Provozujeme si vlastni voip ustrednu. Nemame vlastni cisla (v roce 2004 jsem nevedeli, ze to je jak je) nicmene mame prideleny rozsahy do vsech kraju.
Za provolbu 1000 cisel platime tusim 100Kc mesicne a za provolbu 100 cisel 10Kc) Mame provolby mame do ostatnich kraju, kde se obcas nekdo ozve, ze
chce sluzbu.
Ustredna je fyzicky Fujitsu RX100, kde jede CentOS + Asterisk.
Umistene to mame v hostingovem centru kvuli konektivite a dostupnosti.
Terminaci mame od DialTelecomu (puvodne jsme to meli od VOLNY, ale ten se nechal koupit)
Billing jsme si koupili reseni od treti strany - skript, ktery vezme CDR a uklada to MySQL tabulky, kde uz je i polozka ceny za hovor.
Mame moznost si delat ruzne ceniky atd... nemame k tomu zadny engine - proste to ovladam v MySQL

- neni problem si k tomu neco napsat, ale
proste to prinasi tak malo penez, ze se nikomu nechce venovat cas.
Je pravdou, ze ted zrovna o nejake rozhrani uvazujeme, abych to nemusel porad delat jenom ja

Mame tam cca 300 uctu (aktivnich je cca pulka)...
Nejhorsi je administrativa smerem k CTU - jejich formulare mne zvedaji az ke stropu.... kdyz ti dojde formular a chteji
v roce 2011 vedet udaje z roku 2009, tak fakt parada. Navic udaje typu: Kolik hovoru bylo realizovano do zahranicnich GSM siti atd....
Pokud na to nemas udelatka do databaze, tak nezbude nez psat odhady...
Nejvice penez mame diky tarifikaci - kdyz das lidem 60+60 a on hovor ukonci po 70 sekundach a jde jeste navic o GSM destinaci, tak mas
docela zisk...
Nejhorsi je, ze VoIP si kazdy porizuje kvuli tomu, ze si chce zadarmo zavolat v ramci site.... bezny zakaznik je ten, ktery si necha prenest cislo od O2
do tveho VoIP (neni problem) a jeho mesicni ucet je 10Kc..... - to resime predplacenym kreditem...
Idealne si uctovat v ramci site treba 0,10Kc/min, ale to ti pak zadny zakaznik asi neprijde.... on ten HW+SW neco stoji a kdyz si lidi volaji zadara, tak
proste utres.
Nase ivenstice byla v roce 2004 cca 50.000Kc a do dneska to neni zpet.
Zda ma cenu si to resit necham na ostatnich, ale podle meho nic moc xseft a same starosti....
No a pak jeste kvalita zakaznickych pripojek - pokud ti to nechodi dobre, tak budes furt resit reklamace .... lidi chteji normalne hovorit.
Jeste nejaky dotaz?

Paja