Dobrý den, obracím se na Vás s pomocí jaký vybrat záložní zdroj. Čím víc informací o zdrojích přečtu, tím víc se ve výběru ztrácím.
Jedná se o napájení dvou čerpadel GRUNDFOS ALPHA1 a ALPHA 2. Pochopil jsem , že je třeba zdroj s čistým sinusem a cca 300W. Jenže jaký. Samozřejmě preferuji před cenou spolehlivost, ale této informace se nemůžu dopátrat. Můžete mi někdo poradit spolehlivý zdroj?
Díky
Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Záložní zdroj
Za mě neexistuje žádný komerčně prodávaný záložní zdroj, který je dobrý. Všechny jsou stavěny na cenu a vydrž či péče o baterii je na druhé koleji.
Nejlepší prvky dělá za mě victron, ale stojí to.
Osobně používám produtky od firmy Axpert, protože stojí o hodně méně a chodí skvěle.
Pokud nechcete řešit umírající (olověné / gelové) baterie kupte si litihium. Victron i Axpert s nimi umí pracovat vcelku dobře.
Nepíšete jak dlouho to má zálohovat... Tak já si tipnu. Čerpadla budou mít odběr 40W a na rozběh potřebují 300W a chcete zálohovat běžný denní výpadek tj 12 hodin.
Rozběh budeme ignorovat - měnič jej zvládne.
Vlastní spotřeba měniče 20W + 40W * 12h = 720Wh pro 12V systém je to 720/12=60Ah. Pokud to bude li-ion, stačí baterie o 20% větší, stejně tak pro LiFePO4, pokud to bude olovo je potřeba baterie minimálně 2x větší, lépe 3x. Olověným baterkám nesvědčí hluboké vybíjení.
Měnič
Axpert VP 12V 1000W PF1 - 4890Kč
Baterie
LiFePO4 4x 3,2V/60Ah 9600Kč + BMS z číny a jsme na 10000Kč (zvládne 10h s dlouhou životností)
nebo
Olovo - carbon 12V/200Ah za 14000Kč (zvládne 16h s dlouhou životností, 40h do úplného vybití)
nebo
levné olovo startovací / trakční / gelové / bazarové
sehnat jdou kolikrát vyřazené gelovky 100-180Ah za cenu kolem 1000-1500Kč za kus. Obvyklé pro malý odběr nějaký rok poslouží. Můžete tam dát třeba starou startovací baterii z auta, která v zimě špatně startuje a nechat ji tam dožít.
Je nutné správně nastavit měnič / nabíječ. Nepřekračovat koncové napětí, nevybíjet nikdy pod 50%, raději nechodit pod 60%, tj u 12V olova cca 12,3V. Pokud si tam dáte starou startovací baterku, klidně ji týrejte do 11V.
Nejlepší prvky dělá za mě victron, ale stojí to.
Osobně používám produtky od firmy Axpert, protože stojí o hodně méně a chodí skvěle.
Pokud nechcete řešit umírající (olověné / gelové) baterie kupte si litihium. Victron i Axpert s nimi umí pracovat vcelku dobře.
Nepíšete jak dlouho to má zálohovat... Tak já si tipnu. Čerpadla budou mít odběr 40W a na rozběh potřebují 300W a chcete zálohovat běžný denní výpadek tj 12 hodin.
Rozběh budeme ignorovat - měnič jej zvládne.
Vlastní spotřeba měniče 20W + 40W * 12h = 720Wh pro 12V systém je to 720/12=60Ah. Pokud to bude li-ion, stačí baterie o 20% větší, stejně tak pro LiFePO4, pokud to bude olovo je potřeba baterie minimálně 2x větší, lépe 3x. Olověným baterkám nesvědčí hluboké vybíjení.
Měnič
Axpert VP 12V 1000W PF1 - 4890Kč
Baterie
LiFePO4 4x 3,2V/60Ah 9600Kč + BMS z číny a jsme na 10000Kč (zvládne 10h s dlouhou životností)
nebo
Olovo - carbon 12V/200Ah za 14000Kč (zvládne 16h s dlouhou životností, 40h do úplného vybití)
nebo
levné olovo startovací / trakční / gelové / bazarové
sehnat jdou kolikrát vyřazené gelovky 100-180Ah za cenu kolem 1000-1500Kč za kus. Obvyklé pro malý odběr nějaký rok poslouží. Můžete tam dát třeba starou startovací baterii z auta, která v zimě špatně startuje a nechat ji tam dožít.
Je nutné správně nastavit měnič / nabíječ. Nepřekračovat koncové napětí, nevybíjet nikdy pod 50%, raději nechodit pod 60%, tj u 12V olova cca 12,3V. Pokud si tam dáte starou startovací baterku, klidně ji týrejte do 11V.
0 x
Díky za odpověď a upřesňuju ještě potřebný čas. Mě jde hlavně o dobu, kdy je kotel naplno naložený a vypadne napětí 230 V. Jedná se o cca. 2 hod.
0 x
jen doplním že LiFePO4 majíproblém s nabíjením při teplotách kolem 0 a níže
0 x
ucenej z nebe nespadl....
Lithium klasické se v mínusu nesmí snad ani vybíjet a olovo ve vybitém stavu ma kyselinu na deskach a zbyde tam voda, ktera muze zmrznout a baterii roztrhnout. LiFePO4 snasi nejlepe mrazy. Nicmene vzhledem k tomu ze tady jde o zalohu kotelny, tak pocitam ze tam mrznout nebude.
0 x
jirson píše:jen doplním že LiFePO4 majíproblém s nabíjením při teplotách kolem 0 a níže
Od toho tu pokud vím jsou varianty LiFeYPO4 které tohle řeší přídavkem Yttria (do určitých mezí samozřejmě).
0 x
jirson píše:jen doplním že LiFePO4 majíproblém s nabíjením při teplotách kolem 0 a níže
Já bych doplnil ze nabíjení (potažmo i vybíjení) nesvědčí žádným baterkam od nuly do záporných hodnot.
0 x