Chceme rozšířit naše služby o oblast poskytování správy počítačů a sítí pro firemní zákazníky, školy a další organizace v rámci nějakého měsičního poušálu. Vzhledem k tomu, že požadavky každého subjektu jsou zcela individuální (počet spravovaných PC a serverů, různá nutnost četnosti zásahů na místě atd.) si lámu hlavu nad zvolením nějakých vhodných klíčů, na základě kterých by se dalo naceňovat při sestavování cenových nabídek na tyto služby.
Chci se tedy zeptat kolegů, podle čeho a jak sestavujete cenovou nabídku na paušál za správu PC a sítě pro daný subjekt?
❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Nacenění paušálu na správu sítě
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
idealne hodinovka, jinak to tezko rozlisis
takze v pausalu rict treba mate v cene 10hod prace technika, zbytek si zaplatite navic za ....
takze v pausalu rict treba mate v cene 10hod prace technika, zbytek si zaplatite navic za ....
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
Audit stavajici site zdarma (dohodnete si co jak je a jak ma byt)
Pocatecni sazba, nez se dostanete na pozadovany stav:
Pevna sazba za pocitac / server atd... napr. instalase OS (kdyz je potreba legalizovat apod.) napr 500/kus, server 600/kus (nektery mas za hodku, nektery za 2 protoze si postavi hlavu)
Az se dostanete do "pozadovaneho stavu":
pausal, napr. 5000 a v cene je 12h + za kazdou hodinu 500
podle toho jestli davas 24/7 nebo 7/5 nebo 24/5 (h/d) si navolis priplatky za svatek, vikend, noc...
specialni vyjezd na prani zakaznika (treba ve 2 rano na novy rok) 2000,- pevna sazba i kdyby to byl vypadly kabel
nejake kilometrovne (zpatecni km, takze napr. 10kc a v cene je tam i zpet)
A hlavne si dohodni "reakcni dobu" od nahlaseni zavady, protoze pak ti bude nekdo volat, nejde mi to at jsi do hodiny tady a ty si zrovna na vlastni svatbe a nemuzes, takze napr. 10h nebo okamzity zasah + 500,-
Podpora je jen fyzicka nebo i vzdalena? Dohodnete si logovani vzdalenych pripojeni, at se pak necuka u fakturace... no je toho dost, uz sem si tim prosel
(ceny i casy nastreluji z hlavy, neco je moc, neco malo....)
Pocatecni sazba, nez se dostanete na pozadovany stav:
Pevna sazba za pocitac / server atd... napr. instalase OS (kdyz je potreba legalizovat apod.) napr 500/kus, server 600/kus (nektery mas za hodku, nektery za 2 protoze si postavi hlavu)
Az se dostanete do "pozadovaneho stavu":
pausal, napr. 5000 a v cene je 12h + za kazdou hodinu 500
podle toho jestli davas 24/7 nebo 7/5 nebo 24/5 (h/d) si navolis priplatky za svatek, vikend, noc...
specialni vyjezd na prani zakaznika (treba ve 2 rano na novy rok) 2000,- pevna sazba i kdyby to byl vypadly kabel
nejake kilometrovne (zpatecni km, takze napr. 10kc a v cene je tam i zpet)
A hlavne si dohodni "reakcni dobu" od nahlaseni zavady, protoze pak ti bude nekdo volat, nejde mi to at jsi do hodiny tady a ty si zrovna na vlastni svatbe a nemuzes, takze napr. 10h nebo okamzity zasah + 500,-
Podpora je jen fyzicka nebo i vzdalena? Dohodnete si logovani vzdalenych pripojeni, at se pak necuka u fakturace... no je toho dost, uz sem si tim prosel

(ceny i casy nastreluji z hlavy, neco je moc, neco malo....)
0 x
kvalita tohoto fóra klesla pod hranici, která je snesitelná
- sub_zero
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Model z praxe (jedna z našich referencí)
Středně velká firma s celorepublikovou působností, obratem přibližně ******** korun ročně., se 150 zaměstnanci, cca 320 počítači, 16ti servery, které jsou virtualizované pomocí VMware a plně redundantní (HA). Má pobočky ve 13 krajských městech. Využívá jednoho dodavatele telekomunikačních služeb, pobočky jsou připojeny pomocí MW spoje v licenčním pásmu, popř. optickou technologií. Zálohy jsou realizovány naopak technologií SHDSL, což zaručuje de-facto 100% dostupnost poboček. Jednotlivé pobočky se ke své matce a datovému centru (kde jsou hostovány nejdůležitější produkční servery) připojují pomocí vyhrazené IP VPN. Hlasové komunikace probíhá již výlučně přes IP protokol (SIP). Vývoj firmy jde kupředu, roste a zvyšují se nároky na kvalitu, rychlost a garantovanou dostupnost připojení. Firma potřebuje neustálou technickou podporu začínající již na pomoci uživatelům, až po kompletní správu serverů a databází a zavádění nových technologií.
V cenně paušálu je kompexní zálohování, monitoring sítě (SLA, odezvy, WMI, SNMP, SOAP). Veškré servis. zásahy zdarma, materiál se kompletně platí. Při uprade/realizaci nějaké změny, je to dle hod. sazby 600,-/h.
Podpora 365/24/7, odezba na požadavek: do 30min, reakčnído dle dvou úrovní: Kritická - do 4 hod. po diagnostice (servery, připojení, hlas), ostatní - do 24hod.
Určitě je třeba udělat kompletní audit, jak psal kolega výše. Od toho začínej. Taky ne každé firmě může paušál vyhovovat (některý firmy na tom budou spíš ztrátov) a některý na tom ještě vydělaj a uspoří.
A teď to nejšokující... děláme to ve třech lidech
Středně velká firma s celorepublikovou působností, obratem přibližně ******** korun ročně., se 150 zaměstnanci, cca 320 počítači, 16ti servery, které jsou virtualizované pomocí VMware a plně redundantní (HA). Má pobočky ve 13 krajských městech. Využívá jednoho dodavatele telekomunikačních služeb, pobočky jsou připojeny pomocí MW spoje v licenčním pásmu, popř. optickou technologií. Zálohy jsou realizovány naopak technologií SHDSL, což zaručuje de-facto 100% dostupnost poboček. Jednotlivé pobočky se ke své matce a datovému centru (kde jsou hostovány nejdůležitější produkční servery) připojují pomocí vyhrazené IP VPN. Hlasové komunikace probíhá již výlučně přes IP protokol (SIP). Vývoj firmy jde kupředu, roste a zvyšují se nároky na kvalitu, rychlost a garantovanou dostupnost připojení. Firma potřebuje neustálou technickou podporu začínající již na pomoci uživatelům, až po kompletní správu serverů a databází a zavádění nových technologií.
V cenně paušálu je kompexní zálohování, monitoring sítě (SLA, odezvy, WMI, SNMP, SOAP). Veškré servis. zásahy zdarma, materiál se kompletně platí. Při uprade/realizaci nějaké změny, je to dle hod. sazby 600,-/h.
Podpora 365/24/7, odezba na požadavek: do 30min, reakčnído dle dvou úrovní: Kritická - do 4 hod. po diagnostice (servery, připojení, hlas), ostatní - do 24hod.
Určitě je třeba udělat kompletní audit, jak psal kolega výše. Od toho začínej. Taky ne každé firmě může paušál vyhovovat (některý firmy na tom budou spíš ztrátov) a některý na tom ještě vydělaj a uspoří.
A teď to nejšokující... děláme to ve třech lidech

Naposledy upravil(a) sub_zero dne 07 Feb 2013 15:26, celkem upraveno 2 x.
0 x
Říkáš-li, že něco nejde, znamená to, že to neumíš.
Jirka Lazorčák
PS: Ta fotka je stará, už mám +15kilo..
Jirka Lazorčák
PS: Ta fotka je stará, už mám +15kilo..
No zas tak sokujici to neni, protoze kdyz jste 3 schopni lide a nakonfigurujete zakaznikovi to co potrebuje tak aby to fungovalo, coz je kus prace, tak pak uz jen sklizite ovoce a dlubete se v nose dokud se neco neposmoli.
A tak, si myslim, je to v poradku
A tak, si myslim, je to v poradku

0 x
kvalita tohoto fóra klesla pod hranici, která je snesitelná
pokud vse fnguje , tak to asi nebude priblem osefovat ve trech, ale kdyz se zacne neco "srat" , pripadne kdyz nekdo ze servisu omarodi, tak to muze byt i pekny peklo .
0 x
ERnet tady, ERnet tam, ERnet vsude kam se podivam
sub_zero: a mas to tam dobre posefovany? Protoze dobry ctenar fora uz asi vi, o jakou firmu jde, tak aby neprisla na vedeni nabidka, ze to bude delat za 1/3 ceny 

0 x
- sub_zero
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Pintero píše:sub_zero: a mas to tam dobre posefovany? Protoze dobry ctenar fora uz asi vi, o jakou firmu jde, tak aby neprisla na vedeni nabidka, ze to bude delat za 1/3 ceny
mam to teda zeditovat, jo?


0 x
Říkáš-li, že něco nejde, znamená to, že to neumíš.
Jirka Lazorčák
PS: Ta fotka je stará, už mám +15kilo..
Jirka Lazorčák
PS: Ta fotka je stará, už mám +15kilo..
No tak jasne, ale dost casto se najde strelec, ktery podrazi cenu. A ty pak misto toho, aby jsi delal co mas, budes muset sahodlouze zduvodnovat proc to stoji tolik....
A mozna ti to stejne nepomuze.
Protoze tam prijde David s TPlinkem a rekne ze to pojede uplne stejne jako kdyz tam bude Cisco ktery jsi tam dal ty
akorat bude mozna chtit obcas restartit 
A mozna ti to stejne nepomuze.
Protoze tam prijde David s TPlinkem a rekne ze to pojede uplne stejne jako kdyz tam bude Cisco ktery jsi tam dal ty


0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 20 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
hele ono uchylaren je na svete dost, treba Fuj-Huj-awei si mysli, ze najde blazna co bude spravovat sajty O2 za 500,- kc / mesicne na lokalitu ... bude tam asi jezdit na kole s batohem nebo co 

0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education