Zdravím,
poprvé jsme umísťovali anténu na osvětlovací stožár SŽDC (konekt od ČDT) a dostali jsme samozřejmě poměrně přísné regule za jakých podmínek.
Chtějí zemnící sadu u paty stožáru včetně odděleného jiskřiště - máte někdo doporučení jakou?
Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za každou radu
J
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů a vypnutým fulltextovým vyhledáváním. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
SŽDC - Anténa na stožáru - Normy
-
Vampire
- Příspěvky: 79
- Registrován: 14 years ago
- Kontaktovat uživatele:
-
rsaf
- Příspěvky: 1669
- Registrován: 19 years ago
https://bit.ly/2qYs8uU
Elektrická trakce? Zemnit se má co (koax, sftp, napájení)? V takovém místě bych to asi určitě řešil jako FTTA/PTTA a napájení si nechal navrhnout projektantem co se na dráze pohybuje.
Elektrická trakce? Zemnit se má co (koax, sftp, napájení)? V takovém místě bych to asi určitě řešil jako FTTA/PTTA a napájení si nechal navrhnout projektantem co se na dráze pohybuje.
0 x
-
Vampire
- Příspěvky: 79
- Registrován: 14 years ago
- Kontaktovat uživatele:
Uzemnit se má výložník a anténa (stožár je galvanicky oddělen od výložníku)
Díky
Díky
0 x
- Selič
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 years ago
- antispam: Ano
Doporučuji si sehnat projektanta, který s tím má zkušenost.
Jsou tam tři problémová místa:
- bludné proudy od elektrické trakce (to se částečně řeší právě těmi jiskřišti)
- ochrana před bleskem a úrazem od proudu, toho kdo na stožár leze
- odstup od profilu kolejových vozidel
Jsou tam tři problémová místa:
- bludné proudy od elektrické trakce (to se částečně řeší právě těmi jiskřišti)
- ochrana před bleskem a úrazem od proudu, toho kdo na stožár leze
- odstup od profilu kolejových vozidel
0 x
-
rsaf
- Příspěvky: 1669
- Registrován: 19 years ago
Trakce? Střídavá nebo stejnosměrná? Jak je udělané galv. oddělení výložníku od zbytku konstrukce (nějak si to neumím představit). Pokud se jedná jen o ochranu před bleskem, tak třeba ISG-100
0 x
-
Vampire
- Příspěvky: 79
- Registrován: 14 years ago
- Kontaktovat uživatele:
Galanické oddělení je v místech třmenů výložník obalit gumovou páskou
0 x
-
dagus
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 15 years ago
-
Matess
- Příspěvky: 322
- Registrován: 12 years ago
jj proste neco nevodiveho nacpat mezi konzoli a stozar. Videl jsem i omotane linoleum. Konzole uzemnena ke stozaru pres jiskriste.
0 x
- Selič
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 years ago
- antispam: Ano
Jen tak pro zajímavost - kolik z vás má vyhlášku 50 alespoň §6 a §10 ?
0 x
-
hol
- Příspěvky: 883
- Registrován: 16 years ago
- antispam: Ano
Dráha má specifikum v tom, že se vše zemní ke kolejnici. Ta se ale nerovná "zásuvkové" nule. Rozdíl těch dvou nul může dělat skokově desítky (možná i více) voltů.
Tvůj problém je, že ty máš zařízení napájený z klasický soustavy vč. nuly a chceš to spojit se stožárem, který má drážní nulu. Skutečně jednoduché a kupodivnu i leta funční řešení je oddělit výložník od stožáru. Ideální řešení se plastová černá trubka na vodu říznutá na půl a pěkně stažená kolem trubky stožáru. Tam je celkem jistota, že se výložník neprořízne a nespojí elektricky se stožárem. Kromě kabelů k rádiím si pak natáhni i ZŽ kabel a tím to pospojuješ rádia a výložník na společnou nulu elektrické sítě. Hlavně nespojovat se stožárem, ale to už je snad z kontextu jasné
.
Tvůj problém je, že ty máš zařízení napájený z klasický soustavy vč. nuly a chceš to spojit se stožárem, který má drážní nulu. Skutečně jednoduché a kupodivnu i leta funční řešení je oddělit výložník od stožáru. Ideální řešení se plastová černá trubka na vodu říznutá na půl a pěkně stažená kolem trubky stožáru. Tam je celkem jistota, že se výložník neprořízne a nespojí elektricky se stožárem. Kromě kabelů k rádiím si pak natáhni i ZŽ kabel a tím to pospojuješ rádia a výložník na společnou nulu elektrické sítě. Hlavně nespojovat se stožárem, ale to už je snad z kontextu jasné
0 x
-
Cheprer
- Příspěvky: 930
- Registrován: 15 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Olomouc a okoli
hol píše:Dráha má specifikum v tom, že se vše zemní ke kolejnici. Ta se ale nerovná "zásuvkové" nule. Rozdíl těch dvou nul může dělat skokově desítky (možná i více) voltů.
Tvůj problém je, že ty máš zařízení napájený z klasický soustavy vč. nuly a chceš to spojit se stožárem, který má drážní nulu. Skutečně jednoduché a kupodivnu i leta funční řešení je oddělit výložník od stožáru. Ideální řešení se plastová černá trubka na vodu říznutá na půl a pěkně stažená kolem trubky stožáru. Tam je celkem jistota, že se výložník neprořízne a nespojí elektricky se stožárem. Kromě kabelů k rádiím si pak natáhni i ZŽ kabel a tím to pospojuješ rádia a výložník na společnou nulu elektrické sítě. Hlavně nespojovat se stožárem, ale to už je snad z kontextu jasné.
Rozdíl těch dvou potenciálu ve výšce je dle mne nadměrně nebezpečný pro servisního technika.
Není možné použít pojítko co nemá spojenou kostru s vnitřní elektronikou ?
Jinak to považuji za nebezpečné zařízení.
Technik v noci dešti ty dvě kovové tělesa spojí jak nic a oheň může být na střeše i když se nepoškodí uzemnění kolejnice. Nedejbuh při poškození.
Případně nezměnit nic a galvanicky oddělit. Pojistkove jistit. A účelně budou i prepetovky.
V prvé řadě bezpečnost.
0 x