Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

nabijacka na baterky

Napájecí zdroje a vše týkající se elektrické energie.
pedro4444
Příspěvky: 849
Registrován: 13 years ago

nabijacka na baterky

Příspěvekod pedro4444 » 4 years ago

Zdravim
Doteraz som pouzival stare ruske delo na nabijanie a ozivovanie baterii. V pohode davala 10A takze baterky sa s tym dali v pohode nabijat aj ozivovat jedna radost...

Zial uz dosluzila a pozeram nejaky nahradu:
Co by ste take doporucili na nabijanie baterii ale nech to ma silu aspon 10A a da sa tym aj nejake ta baterka ozivit....

co som pozeral zatial sa mi pozdava toto:
https://www.mall.sk/nabijacky-autobater ... m-1002261-

alebo viete neico lepsie odporucit?


diki
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 4 years ago

CTEK
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

pedro4444
Příspěvky: 849
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod pedro4444 » 4 years ago

hapi diki za tip tato vyzera vazne super:
https://nastartujes.cz/nabijecky-ctek/7 ... 68432.html

ty ktory model pouzivas a v pohode s tym obnovis aj hlboko vybite 100Ah baterie? bo take mame asi najviacsie...
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 4 years ago

používám MXS 5.0 tedy to samí ale 2x slabší. Tenhle výrobce se většinou v žebříčcích testů umísťuje na horních pozicích. Nevyužívám jí moc často ale vždy baterii nabila. Má to ten první program desulfatizaci a pak druhý program jako soft start tak to nepouští do vybitý batere plný proud hned od začátku. Ale většinou když je např. autobaterie už dost vybitá tak jí to sice nabije ale kapacita baterie už je dost malá tak nevim jestli taková baterie má nějaký smysl.

Ale co tě může štvát je automatika protože jestli chceš tupě pustit do baterie 10A za každou cenu tak tahle nabíječka není ta pravá. Nebo pokud prostě chceš oživovat z hodně hlubokýho stavu tak nabíječka může usoudit že baterie je na tom hodně špatně a přeruší nabíjení a nedonutíš jí pokračovat. Stejně jako by si chtěl spustit "do nekonečna" desulfatizaci tak to nejde. Až dokončí cyklus tak přejde na další program a jede si po svém.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

Sidi
Příspěvky: 510
Registrován: 8 years ago

Příspěvekod Sidi » 4 years ago

CTEK jsem měl v ruce (nějaký lepší model, teď nevím přesně jaký) a dokáže oživit i extrémně hluboce vybitou baterku. Potřeboval jsem jen na chvíli zprovoznit několik let stojící auto a baterka byla definitivně mrtvá - po péči od CTEKu nakonec fungovala ještě celý rok.
0 x

pgb
Příspěvky: 722
Registrován: 7 years ago

Příspěvekod pgb » 4 years ago

Na autobaterky jsem koupil taky nějaký lepší ctek, má to program pojmenovaný "desulfikace" a něco to dělá. Sidi to jsi měl dobrý výsledek, mě to bohužel pomohlo jen na pár měsíců .... ctek jsem kupoval hlavně kvůli nabíjení agm baterek.
0 x

rsaf
Příspěvky: 1669
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod rsaf » 4 years ago

Pro start auta (zvláště nějakého menšího benzínu v létě) stačí překvapivě málo energie. I s baterkou na 30% kapacity se dá normálně jezdit, ale necháš to týden stát nebo 15 minut rozsvícená světla a už to ani neškytne.
Jako náhrada poctivého ruského trafa může dobře posloužit i laboratorní zdroj s limitací proudu. Je jasném že to nemá žádnou inteligenci ani desulfataci.
0 x

sacnok
Příspěvky: 345
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod sacnok » 4 years ago

Já mám toto:

https://www.motovsem.cz/cz-detail-80543 ... 25-ah.html

Dělají se i silnější modely které mají více A, důležité je aby byly z řady Flash, které umí obnovit staré baterky. Za ty prachy co stála naprostá spokojenost, 6A mi stačí.
0 x

czatlantis
Příspěvky: 316
Registrován: 17 years ago

Příspěvekod czatlantis » 4 years ago

rsaf píše:Pro start auta (zvláště nějakého menšího benzínu v létě) stačí překvapivě málo energie. I s baterkou na 30% kapacity se dá normálně jezdit, ale necháš to týden stát nebo 15 minut rozsvícená světla a už to ani neškytne..

Jop přesně. Já preventivně udělal kapacitní test v baterce co mám v Toyota Yaris. Plně nabitá -->> vybitá nějak na 10V. No a vylezlo z ní jen nějak 2Ah (už si nepamatuju proud). A to vcelku v pohodě startovala.

Jinak já se už na nějaký nabíječky vysral. Mám jen regulovatelný zdroje. Ty nabíječky jsou pro lidi co neví co dělají, jen potřebujou zapnout to elektriky, připojit k autu a konec. Navíc těm desulfatačním režimům nevěřím natolik, abych kvůli tomu kupoval nějakou pochybnou nabíječku. Já si tam chci nastavit napětí a proud podle toho co zrovna potřebuju. Nehledě na to, že stejou "nabíječkou" pak můžu nabíjet/napájet cokoliv. Navíc vidím kolik A do baterky teče atd atd...

Naprosto super jsou zdroje od RD Tech - dlouhodobě používám, žádný problém. Konkrétně mám modely DPH5005 (step-up/down 5A/50V) DPH 3205 (step up/down 5A/32V) a nejnovější RD6006 (jen step down 60V/6A). První dva mají výhodu že se pro ně dá jendoduše využít nějakej starší zdroj od notebooku, případně jiný akumulátor, PD powerbanka atd atd.... jelikož si to napětí i zvýší a zároveň máte celý rozsah zdroje k dispozici. Ovšem teď mají i ten RD6006 co je jen step-down a mají buď malou case kde se vstup zase připojí zvenku, nebo velkou case, kam se dá zdroj 230->60V (ten jsem si koupil já). Pro nabíjení auta by zase klidně stačil ten 20V zdroj od notebooku, jelikož z toho máte pak cca 19V max na výstupu zdroje. Proudy ty notebookový zdroje mají taky v pohodě.

https://www.aliexpress.com/item/32762131242.html
https://www.aliexpress.com/item/4000282551930.html

Ten RD6006 se dá ovládat i přes USB/wifi. (A vlastně ta DPH5005 přes USB/bluetooth) Ta wifi a jejich SW je v defultním provedení nahovno, ale komunikuje to přes modbus, takže kdyžtak není problém si spíchnout nějakej vlastní soft
0 x

the.max
Příspěvky: 1306
Registrován: 16 years ago
Bydliště: Sudetten land
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod the.max » 4 years ago

Když mám baterku která je hodně hluboko vybitá, tak jí nejdříve probudím pomocí malého transformátoru TR 2 220/24V 2VA s jednou usměrňovací diodou. Trafo má malý výkon a je dost měké, takže těch 24V vůbec nevadí. Pamatuju si, jak kdysi dááááááááááááávno v časopise udělej / urob si sám psali, že je dobré tohle používat v zimě. 'Nabíječku' nepřipojovat na baterku ale jen zastrčit do zapalovače a nechat přez noc. Ráno vždy, za jakéhokoli mrazu bylo možné nastartovat.

Když se pbaterka trochu vzpamatuje, tak pak už nabíjím automatem.
0 x
Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté.

Jednou jsem se dotkl ukazováčkem UBNT a slezl mi z něho nehet. Od té doby na UBNT nesahám.

pedro4444
Příspěvky: 849
Registrován: 13 years ago

Příspěvekod pedro4444 » 4 years ago

hapi píše:používám MXS 5.0 tedy to samí ale 2x slabší. Tenhle výrobce se většinou v žebříčcích testů umísťuje na horních pozicích. Nevyužívám jí moc často ale vždy baterii nabila. Má to ten první program desulfatizaci a pak druhý program jako soft start tak to nepouští do vybitý batere plný proud hned od začátku. Ale většinou když je např. autobaterie už dost vybitá tak jí to sice nabije ale kapacita baterie už je dost malá tak nevim jestli taková baterie má nějaký smysl.

Ale co tě může štvát je automatika protože jestli chceš tupě pustit do baterie 10A za každou cenu tak tahle nabíječka není ta pravá. Nebo pokud prostě chceš oživovat z hodně hlubokýho stavu tak nabíječka může usoudit že baterie je na tom hodně špatně a přeruší nabíjení a nedonutíš jí pokračovat. Stejně jako by si chtěl spustit "do nekonečna" desulfatizaci tak to nejde. Až dokončí cyklus tak přejde na další program a jede si po svém.


hapi tym posledny odstavcom si vystihol moji myslienku....
presne o to mi ide a preto mi ta mxs az tak nevonia....
ani ta moja co posielal hore mi tiez kvoli tomu nepasuje....

To ruske delo to presne malo ze som si ja dokazal nastavovat A a ked spom potreboval som aj na 15 min pustil do baterky 10A a sem tam ju to prebralo...
Take nieco podobne a silne co si clovek tie A vie stelovat nemate?
0 x

sacnok
Příspěvky: 345
Registrován: 9 years ago

Příspěvekod sacnok » 4 years ago

the.max píše:Když mám baterku která je hodně hluboko vybitá, tak jí nejdříve probudím pomocí malého transformátoru TR 2 220/24V 2VA s jednou usměrňovací diodou. Trafo má malý výkon a je dost měké, takže těch 24V vůbec nevadí. Pamatuju si, jak kdysi dááááááááááááávno v časopise udělej / urob si sám psali, že je dobré tohle používat v zimě. 'Nabíječku' nepřipojovat na baterku ale jen zastrčit do zapalovače a nechat přez noc. Ráno vždy, za jakéhokoli mrazu bylo možné nastartovat.

Když se pbaterka trochu vzpamatuje, tak pak už nabíjím automatem.


To 24V trafo se dávalo do krabičky od kyseliny citronové, přesně tam pasovalo, na spodní stranu krabičky se přišroubovala zástrčka na 220 a do víčka se dala červená LEDka, k tomu 10m dvojlinka a nabíječka pro auto byla na světě... :slight_smile: to už je tak dávno, že se jsem zapomněl na to, jak jsem je kdysi dělal, ať máme v sobotu na diskotéce na pivo :joy: Možná bych ji ještě někde v garáži u našich našel.
1 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 4 years ago

pedro4444 píše:
hapi píše:používám MXS 5.0 tedy to samí ale 2x slabší. Tenhle výrobce se většinou v žebříčcích testů umísťuje na horních pozicích. Nevyužívám jí moc často ale vždy baterii nabila. Má to ten první program desulfatizaci a pak druhý program jako soft start tak to nepouští do vybitý batere plný proud hned od začátku. Ale většinou když je např. autobaterie už dost vybitá tak jí to sice nabije ale kapacita baterie už je dost malá tak nevim jestli taková baterie má nějaký smysl.

Ale co tě může štvát je automatika protože jestli chceš tupě pustit do baterie 10A za každou cenu tak tahle nabíječka není ta pravá. Nebo pokud prostě chceš oživovat z hodně hlubokýho stavu tak nabíječka může usoudit že baterie je na tom hodně špatně a přeruší nabíjení a nedonutíš jí pokračovat. Stejně jako by si chtěl spustit "do nekonečna" desulfatizaci tak to nejde. Až dokončí cyklus tak přejde na další program a jede si po svém.


hapi tym posledny odstavcom si vystihol moji myslienku....
presne o to mi ide a preto mi ta mxs az tak nevonia....
ani ta moja co posielal hore mi tiez kvoli tomu nepasuje....

To ruske delo to presne malo ze som si ja dokazal nastavovat A a ked spom potreboval som aj na 15 min pustil do baterky 10A a sem tam ju to prebralo...
Take nieco podobne a silne co si clovek tie A vie stelovat nemate?


to co poslal atlantiscz. Maji fůru verzí. Neni třeba kupovat rovnou tu z druhýho linku.

https://www.aliexpress.com/item/32821185351.html
tady máš 20A verzi. Dej k tomu adekvátně silnej zdroj a pamatuj že to je jenom step-down takže použít větší napětí zdroje než je požadovaný a zvládne to. Umí to přes to LCD omezit výstupní proud a zvolit si i napětí. Takže prakticky zvolíš jenom koncové napětí a omezení proudu a můžeš jít pryč.


Jeden tenhle zdroj mám, funguje tak jak má. Má to i nějaký nastavení a možnost si uložit předvolby parametrů do pamětí. Jako bonus pro tebe by mohlo bejt že když vypneš výstup, je tam na to tlačítko on/off tak se odpojí pouze měnič od výstupu ale měřák napětí na LCD ukazuje stále dál takže ti bude ukazovat napětí připojené baterie.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

mpcz
Příspěvky: 2779
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod mpcz » 4 years ago

rsaf píše:Pro start auta (zvláště nějakého menšího benzínu v létě) stačí překvapivě málo energie. I s baterkou na 30% kapacity se dá normálně jezdit, ale necháš to týden stát nebo 15 minut rozsvícená světla a už to ani neškytne.
Jako náhrada poctivého ruského trafa může dobře posloužit i laboratorní zdroj s limitací proudu. Je jasném že to nemá žádnou inteligenci ani desulfataci.

V souladu s převládající trvalou myšlenkou tohoto fóra "nemám čas na bastlení" si také myslím, že pro tento případ je najlepší použití UNI zdroje. Používám léta takový zdroj, 36V / 3A nebo 11A na nabíjení a kromě toho poslouží na spoustu dalších věcí. Jelikož se AKU nabíjí zpravidla desetinou kapacity, tak ten menší poslouží pro všechny do 30 Ah. Nastavím omezovačem 3A a napětí 14,4V, připnu AKU a o víc se nestarám. Výhodou je neustálý a příjemný monitoring aktuálního proudu a dosaženého napětí na vestavéných MP.
Pozn.: ještě jsem neviděl baterku, které by po prodělané kůře tzv. automatické "desulfatace" k něčemu aspoň chvíli byla. Kromě toho, je dokázané, že už při vybíjení AKU na spodní hranici 10,5 V se kapacita výrazně snižuje. Takže AKU, která je zasulfátovaná totální vybitím a odstátím bude stát již na věky za pendrek.
Několik automatických nabíječek jsem měl na test, ale všechny šly pryč. Chování automatik bylo nevypočitatelné a nedělalo mi dobře, když jsem neviděl jasně, co se v obvodu děje. mpcz, 24jan2020
manson.jpg
manson.jpg (84.53 KiB) Zobrazeno 3192 x
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod hapi » 4 years ago

u tohohle mi vadí že nevidíš na kolik si nastavil maximální proud jinak je to v pohodě.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků