Ahoj,
Předem bych Vás chtěl poprosit o to abyste mě nekamenovali za můj, pro někoho možná stupidní, dotaz.
Zvažuju zavedení VoIP telefonie v naší síti. Chtěl bych to formou vlastního sip serveru a nekupovat řešení od někoho jiného.Mám k tomu nějaké otázky.
1.Jaký SW řešení použít (nejraději bych nějaké open source) a jaký HW použít na vlastní sip server,zatím předpokládám počet připojených koncových zařízení něco kolem 100.
2. Vaše zkušenosti s kvalitou jednotlivých VoIP bran,IP telefonů.
3.Používá někdo propojení sip severu s ISP adminem? Jak řešíte billing???? Moje představa je aby se provolané hovorné objevilo na faktuře za připojení k internetu,kterou vystavuje ISPadmin, jako jedna nebo více dalších položek.Má to někdo takto dotažené???
4.Cena tohoto celého řešení (jedná se mi spíš o odhad nákladové ceny, ne o řešení od někoho na klíč)
5.Asi nejstupidnější otázka...Kde získat geografická tel.čísla???
Díky moc za reakce.
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Realizace VoIP pomocí protokolu sip v síti
+1, na 100 cislech nevydelas ani omylem.
Mam taky VO s Dialem, ustredny resim jen pro firmy a trunk mam stejne Dial, kliose k nim poustim primo. Software urcite Asterisk, je to zadarmo, nadupany, spolehlivy a jednoduchy. Hardware pokud nechces ISDN linky (levneji jak karta a spolehlive PC vychazi ISDN prevodnik) jakekoli solidni PCcko. Telefony jsou ducharina, jedine, co mi jede dlouhodobe "ve velkem" bez problemu jsou PAPky a A580, telefony SPA921, Aolynk, GPX280, ruzne Welly, se vsim mensi, nebo vetsi problemy...
Mam taky VO s Dialem, ustredny resim jen pro firmy a trunk mam stejne Dial, kliose k nim poustim primo. Software urcite Asterisk, je to zadarmo, nadupany, spolehlivy a jednoduchy. Hardware pokud nechces ISDN linky (levneji jak karta a spolehlive PC vychazi ISDN prevodnik) jakekoli solidni PCcko. Telefony jsou ducharina, jedine, co mi jede dlouhodobe "ve velkem" bez problemu jsou PAPky a A580, telefony SPA921, Aolynk, GPX280, ruzne Welly, se vsim mensi, nebo vetsi problemy...
0 x
Lukas Kristek
to pc na ústřednu ti sežere víc elektřiny než si vydělá voip + řešení problémů okolo ústředny. Taky jsme o tom přemejšlely a prostě je to víc práce než užitku. A to vůbec nemluvim o ceně za hardware na ústřednu + registrace ústředny a papírování kolem toho.
jediná schopná a dobrá věc na koncový zařízení je siemens bezdrátový ručky, všechno ostatní se nějak sralo a vadil tomu nat a podobný věci.
jediná schopná a dobrá věc na koncový zařízení je siemens bezdrátový ručky, všechno ostatní se nějak sralo a vadil tomu nat a podobný věci.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků
high speed routery podle požadavků
HW a SW riešenie nieje problém , spotrebu elektriny by som tiež videl ako zanedbatelný problém v porovnaní so zabezpečením dovolatelnosti . čísla dostaneš od TU bez problémov , v podstate je to formalita , podáš si žiadosť zaplatíš ročný poplatok a funguješ.
Odchádzajúce ohovory zabezpečíš jednou prepojovacou zmluvou. Avšak ak chceš zabezpečiť dovolateľnosť z iných sietí k tebe , tak musíš tých prepojovacch zmlúv podpísať niekoľko a to stále nemáš zabezpečenú dovolatelnosť zozahraničia , natoto ty bude treba zabezpečiť prepojenie s viacerýmy operátormi aby si sa ako tak dostal na 75% . Ak to chceš ale dotiahnuť na 99-100% musíš zabezpečiť prepojenie na O2. Totižto ak sa nenájde cesta na tč. pevnej linky automaticky je to smerované do siete O2 , ak snimi nemáš prepojovaciu zmluvu , hold smola a hovor je ukončený ako na neznáme číslo. No a tu nastáva problém síce O2 s tebou prepojovaciu zmluvu musí uzavreť zo zákona avšak platíš im nejakú minimálnu kapacitu aj keď ju nevyužiješ. A pri 100 účastníkoch ju určite nevyužiješ a teda si navyšuješ cenu za min hovoru. Pokiaľ neplánuje mesačne robiť tisíce a skôr by som povedal desattisíce minút , choď riešenia formou outsourcingu. Pokiaľ ta napadlo zobrať si čísla a dať ich zatial do správy niekomu inému , tak na to rýchlo zabudni , pretože 99% operátorov nebude na tie čísla smerovať hovory na bránu nikoho iného ako je ich majitel.
Odchádzajúce ohovory zabezpečíš jednou prepojovacou zmluvou. Avšak ak chceš zabezpečiť dovolateľnosť z iných sietí k tebe , tak musíš tých prepojovacch zmlúv podpísať niekoľko a to stále nemáš zabezpečenú dovolatelnosť zozahraničia , natoto ty bude treba zabezpečiť prepojenie s viacerýmy operátormi aby si sa ako tak dostal na 75% . Ak to chceš ale dotiahnuť na 99-100% musíš zabezpečiť prepojenie na O2. Totižto ak sa nenájde cesta na tč. pevnej linky automaticky je to smerované do siete O2 , ak snimi nemáš prepojovaciu zmluvu , hold smola a hovor je ukončený ako na neznáme číslo. No a tu nastáva problém síce O2 s tebou prepojovaciu zmluvu musí uzavreť zo zákona avšak platíš im nejakú minimálnu kapacitu aj keď ju nevyužiješ. A pri 100 účastníkoch ju určite nevyužiješ a teda si navyšuješ cenu za min hovoru. Pokiaľ neplánuje mesačne robiť tisíce a skôr by som povedal desattisíce minút , choď riešenia formou outsourcingu. Pokiaľ ta napadlo zobrať si čísla a dať ich zatial do správy niekomu inému , tak na to rýchlo zabudni , pretože 99% operátorov nebude na tie čísla smerovať hovory na bránu nikoho iného ako je ich majitel.
0 x