkurenci a prodavat net pomalu za stovku a jeste mam mit super sit ktera zvladne nemozny?
Berte to tak. Ja jsem vlastnikem dalnice na ktery poustim koncaky a mam ji stavenou tak aby se tam mym klientum jezdilo pohodlne. To co vyberu na dalnicnich znamkach staci na bezne opravy a jednou za cas bud rozsirim pruhy nebo pridam dalsi pruh. Zkrátka podle počtu useru kteri mi tam jezdi a taky podle počtu peněz.
Všechno funguje krásně až do doby než po mojí dálnici začnou k mějm klientům jezdit kamiony od YouTube, Netflix, Stream.cz apod. Nejenom že za používání mojí dálnice nic neplatí, přeci si je objednali moji klienti a oni pouze jedou k nim. Ale navíc jezdí s kamiony který jsou přetížený, často jezdí rychleji než je povoleno. Důsledek je jasnej. Dálnice to přestává stíhat, je časteji rozbitá, tvoří se kolony a klienti prostě musí víc čekat.
Řešení? Buď mi dá někdo dotaci (což pochybuju), nebo zvednu cenu dalničních známek - cenu internetu, což se klientům nebude moc líbit ale v určité míře by to šlo a nebo zavedu dálniční známky i pro kamiony, aby když po mojí dálnici jezdí tak taky vydělávali na její opravy a vylepšení.
Ano C je správně. Je logické chtít po Googlu peníze za to že vydělává na mé infrastruktuře. Protože díky jeho službám roste potřeba kapacitnějšího internetu daleko více než dříve a investice do nových technologií není zrovna levná záležitost. Vemte si třeba cenovej rozdíl mezo 100M rádiem a Gbit rádiem?
Aha a jsme doma.
Tím chci říct: strčte si síťovou neutralitu do řiti a nebo začněte něco dělat s tím že telekomunikační trh je tu v prd*** a lidi platí za internet žalostně málo.
Ten kdo bude stejně blbě jako Hapi nadávat, že tu chce někdo vydělat, tak by si měl uvědomit že mezi dobročinou činností a podnikáním je celkem velkej rozdíl a to sice ten, že podnikání je hlavně za účelem ZISKU. Takže ano, já chci vydělánat prachy a nestydím se to tu říct. Jestli vy ostatní to tak nemáte a děláte to pro dobrej pocit, že můžete někoho připojit na internet, já Vám to neberu. Ale s podnikáním to nemá nic společnýho a nechápu proč nejste CZF.
OFF píše:Ono to s tou elektrikou je fakt podobné, to nebylo vyřčeno jen tak. Platíte nějaký paušál (jistič) bez ohledu na to kolik ho vyčerpete. To je vlastně dnes i u netu, tam platíte nějakou rychlost opět bez ohledu na využití. U elektriky je pak ještě platba za distribuci a silovou elektřinu, která přesně odpovídá tomu co využíváte. To u netu zatím není. I když za silovou elktřinu možná platíte, třeba různé streamovací služby, stahovací servery apod. Ale z toho samozřejmě nemá distributor (ISP) vůbec nic. Takže teď je otázka jestli se bude plati i za tu ditribuci. A taky jak. Jestli to bude stejně jako u elektřiny skrz toho poskytovatele služby (tzn. třeba právě přes Youtube apod.) nebo přímo ISP (ten by zase mohl natvrdo vyúčtovat přenesená data) .
joker píše:TTcko píše: Máme v síti borce, co maj přes 1TB za měsíc, to už nás fakt sere.
Tak nemate nabizet na co nemate wifnkari c nabizeji za 100,- neomezeny
Pockejte az bude umet kdekdo pouzivat HBBTV co budete delat pak?
ludvik píše:Tlaky na absolutní síťovou neutralitu chápu ovšem také. Internet je v dnešní době hlavní nástroj pro získávání informací širokou veřejností. Kam se hrabou noviny či televize (je jich málo, objem informací musí být omezený a je v podstatě závislý jen na pár lidech). Pokud někdo udělá službu "voyo+facebook" - už to není internet a je to v podstatě omezení demokracie. Ano, myslím, že jsme do této doby už došli ... internet je jedním z garantů demokracie. Protože informovaná ovce už není tupá ovce ...
joker píše:Holt optika do kazde dediny (k dslamu), rekl bych ze 95% sajtu ma sklo... To jen pripominka na to, ze brecis kvuli 1% lidi, kteri chteji cerpat, co si zaplatili ale ja ti to nevycitam - je to tvoje sit
joker píše:Pokud vubec vi, vo co go, podle me hlavnezejetolevne... Myslim ze jsem videl tarif mobilni, kde jde jen facebook apod.) kdyby lidi nebyly ovce, tak tu situace neni jaka je (ale myslim ze ta situace vsem vyhovuje, zatim to sypalo, nebo ne?
patrik_ píše:Byla doba, kdy tady kromě podivně typicky poslanecky česky privatizovaného Telekomu nebyl nikdo, kdo by poskytl za rozumné peníze transport internetu ke koncákovi. Potom se vyrojily malí wifi ISP. Pro klienta to mělo hodnotu, protože byli mnohem levnější a rychlejší, pružnější, dostupnější. Tedy klient šel za hodnotou, kterou vyměnil za svoje poukázky na hodnoty - peníze. Hlavní požadavek klienta byl přístup na internet -jakýkoli rychlejší než dialup a obrovská hodnota byla právě v tom transportu, nikdo moc obsah neřešil, protože skoro neexistoval, tedy určitě neexistoval v té formě jako dnes.
Doba se změnila, transport se stal mnohem dostupnějším a levnějším produktem (poté co zlevnila zařízení a uživatelsky se zjednodušilo prostředí zařízení a shapingu dnes transportuje kdejaký pepa z horní dolní, a protože pásmo je sdílené, tak to přestává chodit ostatním, což je ale jiná písnička). Tedy transport dat už není unikátní žádanou službou, ale z pohledu klienta naprostou samozřejmostí a tomu odpovídá cena kterou je ochoten za ní platit. Poskytovatelé transportu musí trvale počítat s tím, že jejich zisky klesají a budou klesat, protože klient požaduje stále rychlejší a levnější služby přičemž hlavní mandatorní náklady (lidi, energie, pronájmy) buď stagnují nebo rostou a trh je nutí do kombinace dvou postupů, tedy zvýšení rychlosti na úkor snížení kvality a snižování nákladů, a pokud mohu pozorovat tak tento trend je trvalý. Jednou z cest "ven" podle mého omezeného rozhledu je třeba to co dělá Štěpán, tedy skupování dalších menších operátorů, ve větším pytli to potom sice dělá stejný vítr, ale lépe se to rozloží, podobně jako třeba agregace může reálně být tím nižší, čím víc máme klientů, protože se rozloží mezi víc přípojek, tedy ve velkém množství klientů vyděláte víc peněz i s nižší cenou a marží, je lepší mít 20% marži z 500 přípojek, nebo 8% marži z 12.000 přípojek? Klienta v současnosti zajímá obsah. Tedy peníze jsou "uložené" v obsahu a online aplikacích a tam je možno zatím dosahovat vyšší výnosnosti, takže si říkám, že tady brečíme sice dobře, ale na špatným hrobě. Chceme-li dosáhnout vyšších výnosů, buď se přesuneme s aktivitami tam, kde jsou peníze které je klient ochoten platit (obsah), nebo se smíříme s tím že je to tak jak to je.
Pokud jde o samotné UPC... nevím co na tom řešit. Já od nich odcházím z těchto i dalších důvodů po 7mi letech jinam, nevidím důvod se s tím dál trápit a navíc sloužit jako páka na poskytovatele obsahu coby klient stojící u tohoto dodavatele. Pořád věřím v hlasování nohama, tak jsem zahlasoval. Plácat si tady pentli co a proč a jak je donutit k normálnímu chování a přitom jim dál platit a doufat v nějaké narovnání by mi přišlo jako nesmysl, čert vem všechny příměry, dráty, ČEZy a dálnice. Dovedu-li to přímo ovlivnit, udělám to, nedovedu-li, namířím aktivitu jiným směrem.