mpcz píše:rsaf píše:Pro start auta (zvláště nějakého menšího benzínu v létě) stačí překvapivě málo energie. I s baterkou na 30% kapacity se dá normálně jezdit, ale necháš to týden stát nebo 15 minut rozsvícená světla a už to ani neškytne.
Jako náhrada poctivého ruského trafa může dobře posloužit i laboratorní zdroj s limitací proudu. Je jasném že to nemá žádnou inteligenci ani desulfataci.
V souladu s převládající trvalou myšlenkou tohoto fóra "nemám čas na bastlení" si také myslím, že pro tento případ je najlepší použití UNI zdroje. Používám léta takový zdroj, 36V / 3A nebo 11A na nabíjení a kromě toho poslouží na spoustu dalších věcí. Jelikož se AKU nabíjí zpravidla desetinou kapacity, tak ten menší poslouží pro všechny do 30 Ah. Nastavím omezovačem 3A a napětí 14,4V, připnu AKU a o víc se nestarám. Výhodou je neustálý a příjemný monitoring aktuálního proudu a dosaženého napětí na vestavéných MP.
Pozn.: ještě jsem neviděl baterku, které by po prodělané kůře tzv. automatické "desulfatace" k něčemu aspoň chvíli byla. Kromě toho, je dokázané, že už při vybíjení AKU na spodní hranici 10,5 V se kapacita výrazně snižuje. Takže AKU, která je zasulfátovaná totální vybitím a odstátím bude stát již na věky za pendrek.
Několik automatických nabíječek jsem měl na test, ale všechny šly pryč. Chování automatik bylo nevypočitatelné a nedělalo mi dobře, když jsem neviděl jasně, co se v obvodu děje. mpcz, 24jan2020
manson.jpg
hapi mas celkom dobry napad na to co si poslal ale presne zas kao napisal mpz nechce sa mi pastlit ale mam rad nieco taketo hotove co pride zapojim a nestaram sa...
mpcz a ktoreho vyrobkcu pri tychto typov najviac preferujes? urco potrebujem minimalne 10AH pretoze mame aj 100AH baterky velke a tie ked su podvybite tiez treba ozivit tak ten zdroj musi mat riadnu silu...