❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

Zpomenutá fakturace

Příspěvky, které nespadají do žádného z vytvořených fór.
teo
Příspěvky: 401
Registrován: 19 years ago

Zpomenutá fakturace

Příspěvekod teo » 13 years ago

Ahoj

prosím vás, u jednoho klienta jsem zapoměl vystavovat faktury, nebyl zavedený do účetního systému. Měl smlouvu na dva roky a zařízení zadarmo. A zjistil jsem to že jede bez placení až ve 21 měsíci. Snažím se z něj tedy dostat začátek období.

On mi teď argumentuje, že na smlouvě měl napsané že má měsíční fakturaci a nechce mi to zaplatit.

Má tu někdo zkušenosti se zpětnou fakturací? U mě to nebyl jediný případ, ale všichni ostatní zaplatili...

Díky za rady
0 x

Uživatelský avatar
honzam
Příspěvky: 5527
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod honzam » 13 years ago

Měli jsme klienta kterého jsme asi 2roky omylem nefakturovali. Zpětně jsme mu to doúčtovali. Kupodivu zaplatil ale hned dal výpověd :cry:
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 13 years ago

Neplatiči jsou tak naivní... Pokud máš smlouvu s datem začátku poskytování a prokazatelně tu službu využíval, tak bych mu to doúčtoval zpětně, pokud nezaplatí, tak normálně na platební rozkaz a následně exekuce a pokud se bude šprajcovat, okamžitě odstřihnout. Odstřihnout každopádně, co s takovým zmetkem v síti... Si myslí, že když nedostanou v daným měsíci fakturu, tak že to je zadarmo... Pokud mu to snad nechceš dofakturovávat, tak ho nabonzuj na finančák, že v tom období od tebe dostával naturální požitky v ceně tolik a tolik a že to zcela jistě nedal do daňovýho přiznání..
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 13 years ago

Repkins píše:Neplatiči jsou tak naivní... Pokud máš smlouvu s datem začátku poskytování a prokazatelně tu službu využíval, tak bych mu to doúčtoval zpětně, pokud nezaplatí, tak normálně na platební rozkaz a následně exekuce a pokud se bude šprajcovat, okamžitě odstřihnout. Odstřihnout každopádně, co s takovým zmetkem v síti... Si myslí, že když nedostanou v daným měsíci fakturu, tak že to je zadarmo... Pokud mu to snad nechceš dofakturovávat, tak ho nabonzuj na finančák, že v tom období od tebe dostával naturální požitky v ceně tolik a tolik a že to zcela jistě nedal do daňovýho přiznání..


Zdravím,
už jen vzhledem k tomu, že primární chyba byla především na straně dodavatele, rozhodně bych takový, silně agresívní postoj nedoporučoval. Domnívám se, že tak velké sebevědomí není v dnešních podmínkách na místě.
Obecně : rozhodně bych se také zabýval m. j. tím, jestli náhodou nemám měsíční nebo čtvrtletní daňovou povinnost DPH (od určité výše obratu ji máš zcela určitě). To jenom aby se ti to vyhrožování finančním úřadem nevymstilo.
Doporučoval bych nějaké klidnější řešení, protože jak zde předřečník píše, klient ti nejspíše uteče a může se ti stát, že od něj nedostaneš už vůbec nic, ani to minulé, ani to budoucí.
mpcz, 12.09.2012
0 x

neverhappy
Příspěvky: 565
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod neverhappy » 13 years ago

Me se to stalo tak max 5 mesicu a klienti zaplatili. Za 21 mesicu to asi nezaplati. Navrhl bych mu fakturaci Zpetne s 50 % slevou. Budes mit pulku, on bude rad, jak usetril a zustane ti na siti.
Samozrejme podporeny dopisem o vyuzivani sluzeb a moznosti predani pohledavky nejake agenture.
0 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 13 years ago

neverhappy píše:Me se to stalo tak max 5 mesicu a klienti zaplatili. Za 21 mesicu to asi nezaplati. Navrhl bych mu fakturaci Zpetne s 50 % slevou. Budes mit pulku, on bude rad, jak usetril a zustane ti na siti.
Samozrejme podporeny dopisem o vyuzivani sluzeb a moznosti predani pohledavky nejake agenture.

Zdravím,
to už je asi lepší řešení, ale tu agenturu bych tam moc ze začátku netahal. Snad následně.
Mě se to stalo dvakrát. Jednou jsem byl v pozici klienta, kdy mi poslal poskytovatel po monoha upomínkách fakturu zpětně asi z tři roky, bez smlouvy a navíc s cenou mnohem vyšší, než byla ústně dohodnutá. Zaplatil jsem a ihned linku zrušil. Vím stoprocentně, že on, jakožto plátce DPH by si zcela určitě nějaké vyhrožování odpustil po náležitém poučení o zákonu k DPH.
Po druhé jsem vymáhal po klientovi já, tvrdí, že nedostával faktury. Poslal jsem mu to po částech, ty zaplatil. Myslím si, že pokud bych mu poslal výhružku + pohledávku např. na 21x 300 Kč, tak to je docela balík. On (možná) zauvažuje takto: linku zruším, vezmu jiného providera a mám na zřizovačku a ještě mi dost zbude... Pozor na to, lidé jsou dnes již docela otrlí a znalí ...
mpcz, 12.09.2012
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

nejlepší cesta je zvýšit mu měsíční platbu a dohodnout se s nim na tom. Zpětne vymáhat něco za co jsi nevystavil fakturu je smrtelný z pohledu DPH. Pak tě totiž může napadnou naprosto kdokoliv a finánčák tě dostane. Pak je tu taky druhá možnost a to vykašlat se na těch pár stovek a uznat svojí chybu a jít dál.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

teo
Příspěvky: 401
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod teo » 13 years ago

Nejsem plátce DPH.
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 13 years ago

tim si měl začít. V tom případě můžeš vystavovat co chceš a na kdy chceš.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 13 years ago

hapi píše:tim si měl začít. V tom případě můžeš vystavovat co chceš a na kdy chceš.

Zdravím,
neplátce DPH je na tom v tomto směru mnohem lépe, při bližším pohledu by se ale taky našly nějaké nesrovnalosti s účtováním o službě.
Nevím, jak dalece je pro tebe smlouva závazná, ale máš tam napsáno, že faktury budou měsíčně. Už z tohoto pohledu je jasné, že chyba je primárně na tvé straně, tak raději opatrně. Jelikož klient tak dlouho unikal platbám, asi nějak moc s vámi nekomunikoval. Můžeš mu tedy nějak zpětně prokazatelně doložit, že službu opravdu odebíral, když by se šprajcoval?
mpcz, 12.09.2012
0 x

teo
Příspěvky: 401
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod teo » 13 years ago

mpcz píše:
hapi píše:tim si měl začít. V tom případě můžeš vystavovat co chceš a na kdy chceš.

Zdravím,
neplátce DPH je na tom v tomto směru mnohem lépe, při bližším pohledu by se ale taky našly nějaké nesrovnalosti s účtováním o službě.
Nevím, jak dalece je pro tebe smlouva závazná, ale máš tam napsáno, že faktury budou měsíčně. Už z tohoto pohledu je jasné, že chyba je primárně na tvé straně, tak raději opatrně. Jelikož klient tak dlouho unikal platbám, asi nějak moc s vámi nekomunikoval. Můžeš mu tedy nějak zpětně prokazatelně doložit, že službu opravdu odebíral, když by se šprajcoval?
mpcz, 12.09.2012

Ano, můžu vytáhnout graf a statistiku ze serveru. Mám všechno zálohované 5 let zpět.
0 x

Repkins
Příspěvky: 719
Registrován: 19 years ago
Bydliště: Brno

Příspěvekod Repkins » 13 years ago

V té smlouvě máš napsáno, že opožděné vystavení faktury tu smlouvu nějak anuluje nebo má vliv na nárok poskytovatele na odměnu za dodané služby? Pokud snad ano, pak by to byl paskvil a byla po prvním měsíci smlouva neplatná a jednalo se o černý odběr internetu. Vzhledem k tomu, že z tohoto důvodu klient proti stavu věci za celou dobu neměl námitek a smlouvu nevypověděl ani na porušení smlouvy ze strany poskytovatele neupozornil, je jeho námitka bezpředmětná. A takto se na to bude dívat i případný soudce, kterému se to dostane na stůl. Pokud chceš znát svoje šance, tak se zeptej právníka. Já to tak dělám, pokud dojde k tomu, že si klient je příliš jistej svou "pravdou" a nechce platiti. A po mých zkušenostech s klientama a lidima všeobecně, se nenechám jen tak odbýt a obrat o peníze. Proto se může zdát, že mám moc radikální názory.
1 x

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod mpcz » 9 years ago

hapi píše:nejlepší cesta je zvýšit mu měsíční platbu a dohodnout se s nim na tom. Zpětne vymáhat něco za co jsi nevystavil fakturu je smrtelný z pohledu DPH. Pak tě totiž může napadnou naprosto kdokoliv a finánčák tě dostane. Pak je tu taky druhá možnost a to vykašlat se na těch pár stovek a uznat svojí chybu a jít dál.

Zdravím,
opět tu máme podobný případ, tak bych si dovolil tuto diskuzi oživit.
Prosím dotaz: co to přesně znamená "finančák tě dostane"?. Existují přece způsoby, jak potřebnou daň vč. DPH správně odvést na správná místa i když později. Otázkou (asi) zůstává, jaký postup zvolit. Vzhledem k tomu, že zákon má promlčecí dobu, nelze fakturovat zpětně do nekonečna, ale třeba za 3 roky to dělá za službu cca 10.000,- a to není k zahození. Kolik event. zaplatíme za zpoždění bude asi záviset na zvolené variantě "doúčtování".
Řešil to již prosím někdo?
Děkuji, mpcz 20.11.2015
p.s. jedná se klienta, který visí na "ulozto" prakticky nonstop, žádný velký zájem ho udržet tedy není
0 x

zubodravec
Příspěvky: 832
Registrován: 14 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod zubodravec » 9 years ago

Vystavis fakturu souhrnou Text - za minula obdobi od - do.
A datum a splatost akutalni, danove uskutecneni je soucasne.
Je to v poradku.
Zakaznik ma hradit proti radnemu vyuctovani a ty si to radne vyuctvani dodal (pozde).
Zakaznik sluzbu cerpal. pokud to mas prokazazne tak dodatecne vyuctovani to resi.

Zazil jsem ruzne varianty
1) zakaznik dostaval sluzbu, ale faktura se munegenerovala, jednalo se o obdobi 3/2015-6/2015
vystaviljsem douctovani radnoufakturu, ZADNE antidatovani.

2) zakaznik protelefonoval na voip cca 40 0000 kc, ja si toho vsimul totiz az za rok,
Dal sem slevu 20%, zbytek rozpocitano na 12 mesicnich splatek.

Ale mame ve VOP ze sluzby radne fakturujeme a zakaznik ma povinnost vyfakturovane sluzby uhradit.
Vlastne je irelevantni jestli posleme fakturu ted nebo za pul roku, o tom spor neni.
jen zakaznik by rad timto smerem vedl spor.

Tady prikladam vyjadreni advokata :
zákazníkovi byla poskytnuta služba objednaná podle smlouvy. Zákazník službu a odebral a máte nárok na úhradu ceny podle smlouvy. VOP ovšem splatnost úhrady za službu vážou na doručení vyúčtování, což je zpravidla vystavení faktury (daňového dokladu). Pokud tedy nedošlo k vystavení daňového dokladu, nestal se dluh zákazníka splatným, zákazník tedy není v prodlení a nelze mu účtovat penále, úroky z prodlení atd. Správným postupem je dlužnou částku vyfakturovat v souladu se smlouvou a s VOP. Pokud dluh nebude uhrazen ani na základě faktury, stane se splatným a je možné jej vymáhat.




mpcz píše:
hapi píše:nejlepší cesta je zvýšit mu měsíční platbu a dohodnout se s nim na tom. Zpětne vymáhat něco za co jsi nevystavil fakturu je smrtelný z pohledu DPH. Pak tě totiž může napadnou naprosto kdokoliv a finánčák tě dostane. Pak je tu taky druhá možnost a to vykašlat se na těch pár stovek a uznat svojí chybu a jít dál.

Zdravím,
opět tu máme podobný případ, tak bych si dovolil tuto diskuzi oživit.
Prosím dotaz: co to přesně znamená "finančák tě dostane"?. Existují přece způsoby, jak potřebnou daň vč. DPH správně odvést na správná místa i když později. Otázkou (asi) zůstává, jaký postup zvolit. Vzhledem k tomu, že zákon má promlčecí dobu, nelze fakturovat zpětně do nekonečna, ale třeba za 3 roky to dělá za službu cca 10.000,- a to není k zahození. Kolik event. zaplatíme za zpoždění bude asi záviset na zvolené variantě "doúčtování".
Řešil to již prosím někdo?
Děkuji, mpcz 20.11.2015
p.s. jedná se klienta, který visí na "ulozto" prakticky nonstop, žádný velký zájem ho udržet tedy není
0 x

Uživatelský avatar
okoun
Příspěvky: 6980
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano
Bydliště: Mordor

Příspěvekod okoun » 9 years ago

dle zákona se můžew dát faktura do účetnictví až 2 roky zpětně, tedy vystavil bych faktury normálně z dat, které by měly být akorát budou doručeny až teď, tak to být může a zákon na to myslí.
pokud se jedná o placení, máme ve smlouvě jasně napsáno že se platí na základě smlouvy nikoli faktur, takže pán by u nás měl smůlu, také se mi stalo, že mi nepřišla jednou faktura za mobil a jako to nemusím platit? lidi jsou fakt jak u blbečků :)
0 x
Povoláním ISP není jen připojovat lidi k internetu, ale také jim dokázat vysvětlit, že bez pořádné investice do HW nelze udělat kvalitní přípojku a domácí síť...