Ahoj ... uživatel založený dnes a hned stížnost. Snad proto nebudu nikoho konkrétního jmenovat. Jde mi spíš o zhodnocení postupu a praxe.
Mezi mnou a mým poskytovatelem aktuálně proběhla výměna názorů okolo toho, co bylo z jeho strany způsobeno. Za internet platím pakatel a vím, že se chyba stát může. Nadruhou stranu pokud udělám botu, tak se alespoň omluvím.
V krátkosti:
Došlo k fůzi původního poskytovatele s novým poskytovatelem. Nový poskytovatel bez upozornění zákazníků začal přeadresovávat své interní rozsahy a způsobil tím nefunkčnost nejedné přípojky v dané lokalitě. To že přípojky nefungují nadále neřešil a čekal, až se začnou uživatelé sami ozývat. Další pochybení bylo, že v rámci fůze nestáhl pod svůj AS původní veřejné IP. Tím pádem moje původní veřejná IP je v pryč a budu muset objet cca 20 čidel z nichž na danou IP (čidla neumí DNS) probíhal sběr dat a přehrát v nich ručně SW.
Na nefunkčnost jsem upozornil druhý den mailem, třetí den ráno jsem volal na podporu poskytovatele, kde opět přijali můj požadavek. Do večera se nic nedělo. Večer jsem volal na podporu znova. Zřejmě už k tomu měli vyjádření technika (všechno funguje). Následně začali ověřovat IP na routeru ... a ejhle byla jiná. Okamžitě mi to seplo, protože se mi během posledníh pár dní ozývalo několik lidí se s stejným problémem. Další den mi volala slečna z podpory, že mi přiřadili novou IP (přes mé výslovné přání přiřadit původní). Nenechal jsem se odbýt a chtěl jsem k té celé anabázi ještě vyjádření někoho, kdo byl za celou tuto anabázi zodpovědný. Odpoledne mi volal technik. Ten se mi snažil vysvětlit to co se stalo - což bylo odpočátku zřejmé, s tím, že jejich předpoklad byl, že se všichni chytí na DHCP. Prezentoval to jako běžný postup a nakonec mi řekl, že si myslí, že se k tomu firma nijak nepostaví. Chudák to ode mě schytal na první dobrou a rozloučil se se mnou s tím, že mi zavolá ten, kdo je za to zodpovědný.
Odpovědnost jde za síťovým architektem, který celou tuto akci připravoval a pochybyl v tom, že nikdo neudělal analýzu rsyslogu/dhcp logu na DHCP requesty a neporovnal to se stávající DB. Nikdo se nezabýval přepojením statických IP. Přitom stačilo napsat email - že k tomuto datu se mění IP koncové přípojky na novou X.Y.Z.Ž.
Aktuální stav je ten, že již druhý den čekám, až mi někdo zavolá, omluví se a třeba nabídne kompenzaci v podobě měsíce služby zdarma, byť náklady na to, dát dohromady čidla budu mít neúměrně vyšší. Jsem naivní, mám to s nimi natvrdo otevřít přes sociální sítě (aby všichni viděli)? Je možnost, jak se v tomto směru nějak bránit?
Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
pochybení lokálního poskytovatele / kompenzace
Aj ked si platite za staticku IPv4, stale je vo vlastnictve RIPE(IANY). Čo sa týka poskytovatela, mozete ho zmenit.
0 x
Veřejnou IP mám od poskytovatele (je v jeho vlastnictví). Předpokládal jsem, že to z textu vyplyne.
0 x
čákes píše:Veřejnou IP mám od poskytovatele (je v jeho vlastnictví). Předpokládal jsem, že to z textu vyplyne.
Polkud novy poskytovatel vás neinformoval ze budete mit jinou IP je to jeho blbost.Jinak jina IP neni chyba (vada) pripojení takze kompenzace tezko vymahat.Apropo ma uz s vama ten novy ISP smlouvu?pokud ne tak taky chyba.
0 x
Promiň asi Tě zklamu, ale pokud si neplatíš nějaké SLA (které ovšem nebývá za pakatel), tak se žádná kompenzace nebude konat. Platíš si předpokládám levnou (sám říkáš za pakatel) službu, kde (asi) není garantováno SLA. Předpokládám, že se služba prodává jako koncová "domácí" přípojka. A přípojka je "internet" a ten předpokládám funguje, ne? To že sis na takovou přípojku navěsil čidla je jen Tvoje rozhodnutí.
Tomu DHCP moc nerozumím, tys teda měl jinou vnitřní IP a DHCP mělo nějaký velký timeout? Běžně má DHCP life time, rebind time a renew time. To že mnoho koncových zařízení s tímhle neumí pracovat je bohužel smutná praxe. Takže jedině ověřit zda Tvůj DHCP-Client je RFC comply.
A teď ještě můj "obecný" názor ke kompenzacím. Myslím si že požadovat po někom kompenzaci 100%, když služba neběžela třeba 3% času je nemravné. Je to podobné jako bys Ty, třeba za nezaplacení včas, měl pokutu za každý den prodlení 100%. To by Ti přišlo nefér ne? Tak proč podobný princip požaduješ po druhé straně?
Tomu DHCP moc nerozumím, tys teda měl jinou vnitřní IP a DHCP mělo nějaký velký timeout? Běžně má DHCP life time, rebind time a renew time. To že mnoho koncových zařízení s tímhle neumí pracovat je bohužel smutná praxe. Takže jedině ověřit zda Tvůj DHCP-Client je RFC comply.
A teď ještě můj "obecný" názor ke kompenzacím. Myslím si že požadovat po někom kompenzaci 100%, když služba neběžela třeba 3% času je nemravné. Je to podobné jako bys Ty, třeba za nezaplacení včas, měl pokutu za každý den prodlení 100%. To by Ti přišlo nefér ne? Tak proč podobný princip požaduješ po druhé straně?
0 x
Dobry den, z textu vyplývá že plaťíte běžný home tarif. Pokud neni na smlouvě, nebo alespoň v CRMku puvodního poskytovatele informace o statické IP, je v tom nový poskytovatel nevině. Postupovali jsme stejně, jen jsme par dní dopředu napsali "Budeme Vas přepojovat, když budou problémy ozvěte se."
SLA take nejspíš sepsaný nemáte. Neoprávněná kompenzace je problém, že se zní může stát precedent.
SLA take nejspíš sepsaný nemáte. Neoprávněná kompenzace je problém, že se zní může stát precedent.
0 x
Jde mi ve finále o to, aby někdo zavolal uznal chybu na jejich straně a omluvil se. Kompenzace by byla milá. Sám dělám v "internetové firmě", která provozuje služby statisícům zákazníků. Pokud se stane chyba na naší straně a zákazník nás o kompenzaci požádá, tak mu jí dáme v rámci zachování dobrých vztahů. Povinnost to samozřejmě není.
ad DHCP - s původním poskytovatelem jsem měl uvedeno ve smlouvě statické nastavení. Nikdo mě neupozornil na žádnou změnu.
ad DHCP - s původním poskytovatelem jsem měl uvedeno ve smlouvě statické nastavení. Nikdo mě neupozornil na žádnou změnu.
0 x
-
- Příspěvky: 521
- Registrován: 12 years ago
Ona se stala nějaká chyba, aby ji někdo uznával a ještě kompenzoval? Nebo jde jenom o to, že ISP změnil IP, na což má samozřejmě právo? Rozhodující je, co je ve smlouvě mezi tebou a ISP. Pokud nic o garanci IP, tak zbytečně ztrácíš čas řešením něčeho, co vyřešit nelze.
1 x
čákes píše:Jde mi ve finále o to, aby někdo zavolal uznal chybu na jejich straně a omluvil se. Kompenzace by byla milá. Sám dělám v "internetové firmě", která provozuje služby statisícům zákazníků. Pokud se stane chyba na naší straně a zákazník nás o kompenzaci požádá, tak mu jí dáme v rámci zachování dobrých vztahů. Povinnost to samozřejmě není.
ad DHCP - s původním poskytovatelem jsem měl uvedeno ve smlouvě statické nastavení. Nikdo mě neupozornil na žádnou změnu.
on je dneska trochu problém, že vlastně u těch služeb "za pakatel" je kompenzace za případně výpadky, už de facto zahrnutá v měsíční ceně
1 x
TTcko píše:čákes píše:Jde mi ve finále o to, aby někdo zavolal uznal chybu na jejich straně a omluvil se. Kompenzace by byla milá. Sám dělám v "internetové firmě", která provozuje služby statisícům zákazníků. Pokud se stane chyba na naší straně a zákazník nás o kompenzaci požádá, tak mu jí dáme v rámci zachování dobrých vztahů. Povinnost to samozřejmě není.
ad DHCP - s původním poskytovatelem jsem měl uvedeno ve smlouvě statické nastavení. Nikdo mě neupozornil na žádnou změnu.
on je dneska trochu problém, že vlastně u těch služeb "za pakatel" je kompenzace za případně výpadky, už de facto zahrnutá v měsíční ceně
Řekni tohle svým zákazníkům
0 x
čákes píše:TTcko píše:on je dneska trochu problém, že vlastně u těch služeb "za pakatel" je kompenzace za případně výpadky, už de facto zahrnutá v měsíční ceně
Řekni tohle svým zákazníkům
tak oni to de facto vědí ne? Ty taky víš, že to není jen tak a proto sis sem přišel pro radu .. Jasně, někde ve skrytu duše toužíš po pomstě a hodláš je vydírat tím, že to rozmázneš přes sociální sítě .. Když myslíš, že to je prima... Neboj však ono to ty alternativní přestane bavit, prodaj to .. a kluci z velký trojky ti pak podobnou službu prodaj za 800,- a zcela bez jakékoliv garance. Zákon trhu
2 x
čákes píše:Ahoj ... uživatel založený dnes a hned stížnost. Snad proto nebudu nikoho konkrétního jmenovat. Jde mi spíš o zhodnocení postupu a praxe.
Mezi mnou a mým poskytovatelem aktuálně proběhla výměna názorů okolo toho, co bylo z jeho strany způsobeno. Za internet platím pakatel a vím, že se chyba stát může. Nadruhou stranu pokud udělám botu, tak se alespoň omluvím.
V krátkosti:
Došlo k fůzi původního poskytovatele s novým poskytovatelem. Nový poskytovatel bez upozornění zákazníků začal přeadresovávat své interní rozsahy a způsobil tím nefunkčnost nejedné přípojky v dané lokalitě. To že přípojky nefungují nadále neřešil a čekal, až se začnou uživatelé sami ozývat. Další pochybení bylo, že v rámci fůze nestáhl pod svůj AS původní veřejné IP. Tím pádem moje původní veřejná IP je v pryč a budu muset objet cca 20 čidel z nichž na danou IP (čidla neumí DNS) probíhal sběr dat a přehrát v nich ručně SW.
Na nefunkčnost jsem upozornil druhý den mailem, třetí den ráno jsem volal na podporu poskytovatele, kde opět přijali můj požadavek. Do večera se nic nedělo. Večer jsem volal na podporu znova. Zřejmě už k tomu měli vyjádření technika (všechno funguje). Následně začali ověřovat IP na routeru ... a ejhle byla jiná. Okamžitě mi to seplo, protože se mi během posledníh pár dní ozývalo několik lidí se s stejným problémem. Další den mi volala slečna z podpory, že mi přiřadili novou IP (přes mé výslovné přání přiřadit původní). Nenechal jsem se odbýt a chtěl jsem k té celé anabázi ještě vyjádření někoho, kdo byl za celou tuto anabázi zodpovědný. Odpoledne mi volal technik. Ten se mi snažil vysvětlit to co se stalo - což bylo odpočátku zřejmé, s tím, že jejich předpoklad byl, že se všichni chytí na DHCP. Prezentoval to jako běžný postup a nakonec mi řekl, že si myslí, že se k tomu firma nijak nepostaví. Chudák to ode mě schytal na první dobrou a rozloučil se se mnou s tím, že mi zavolá ten, kdo je za to zodpovědný.
Odpovědnost jde za síťovým architektem, který celou tuto akci připravoval a pochybyl v tom, že nikdo neudělal analýzu rsyslogu/dhcp logu na DHCP requesty a neporovnal to se stávající DB. Nikdo se nezabýval přepojením statických IP. Přitom stačilo napsat email - že k tomuto datu se mění IP koncové přípojky na novou X.Y.Z.Ž.
Aktuální stav je ten, že již druhý den čekám, až mi někdo zavolá, omluví se a třeba nabídne kompenzaci v podobě měsíce služby zdarma, byť náklady na to, dát dohromady čidla budu mít neúměrně vyšší. Jsem naivní, mám to s nimi natvrdo otevřít přes sociální sítě (aby všichni viděli)? Je možnost, jak se v tomto směru nějak bránit?
Mno, myslím, že to co se děje za porno za předávacím rozhraním klientovi opravdu nikoho nebere.. Že tam má někdo nějaký dinosauří jebla, která jsou bůhví jak nastavená asi taky nikoho nebere, protože každou přípojku kryje vlastní NAT. Co se týče změny vnějších adres NATovacího HW, pokud Vás na to nikdo neupozornil, řešte to jako reklamaci. Pokud jí operátor do 30 dní nevyřídí v souladu s Vašimi představami, obraťte se na regulátora, který deklarované pochybení přezkouma a rozhodne - buď Vás pošle do patřičných míst, nebo s Operátorem zahájí správní řízení o porušení smluvních povinnosti při poskytování služeb el. komunikací.
0 x
Michal Peterka, KPE spol. s r.o.
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz
V Hůrkách 1, Praha5 Nové Butovice, Tel: 242498100, 777208819
http://pojitko.cz
TTcko píše:čákes píše:TTcko píše:on je dneska trochu problém, že vlastně u těch služeb "za pakatel" je kompenzace za případně výpadky, už de facto zahrnutá v měsíční ceně
Řekni tohle svým zákazníkům
tak oni to de facto vědí ne? Ty taky víš, že to není jen tak a proto sis sem přišel pro radu .. Jasně, někde ve skrytu duše toužíš po pomstě a hodláš je vydírat tím, že to rozmázneš přes sociální sítě .. Když myslíš, že to je prima... Neboj však ono to ty alternativní přestane bavit, prodaj to .. a kluci z velký trojky ti pak podobnou službu prodaj za 800,- a zcela bez jakékoliv garance. Zákon trhu
Toužím jen po korektním narovnání vztahu zákazník/dodavatel. Proto nikoho nejmenuji a řeším věci aktuálně v obecné rovině. Pokud se to nehne, tak sociální sítě jsou way to go, nikomu nevoní, když má máslo na hlavě veřejně.
0 x
Insider píše:Mno, myslím, že to co se děje za porno za předávacím rozhraním klientovi opravdu nikoho nebere.. Že tam má někdo nějaký dinosauří jebla, která jsou bůhví jak nastavená asi taky nikoho nebere, protože každou přípojku kryje vlastní NAT. Co se týče změny vnějších adres NATovacího HW, pokud Vás na to nikdo neupozornil, řešte to jako reklamaci. Pokud jí operátor do 30 dní nevyřídí v souladu s Vašimi představami, obraťte se na regulátora, který deklarované pochybení přezkouma a rozhodne - buď Vás pošle do patřičných míst, nebo s Operátorem zahájí správní řízení o porušení smluvních povinnosti při poskytování služeb el. komunikací.
Za předávacím rozhraním bylo vše v pořádku. Na rozhraní byla dle smlouvy nastavená sjednaná statická IP. S tou veřejnou to zkusím, díky za nápad.
0 x
-
- Příspěvky: 521
- Registrován: 12 years ago
Tady to máslo na hlavě budeš mít spíš ty. A jestli navíc načerno přeprodáváš konektivitu, tak ještě z ostudy kabát. Radši bych to na tvým místě neřešil.
0 x