Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz
Oprava UBNT s vadnym eth ........
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 18 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava UBNT s vadnym eth ........
to FAny1000 - zajimave video, ale teda davat NS do sveraku to je trosku silne ... jinak ano takto to delame i u nas, jen s tim, ze technik ma vybavebnou laborku a trosku lepsi "sverak" ... bo on opravuje mobilni telefony a hraje si s chipy pod mikroskopem .... takze tyto chipy jsou pro nej jak sam rika "jak tesarska prace pro chirurga" ... po priletovani jeste prohlizi spoj po mikroskopem ... ale to uz je spise jeho zvyk
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
Tak dneska jsem rozebral loco i nano, porovnaval jsem to, hledal jsem odpovidajici diody a nic ... Priznam se, ze v slaboproudu nejsem zrovna zdatnej; mohl by se nekdo zkusenejsi podelit o nazor?
0 x
Lukas Kristek
IPMEDIA píše:lukas píše:Hezký den pane Šplíchale,
zaráží mě bod 3, zbytek komentovat nebudu, v tom mám jasno.
Chcete mi řici, že ona "přepěťová ochrana", která je integrovaná v NSku se připojuje STP konektorem do zařízení a následně na PE vodič, nebo jinou ochranu v objektu?
U outdoor instalací používáme téměř vždy FTP kabel a u svodu jej připojujeme do PE kolíku v zásuvce, což nemění nic na tom, že občas něco shoří...
Chápu-li to správně, tak toto je Vaše oficiální vyjádření jak zapojit onu "ochranu" a pokud tedy dodržím tento předepsaný postup (mě a věřím že i ostatním nědělá problém splnit), pak vyhovím Vašim podmínkám a v případném reklamačním řízení bude reklamace posuzována jako oprávněná?
Díky za vyjádření.
Lukáš Kristek
Dobrý den, musím Vás pochválit, protože přesně takto by měla instalace vypadat. Pokud dojde k poškození ethernetu při takto zapojené instalaci za běžného provozu, máte nárok na bezplatné vyřízení reklamace.
Pokud ale k poškození dojde při bouřce, stále platí výjimka z reklamace, neboť došlo k poškození vlivem "vyšší moci". Předpokládejme, že je instalovaná přepěťová ochrana, u níž je udávám údaj 12kV (což je neobvyklé, neboť u profesionálních bleskojistkách je spíše údaj o maximální energii, nikoli napětí), byla nedostanečná, neboť hodnota přepětí tuto hodnotu přesáhla a proto došlo k poškození. Ještě mi dovolte připomenout, že všechny ostatní reklamace, kdy nedošlo k poškození ethernetu uznáváme a jednotky měníme.
Karel Šplíchal
Hezký den,
dobře, děkuji. Takže pokud udělám toto:
Do NS5 zapojím STP kabel se SFP konektorem, udělám pármetrový smotek, na konci kabelu vyvedu stínění na vodič, který šupnu do voltmetru, zapojím do dodávaného slučovače (alt. slučovačozdroje) a budu napájet dodávaným zdrojem.
Pokud potom pustím do vedení nějaké rozumné napětí, třeba ST 200V z nějakého jištěného trafa, měla by "přepěťovka" resp. dioda v zařízení reagovat tak, že na svém výstupu do svodu budu měřit +/- toto napětí.
Vzhledem k tomu, že výboj blesku se pohybuje řádově v kV / kA a 200V je napětí dostačující k poškození, musí rozhodně tato hodnota být v reakčním rozsahu té diody.
A budem hned vědět, jak je to ve skutečnosti s tou přepěťovkou Pokud se v něčem pletu, tak mě, prosím, opravte, ale myslím, že by to mělo fungovat...
Zajímal by mě Váš názor, co vy na to?
Díky.
Lk.
0 x
Lukas Kristek
IPMEDIA píše:Také zdravím,
instalace popsaná v příspěvku, na který jsem reagoval je dle našeho názoru správně. Integrovaná přepěťová ochrana by měla orchránit ethernet v ubnt, a přes stíněný kabel být přivedena na zem v objektu. Na vstupu do objektu by měla být nainstalovaná přepěťová ochrana na ethernetu, která by měla ochránit zařízení uvnitř budovy. A pokud se nepletu, takto by to mělo vyhovovat i normě.
Karel
Zdravim Karle.
Tak to vysvetlim co jsem mel na mysli. Presne jak pisete. Integrovana prepetova ochrana by mela ochranit UBNT. I kdyz provedete takovouhle montaz, tak od prepetove ochrany na vstupu do baraku a UBNT vede FTP kabel nekolik metru. I tak muze dojit k poskozeni. Bohuzel i v takovem pripade je zde neuznana zaruka.
Aspon dalsi duvod proc UBNT nepouzivat
0 x
lukas píše:IPMEDIA píše:lukas píše:Hezký den pane Šplíchale,
zaráží mě bod 3, zbytek komentovat nebudu, v tom mám jasno.
Chcete mi řici, že ona "přepěťová ochrana", která je integrovaná v NSku se připojuje STP konektorem do zařízení a následně na PE vodič, nebo jinou ochranu v objektu?
U outdoor instalací používáme téměř vždy FTP kabel a u svodu jej připojujeme do PE kolíku v zásuvce, což nemění nic na tom, že občas něco shoří...
Chápu-li to správně, tak toto je Vaše oficiální vyjádření jak zapojit onu "ochranu" a pokud tedy dodržím tento předepsaný postup (mě a věřím že i ostatním nědělá problém splnit), pak vyhovím Vašim podmínkám a v případném reklamačním řízení bude reklamace posuzována jako oprávněná?
Díky za vyjádření.
Lukáš Kristek
Dobrý den, musím Vás pochválit, protože přesně takto by měla instalace vypadat. Pokud dojde k poškození ethernetu při takto zapojené instalaci za běžného provozu, máte nárok na bezplatné vyřízení reklamace.
Pokud ale k poškození dojde při bouřce, stále platí výjimka z reklamace, neboť došlo k poškození vlivem "vyšší moci". Předpokládejme, že je instalovaná přepěťová ochrana, u níž je udávám údaj 12kV (což je neobvyklé, neboť u profesionálních bleskojistkách je spíše údaj o maximální energii, nikoli napětí), byla nedostanečná, neboť hodnota přepětí tuto hodnotu přesáhla a proto došlo k poškození. Ještě mi dovolte připomenout, že všechny ostatní reklamace, kdy nedošlo k poškození ethernetu uznáváme a jednotky měníme.
Karel Šplíchal
Hezký den,
dobře, děkuji. Takže pokud udělám toto:
Do NS5 zapojím STP kabel se SFP konektorem, udělám pármetrový smotek, na konci kabelu vyvedu stínění na vodič, který šupnu do voltmetru, zapojím do dodávaného slučovače (alt. slučovačozdroje) a budu napájet dodávaným zdrojem.
Pokud potom pustím do vedení nějaké rozumné napětí, třeba ST 200V z nějakého jištěného trafa, měla by "přepěťovka" resp. dioda v zařízení reagovat tak, že na svém výstupu do svodu budu měřit +/- toto napětí.
Vzhledem k tomu, že výboj blesku se pohybuje řádově v kV / kA a 200V je napětí dostačující k poškození, musí rozhodně tato hodnota být v reakčním rozsahu té diody.
A budem hned vědět, jak je to ve skutečnosti s tou přepěťovkou Pokud se v něčem pletu, tak mě, prosím, opravte, ale myslím, že by to mělo fungovat...
Zajímal by mě Váš názor, co vy na to?
Díky.
Lk.
Je to zcela evidentní. Dodavatelé uzavřeli kartel a na reklamace serou a svádějí to na "vyšší moci" a další. Nechce se jim to posílat zpět protože to jsou náklady navíc které se jim nezaplatí z prodej NSx.
Chce to hromadně podávat stížnosti k živnostenským úřadům a úřadům na ochranu spotřebitele. Proboha jak může nějakej skladník říci že je to od bouřky? Na takové tvrzení přece musejí mít vyjádření od soudního znalce v oboru a s kulatým razítkem! Bez něho toto nelze tvrdit a zamítat reklamace.
Podle mě je výrobní cena těch NSx pár dolarů a nejdražší bude doprava. Hlavně doprava zpět do číny nebo kde to dělají. Proto nás oblbují.
0 x
Vážení poskytovatelé internetu,
místo hromadného podávání stížností na nějaké úřady stačí nakupovat hardware u prodejců, kteří nabízejí to, co požadujete.
Někdo chce co nejnižší cenu a záruky ho nezajímají, někomu naopak nevadí připlatit si pár desetikorun na kus a mít nadstandardní záruční podmínky. Důležité je také množství, v jakém prodejce prodává - pokud prodáte měsíčně desetitisíce kusů NanoStation, můžete si dovolit uznávat i některé sporné případy. Prodejci s menším obratem musejí pečlivěji hlídat, zda těch reklamací nemají "moc".
Seznam oficiálních distributorů Ubiquiti je uveden zde: http://www.ubnt.com/purchase/europe.php. A to není reklama pouze na naši firmu, vím o dalších našich konkurentech, kteří jsou při vyřizování reklamací velmi tolerantní.
Konkrétně naše firma má na produkty Ubiquiti nadstandardní záruku 5 let a poskytovatelům bezdrátového internetu uznává všechny reklamace NanoStation2/5 a obratem je mění za nový kus. Nikdo nezkoumá, zda je ethernetový port poškozen přepětím a kdo za to může. Jedinou podmínkou je, aby byl subjekt poskytovatelem internetu (ne přeprodejce), aby byl řádně registrován na http://www.bezdratovepripojeni.cz a aby měl u naší firmy obrat alespoň 5000 Kč za posledních 30 dnů.
Ostatním zákazníkům samozřejmě reklamace vyřizujeme také, ale může se stát, že si na vyřízení pár dnů počkají, dostanou opravený kus (ne nový) anebo jim reklamaci neuznáme, protože zařízení bylo poškozeno přepětím či vodou.
Jak vidíte, žádný "kartel" neexistuje a každý z prodejců se snaží si vydobýt své místo na slunci. V dnešní konkurenci by měl takový kartel životnost několik minut
Hodně zákazníků a málo výpadků přeje Michal Klečka, spoluzakladatel i4wifi a.s.
místo hromadného podávání stížností na nějaké úřady stačí nakupovat hardware u prodejců, kteří nabízejí to, co požadujete.
Někdo chce co nejnižší cenu a záruky ho nezajímají, někomu naopak nevadí připlatit si pár desetikorun na kus a mít nadstandardní záruční podmínky. Důležité je také množství, v jakém prodejce prodává - pokud prodáte měsíčně desetitisíce kusů NanoStation, můžete si dovolit uznávat i některé sporné případy. Prodejci s menším obratem musejí pečlivěji hlídat, zda těch reklamací nemají "moc".
Seznam oficiálních distributorů Ubiquiti je uveden zde: http://www.ubnt.com/purchase/europe.php. A to není reklama pouze na naši firmu, vím o dalších našich konkurentech, kteří jsou při vyřizování reklamací velmi tolerantní.
Konkrétně naše firma má na produkty Ubiquiti nadstandardní záruku 5 let a poskytovatelům bezdrátového internetu uznává všechny reklamace NanoStation2/5 a obratem je mění za nový kus. Nikdo nezkoumá, zda je ethernetový port poškozen přepětím a kdo za to může. Jedinou podmínkou je, aby byl subjekt poskytovatelem internetu (ne přeprodejce), aby byl řádně registrován na http://www.bezdratovepripojeni.cz a aby měl u naší firmy obrat alespoň 5000 Kč za posledních 30 dnů.
Ostatním zákazníkům samozřejmě reklamace vyřizujeme také, ale může se stát, že si na vyřízení pár dnů počkají, dostanou opravený kus (ne nový) anebo jim reklamaci neuznáme, protože zařízení bylo poškozeno přepětím či vodou.
Jak vidíte, žádný "kartel" neexistuje a každý z prodejců se snaží si vydobýt své místo na slunci. V dnešní konkurenci by měl takový kartel životnost několik minut
Hodně zákazníků a málo výpadků přeje Michal Klečka, spoluzakladatel i4wifi a.s.
0 x
-
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 16 years ago
- Bydliště: Plzeň-jih
i4wifi píše:... a aby měl u naší firmy obrat alespoň 5000 Kč za posledních 30 dnů
opet jedno ALE, malinky dovetek, diky kteremu muzete byt uplne mimo. Podpora malych isp jako blazen
dejme tomu, ze jeden mesic nebudu nakupovat NS protoze jich mam dost a zrovinka delam same bytovky a nebo same lidicky co maj svoje zarizeni uz od konkurence. No a pak po mesici prijde bourka. No a ja potrebuju resit reklamace. A mam smulu, protoze je tam to male ALE ...
Tyhle podminky nejen ze smrdi KARTELEM, to smrdi dokonce vydiranim, utratte u nas mesicne pet tisic, jinak vam nebudeme vyrizovat reklamace. to je vyborny.
mimochodem i4wifi je stejne zvlastni firma, protoze kdyz od nich vezmu za deset dvacet tisic mesicne, tak se tam se mnou nikdo nebavi a stejny ceny jako dali me daji i frantovi co chtel jednoho ns. je to zvlastni jednani. podle me by kazdej mel nabizet velkoobchodni slevy, byt jen tak ze ceny na webu proste budou ukazovat o 10 procent vic, aby az se to bude divat franta, to nebylo tak na prvni pohled blby.
my nakupujeme u jineho velkoobchodu, kde nam vychazeji vstric, reklamace resi taky, a davaj nam nepatrnou slevu od cen zverejnenych pro sirokou verejnost. a obcas, kdyz holt neco nemaji tak se sahne do i4wifi ....
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...
jojo to je svata pravda taky nakupuji vsude jinde a i4 beru jako stav nejvyssí nouze )
S tim by jste meli neco udelat:-))
S tim by jste meli neco udelat:-))
0 x
Nemám rád INTERNET.................
me i4 prijde dost draha na to, ze jsem u nich za posledni rok utratil tak kolem pul milionu. Slevy 000nic . Asi bych se taky mohl poohlednou po vyhodnejsim preprodejci.
jak pise michal.siman
a s utratou alespon 5k za podlednich 30dni, to je pekne na pytel. Utratim u nich treba 50k , dalsi mesic mam vseho dostatek a neutratim tam nic nebo resim jine shopy s necim jinym, ... co z toho plyne ? .... malo u nich utracim
jak pise michal.siman
a s utratou alespon 5k za podlednich 30dni, to je pekne na pytel. Utratim u nich treba 50k , dalsi mesic mam vseho dostatek a neutratim tam nic nebo resim jine shopy s necim jinym, ... co z toho plyne ? .... malo u nich utracim
Naposledy upravil(a) reset dne 27 Aug 2009 16:48, celkem upraveno 3 x.
0 x
ERnet tady, ERnet tam, ERnet vsude kam se podivam
Ale notak chlapi, zase tady neblafujte že Vy sami nezvýhodňujete klienty kteří platí měsíčně 1000kč před nějakou lamou co otravuje a měsíčně platí za net 250kč :) Každý z Vás tady je určitě shovívavější ke klientovi co měsíčně platí víc a je ochoten mu leccos prominout a kdo říká že ne tak kecá, takže opatrně tady s těma blábolama o upřednostňování, jo?
Tím se nechci zastávat žádného shopu, ale taková je prostě skutečnost.
Tím se nechci zastávat žádného shopu, ale taková je prostě skutečnost.
0 x
- Viktor Novotný
- Moderátor
- Příspěvky: 4611
- Registrován: 18 years ago
- antispam: Ano
- Bydliště: Novy Jicin
- Kontaktovat uživatele:
to Leeonek - jiste a proto bych cekal, ze budu mit jine zachazeni kdyz toho vezmu vice ... ale prave, ze nekde to tak vubec neplati ...
0 x
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
- programming
- build-up and management networks
- development
- education
-
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 16 years ago
- Bydliště: Plzeň-jih
Leeonek píše:Ale notak chlapi, zase tady neblafujte že Vy sami nezvýhodňujete klienty kteří platí měsíčně 1000kč před nějakou lamou co otravuje a měsíčně platí za net 250kč Každý z Vás tady je určitě shovívavější ke klientovi co měsíčně platí víc a je ochoten mu leccos prominout a kdo říká že ne tak kecá, takže opatrně tady s těma blábolama o upřednostňování, jo?
Tím se nechci zastávat žádného shopu, ale taková je prostě skutečnost.
Leonku, jenze ja nedelam velkoobchod zaprve, ale co myslis tim uprednostnovat? Jako ze bych nekomu rikal ze pokud v poslednich 30ti dnech zaplatili fakturu za internet za vic jak 500 tak ze jako k nim pojedu driv nez k tem co plati normalne 250? To je pekna kravina ne. Srovnavas nesrovatelny. Pomalu a s nejnizsi prioritou jezdim jen k zakaznikum co maji od nas internet zadarmo, presto k nim prijedu. Kez bych mel nekoho kdo nam plati za internet 1000kc mesicne
Tady jde prece o srovnani reklamacnich podminek. Mozna pojedu k nekomu driv, mozna dyl, ale ja mu internet opravit musim. Jenze pan kolega z i4 tady napsal, ze ten kdo neutrati nic, tak muze dopadnout tak ze mu ani zaruka nebude uznana. A to je podle me normalni podvod a protizakonny. Tecka.
0 x
Snazim se nejak zacit, budte na me prosim hodni, dekuji az se neco naucim, ochotne poradim dalsim v rade ...
Nie vždy je to len o cene , ale aj o prístupe k zákazníkom za tých pár rokov čo pracujem v tejto oblasti som vystriedal pár dodávateľov techniky . Hoc som mal lepšie ceny išiel som k i4 a zatiaľ som nemal problém s nima , takže zatiaľ spokojný. . U iných čo dali aj lepšie ceny za obrat pravidelne 1-2 objednávky za mesiac boli problémové. U i4 sa mi nič také ešte nestalo jedine že kuriér raz zablúdil ale to nieje ich chyba. Jednoducho bezproblémový shop reklamácie zatiaľ vybavili všetky a hlavne čo mi vyhovuje keď spravím objednávku na druhý deň ráno o ôsmej už volá kurier či mi môže doniesť balíček.
Jaj teraz ma napadlo jeden problém bol ale to spôsobil ten úžasný personál čo majú na predajni v Bratislave respektíve mali už ani neviem či to tam ešte vôbec funguje.
Ale chcel by som sa spýtať zástupcu i4 keď je tu taká možnosť mám tu zopár zariadený od UBNT väčšina mám podozrenie na problémy s ethernetom budete ma riešiť podobne ako ste napísali keď nesplňujem z toho jednu podmienku a to registráciu na spomínanom portáli . Inak daný minimálny obrat mám a zariadenia nakupujem len pre svoje potreby , žiaden prepredaj. ďakujem za odpoveď.
Jaj teraz ma napadlo jeden problém bol ale to spôsobil ten úžasný personál čo majú na predajni v Bratislave respektíve mali už ani neviem či to tam ešte vôbec funguje.
Ale chcel by som sa spýtať zástupcu i4 keď je tu taká možnosť mám tu zopár zariadený od UBNT väčšina mám podozrenie na problémy s ethernetom budete ma riešiť podobne ako ste napísali keď nesplňujem z toho jednu podmienku a to registráciu na spomínanom portáli . Inak daný minimálny obrat mám a zariadenia nakupujem len pre svoje potreby , žiaden prepredaj. ďakujem za odpoveď.
0 x
Leeonek píše:Ale notak chlapi, zase tady neblafujte že Vy sami nezvýhodňujete klienty kteří platí měsíčně 1000kč před nějakou lamou co otravuje a měsíčně platí za net 250kč Každý z Vás tady je určitě shovívavější ke klientovi co měsíčně platí víc a je ochoten mu leccos prominout a kdo říká že ne tak kecá, takže opatrně tady s těma blábolama o upřednostňování, jo?
Tím se nechci zastávat žádného shopu, ale taková je prostě skutečnost.
Ámen
0 x
michal.siman píše:Leonku, jenze ja nedelam velkoobchod zaprve, ale co myslis tim uprednostnovat? Jako ze bych nekomu rikal ze pokud v poslednich 30ti dnech zaplatili fakturu za internet za vic jak 500 tak ze jako k nim pojedu driv nez k tem co plati normalne 250? To je pekna kravina ne. Srovnavas nesrovatelny.
Tady to srovnání, že kdo má za poslední měsíc faktury za xx jsem pravda taky trochu nepochopil. Beru to globálně, prostě pokud u mě klient platí 1000kč a víc měsíčně (neberte to jako definitivní hranici ;) ) tak v případě že má nějaký problém, tak se snažím tam ihned, nebo jak to jde, někoho poslat. To i v případě, že je nějaký průser na síti (blesk apod) tak i přesto že je hodně práce, prostě tohoto klienta někomu z mých lidí do rozvrhu natlačím přednostně.
V případě, že nějaká firma platí měsíčně řekněme 2000kč, a stane se něco jako že se do zařízení dostane voda, nebo to sežehne blesk tak, že to nepujde zreklamovat, vezmu bez ptaní jiné zařízení, a bez náhrady ho vymněním za jiné, které dám ze svého a spálené vyhodím do koše, dál to neřeším. Za měsíc to mám zpátky a u klienta si udělám dobré jméno.
Toto samé neudělám automaticky u klienta který platí 150kč měsíčně, protože čekat rok, než se zařízení zaplatí, to zase nejsu blázen, žejo.... Nehledě na to že po roce mu to může odejít zase :)
Tím chci říct, že prostě lamě která platí za internet měsíčně 150kč a každý měsíc vypisuje že za rychlost kterou mu poskytuju by u konkurence platil jen 148kč, případně že po roce placení 150kč měsíčně si myslí že už by měl platit jen 140kč, to se na mě nezlobte, ale v objemu ostatních plateb, na něho kašlu :)
0 x