hapi píše:hmm, to je taky pěkný ale ty ubntu sektory si to můžou aspoň vyzařovákem dovolit jelikož je hned vidět rozdíl mezi 90 a 120. U těch slovenských ne.
tu by som si dovilil vyrazne nesuhlasit, tema vyzarovacich diagramov je otazka na dlhe bohuzial iba akademicke debaty. 2D vyzarovak (uvadzany v marketingovych materialoch mnohych vyrobcov) ma vypovednu hodnotu velmi malu az velmi blizku nule. Moznosti vizualneho prisposobenia grafu "pre potreby marketingu" su nekonecne, staci na to jednoducha zmena rozsahu, mierky alebo sposobu vykreslenia dat. Vzhladom na to co vidim v roznych datasheetoch sa to aj hojne vyuziva a co je horsie vela ludi tomu naivne veri. Vobec netreba data upravovat, alebo nedajboze falsovat. Trosku to suvisi aj s prezentovanim vyzarovacieho uhla, jasne ze standart je uvadzat uhol pri poklese o 3 dB zial my vsak prichadzame s novym vyrobkom na existujuci trh kde zial niekto
iny nez my zaviedol tento "divny" standart (-6 dB) len preto ze mu to hralo do karat, a pretoze sa chcel pysit tym ze jeho antena je taka alebo makova.
My sme dlho zvazovali akym sposobom budeme prezentovat nase vysledky a nakoniec sme zvolili uz existujuci sposob zozbrazenia a to tak aby si uzivatel mohol porovnat sposob vyzarovania v ramci nasej ponuky. Zrovnanat rozsah a mierku s konkurenciou nema zmysel kedze minimalne jeden z nich (vsetci zjavne viete o kom hovorim) si rozsahy v grafoch meni pre kazdy produkt samostatne podla toho ako sa mu to prave hodi do materialov. Toto vsak nieje nas pripad. Naopak nas zaujem je aby si uzivatel sam vybral ktora antena je pre neho vhodna (zamerne nepisem ze lepsia lebo to nemusi byt pravda - kedze kazda antena je na nejaky konkretny ucel lepsia/horsia a naopak) sam ju otestoval a sam si overil ako funguje a ci mu vyhovuje. Aj preto
sme inicializovali nasu ponuku na testovanie ale aj ine aktivity.
Sposob TRY and BUY sa u nas naozaj osvedcil. Mozem spomenut
StationBox Mikro ktory podla papierov vela ludi zavrhlo len preto ze si
precitali ze ma "iba" 15 dBi antenu. Kedze my nase udaje neprikraslujeme ale uvadzame ich tak ako vysli z merania, moze sa zdat ze to cislo je male. Prax vsak ukazala nieco ine, zakaznici ktori si produkt vyskusali v reale zrazu zistili ze v porovnani s inymi produktami kde je zisk uvadzany vyrazne vyssi nas produkt funguje na pocudovanie lepsie. Ja hovorim najprv otestuj az potom si urob vlastny nazor pretoze papier (bohuzial) znesie vsetko.