Ahoj.
V některých domech přecházíme na optiku, kde koncovým uživatelům nabízíme 100/100 v nějaké malé agregaci 1:10 za ceny, kolem 500Kč. Problém nastává tam, kde jsme měli neagregované (nebo agregované 1:2, 1:3) linky a firmy tam platily v řádech tisíců korun. Cena se jim dala vysvětlit třeba použitím pásma >5Ghz atd. Jenomže teďka si každá trochu rozumná firma spočítá, že koncový tarif je vlastně vychází levněji i s tou agregací. Je to na optice, tak co bych řešil. U firmy s 50 uživatelama si samozřejmě nevezmou koncový tarif už z principu:)
Ano dá se argumentovat dostupností, atd. ale je to dostatečný argument?
Každopádně tohle už tu musel někdo řešit, tak mě zajímají vaše názory. Samozřejmě se nám teď začnou ozývat firmy, které od nás připojení neměly, platily teďka nějakému velkému operátorovi 10tis/měs a teďka najednou budou chtít mít připojení za 5kilo. Tím ale taky přijdeme trochu o kšeft. A to mě při investicích do optiky trochu trápí:)
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Jak obchodně přecházet na optiku u firem.
ještě taky očekávám, že sem tam se prodá nějaké nasvícené/černé vlákno, což by ceňove bylo zase trochu lepší:)
0 x
Na co se vlastně ptáš?
0 x
Jelikož je zde zakázáno se negativně vyjadřovat k provozním záležitostem, tak se holt musím vyjádřit takto: nové fórum tak jak je připravováno považuji za cestu do pekel. Nepřehledný maglajz z toho bude. Do podpisu se mi pozitiva již nevejdou.
- Radek Úlehla
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 17 years ago
- Kontaktovat uživatele:
K firmám se chováme úplně jinak - jiné servisní časy (zásah max. do 4h vs. domácnost max. do 48h), linky tečou přes jiné routery. Větší firmy mají vlastní hotline číslo apod. Je toho hodně, co lze udělat a mít přidanou hotnotu, která lze obhájit.
0 x
ludvik: Otázka zní, jak prodat zákazníkovi drahou linku, třeba 10,20 Mbit v agregaci 1:2-1:3 v ceně tisíců korun v případě, že v tom samém domě máme 100Mbit za pětikilo, leč s agregací. Nicméně u nás jsou klienti zvyklí, že když mají vdsl 40Mbit, 1:50 od Kyslíku, tak jim to stejně těch 40Mbit jede. Takže agregace jako argument trochu ztrácí.
Reakční doba - to souhlasím, to je skvělý argument. Nadruhou stranu člověk na optice neočekává, že by se mělo něco rozbít a oprava by byla na 2 dny:) stejně k tomu zákazníkovi hnedka jedem:) i když platí 300Kč
Reakční doba - to souhlasím, to je skvělý argument. Nadruhou stranu člověk na optice neočekává, že by se mělo něco rozbít a oprava by byla na 2 dny:) stejně k tomu zákazníkovi hnedka jedem:) i když platí 300Kč
0 x
- Radek Úlehla
- Příspěvky: 1201
- Registrován: 17 years ago
- Kontaktovat uživatele:
Pokud lze tak bundlovat služby - servis vnitřní sítě, stanic apod. Nabídnout přípojky pro zaměstnance, které by se fakturovali přes firmu (jim to zvýší náklady a sníží odvody, pokud to zaměsnancům strhnou), ono se toho dá vymyslet celkem dost. A když pak už není kudy kam, tak kozatá blondýna se zápalem pro věc 

0 x
-
- Příspěvky: 832
- Registrován: 14 years ago
- Kontaktovat uživatele:
DSL linky maji agregaci jinak pocitanou, neni to tak, ze se "jako" delis s peti domacnostma v agregaci 1:5 tak jako to prodavaji wifinari.
V pripade agregace je to tak, jako pri nakupu cele konektivity, kterou pak ISP rozrpodava. Na skupinu DSLAMU ktere maji kapacitu 1000 pripojek, se podle agregacniho pomeru 1:50 v pripade tarifu rezervuje konektivita 400 mbps, proto si uzivatel vetsinucasuskutecne dostava 20 mbps.
Pro profi tarif (firemni)je pak dulezite SLA, coz je jednak jak psal Ulehla, reakcni cas, speciualni servis atd. a pak rozpocet slev pri urcite dostupnosti pod 100% za mesic.
To domacnostem nedavas, tam je na zasah 48 hodin.
Pak musite take firme vysvetlit, ze jeji "spotrebni" profil cerpani internetu prpri stejne rychlosti (napeti) odebere firma vice "amperu" nez domacnost o dvou dospelich a dvou detech. Tedy prolaiky jim muzes rici ze firme rezervujes stale stejnou rychlost at je zatez "napr. pozadavek na pocet spojeni xkrat vetsi nez domacnost"
Takto napriklad argumentuji Napr. ja.
V pripade agregace je to tak, jako pri nakupu cele konektivity, kterou pak ISP rozrpodava. Na skupinu DSLAMU ktere maji kapacitu 1000 pripojek, se podle agregacniho pomeru 1:50 v pripade tarifu rezervuje konektivita 400 mbps, proto si uzivatel vetsinucasuskutecne dostava 20 mbps.
Pro profi tarif (firemni)je pak dulezite SLA, coz je jednak jak psal Ulehla, reakcni cas, speciualni servis atd. a pak rozpocet slev pri urcite dostupnosti pod 100% za mesic.
To domacnostem nedavas, tam je na zasah 48 hodin.
Pak musite take firme vysvetlit, ze jeji "spotrebni" profil cerpani internetu prpri stejne rychlosti (napeti) odebere firma vice "amperu" nez domacnost o dvou dospelich a dvou detech. Tedy prolaiky jim muzes rici ze firme rezervujes stale stejnou rychlost at je zatez "napr. pozadavek na pocet spojeni xkrat vetsi nez domacnost"
Takto napriklad argumentuji Napr. ja.
whiteagle píše:ludvik: Otázka zní, jak prodat zákazníkovi drahou linku, třeba 10,20 Mbit v agregaci 1:2-1:3 v ceně tisíců korun v případě, že v tom samém domě máme 100Mbit za pětikilo, leč s agregací. Nicméně u nás jsou klienti zvyklí, že když mají vdsl 40Mbit, 1:50 od Kyslíku, tak jim to stejně těch 40Mbit jede. Takže agregace jako argument trochu ztrácí.
Reakční doba - to souhlasím, to je skvělý argument. Nadruhou stranu člověk na optice neočekává, že by se mělo něco rozbít a oprava by byla na 2 dny:) stejně k tomu zákazníkovi hnedka jedem:) i když platí 300Kč
0 x