❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ALCOMA a záruční doba

WIFI, LTE, dvoubodové spoje, antény atd. Vlákna zaměřené přímo na problematiku MikroTik/RouterBoard a Ubiquiti prosím směrujte do příslušného fóra, viz výše.
Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Re: ALCOMA a záruční doba

Příspěvekod hapi » 15 years ago

protože to stojí 5 tisíc... Oni tam stejně přijdou a udělaji to samí co si tam uděláme samy.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

soucez
Příspěvky: 845
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod soucez » 15 years ago

Obchoďáci z Alcomy teď prej fasují kyblík medu a k tomu štětku. A tou štětkou to pak namočí do toho medu a patlaj vám to kolem huby :-)
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 15 years ago

hapi píše:protože to stojí 5 tisíc... Oni tam stejně přijdou a udělaji to samí co si tam uděláme samy.

ano, to ja vim... mnohdy by sis to sam udelal i lepe, ale stoji ti to potom tech 5 tisic za problemy co ma zakladatel tohoto topicu? za zbytecne hadani se s vyrobcem? takhle jim to otriskas o hlavu a nemuzou rict ani pul slova...
0 x
Jan Ptáček

puntin
Příspěvky: 6
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod puntin » 15 years ago

net.work píše:
hapi píše:protože to stojí 5 tisíc... Oni tam stejně přijdou a udělaji to samí co si tam uděláme samy.

ano, to ja vim... mnohdy by sis to sam udelal i lepe, ale stoji ti to potom tech 5 tisic za problemy co ma zakladatel tohoto topicu? za zbytecne hadani se s vyrobcem? takhle jim to otriskas o hlavu a nemuzou rict ani pul slova...


Tak předně ti montáž za 5k Kč nikdo neudělá. A kdyby ano, zapomeň na to, že až se ti podělá lajna, tak že někdo okamžitě přijede a bude to řešit - to by jsi musel platit každý měsíc další nemalé lowe za SLA. Nevím, proč by se nám měli takto zvyšovat náklady kůli tomu, že někdo na spoji za 1/4 mega neco odflákne a pak se ohání tím, že spoj nemontoval.
Když si koupím yoghurt za 10Kč a podělám se z něj, tak jak bude výrobce postupuvat ? Snažit se nějak dohodnout a nebo mě bude trvdit že mě např. nechladila lednice ???

Je fajne, že si člověk umí udělat všechno kolem mikrovln sám (myšleno montáž - řešení poruchových stavů - výměnu vadného zařízení ) a nemusí nikomu za to platit další lowe. Ale ať po mě nikdo nechce, abych lítal zadara celej den kůli tomu, že nějakej pitomec na výrobní lince poruší předepsanej postup práce a něco odflákne. Stojí to miminálně čas, lowe za nalítaný km a vše naprosto naprosto zbytečně.
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 15 years ago

puntin píše:
net.work píše:
hapi píše:protože to stojí 5 tisíc... Oni tam stejně přijdou a udělaji to samí co si tam uděláme samy.

ano, to ja vim... mnohdy by sis to sam udelal i lepe, ale stoji ti to potom tech 5 tisic za problemy co ma zakladatel tohoto topicu? za zbytecne hadani se s vyrobcem? takhle jim to otriskas o hlavu a nemuzou rict ani pul slova...


Tak předně ti montáž za 5k Kč nikdo neudělá. A kdyby ano, zapomeň na to, že až se ti podělá lajna, tak že někdo okamžitě přijede a bude to řešit - to by jsi musel platit každý měsíc další nemalé lowe za SLA. Nevím, proč by se nám měli takto zvyšovat náklady kůli tomu, že někdo na spoji za 1/4 mega neco odflákne a pak se ohání tím, že spoj nemontoval.
Když si koupím yoghurt za 10Kč a podělám se z něj, tak jak bude výrobce postupuvat ? Snažit se nějak dohodnout a nebo mě bude trvdit že mě např. nechladila lednice ???

Je fajne, že si člověk umí udělat všechno kolem mikrovln sám (myšleno montáž - řešení poruchových stavů - výměnu vadného zařízení ) a nemusí nikomu za to platit další lowe. Ale ať po mě nikdo nechce, abych lítal zadara celej den kůli tomu, že nějakej pitomec na výrobní lince poruší předepsanej postup práce a něco odflákne. Stojí to miminálně čas, lowe za nalítaný km a vše naprosto naprosto zbytečně.


Proc by nikdo neudelal montaz za 5 tisic? Ted sem tady mel firmu na montaz Orcavu a isntalace stala cca. 5tisic... Jinak o SLA sem nerek pul slova a je mi jasne ze kdyz si necham od firmy namontovat spoj, tak ze ho pak v ramci montaze nebudou servisovat...
ad tvuj pripad yoghurt - kvuli jogurtu se asi nebudu hadat s vyrobcem, ale kvuli 150tisicum za spoj asi ano...
0 x
Jan Ptáček

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

puntin píše:
net.work píše:
hapi píše:protože to stojí 5 tisíc... Oni tam stejně přijdou a udělaji to samí co si tam uděláme samy.

ano, to ja vim... mnohdy by sis to sam udelal i lepe, ale stoji ti to potom tech 5 tisic za problemy co ma zakladatel tohoto topicu? za zbytecne hadani se s vyrobcem? takhle jim to otriskas o hlavu a nemuzou rict ani pul slova...


Tak předně ti montáž za 5k Kč nikdo neudělá. A kdyby ano, zapomeň na to, že až se ti podělá lajna, tak že někdo okamžitě přijede a bude to řešit - to by jsi musel platit každý měsíc další nemalé lowe za SLA. Nevím, proč by se nám měli takto zvyšovat náklady kůli tomu, že někdo na spoji za 1/4 mega neco odflákne a pak se ohání tím, že spoj nemontoval.
Když si koupím yoghurt za 10Kč a podělám se z něj, tak jak bude výrobce postupuvat ? Snažit se nějak dohodnout a nebo mě bude trvdit že mě např. nechladila lednice ???

Je fajne, že si člověk umí udělat všechno kolem mikrovln sám (myšleno montáž - řešení poruchových stavů - výměnu vadného zařízení ) a nemusí nikomu za to platit další lowe. Ale ať po mě nikdo nechce, abych lítal zadara celej den kůli tomu, že nějakej pitomec na výrobní lince poruší předepsanej postup práce a něco odflákne. Stojí to miminálně čas, lowe za nalítaný km a vše naprosto naprosto zbytečně.



tak jsem to myslel. Přesně jsi to trefil. Ty problémy bez placení SLA budu mít úplně stejný. Trochu nechápu na co pak je záruční lhůta. S tim SLA se mi to pojítko ještě víc prodraží. Chápu pokud bych SLA platil až po záruce protože jestli se v záruce roseká, tak my ho museji vyměnit tak jako tak. Jsou to pěkný parchanti co jenom tahaji z lidí prachy a na konec to svedou na něco jinýho.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

Star_Gate
Příspěvky: 256
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod Star_Gate » 15 years ago

Kouzlo SLA je v tom že když se ti to podělá, tak přijedou s náhradníma jednotkama (někde sem četl do 4 hodin od nahlášení jestli se nepletu), vymění a rozjedou. nevím jestli rovou daj nový nebo nějaký erární ale tak jako tak to nemá nic společnýho se zárukou.
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

ne to nemá, ovšem v záruční době budou remcat když nemám SLA a spoj se roseká a ještě k tomu jsem si ho instaloval sám.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

Star_Gate
Příspěvky: 256
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod Star_Gate » 15 years ago

Tak to v žádném případě nesmí. To bych se s nima hádal, dokud neni uraženej roh jednotky že mi to někde spadlo na zem, tak je to jen a jen jejich problém a musí to vyměnit a vzhledem k ceně spoje bych to viděl že bez keců.
0 x

puntin
Příspěvky: 6
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod puntin » 15 years ago

Star_Gate píše:Kouzlo SLA je v tom že když se ti to podělá, tak přijedou s náhradníma jednotkama (někde sem četl do 4 hodin od nahlášení jestli se nepletu), vymění a rozjedou. nevím jestli rovou daj nový nebo nějaký erární ale tak jako tak to nemá nic společnýho se zárukou.



Dovoluji si poopravit...
Kouzlo SLA je v tom, že platím měsíčně nemalé peníze za to, že někdo v případě potřeby přijede, vymění vadný díl mikrovlnného spoje a uvede spoj do provozu.

Já zaplatím za výměnu nebo SLA protože někde ve výrobním závodě někdo odflákne svoji práci - neměl by to v tomto případě všechny náklady zaplatit výrobce ? Přeci on ručí za kvalitu spoje !!! Jenomže takto vše zaplatím já a to je bordel :!: :!: :!:
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

osobně dost pochybuju, na forech je víc lidí který popisujou tohle chování defakto od všechn prodejců.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

soooc
Příspěvky: 1586
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod soooc » 15 years ago

Docela se smeju vsem tem kecum tady :)

Pokud mi nekdo proda spoj, dava mi na nej zaruku. Dejme tomu 2 roky. A v ramci zaruky mi garantuje, ze pokud se to podela, tak ja jim to poslu a oni mi to do triceti dnu opravi a poslou zpet. Takhle to zname vsichni :)

SLA je, ze pokud se mi to pokazi, tak to nebudou resit tech az 30 dnu, ale do 4 hodin u me doma nekdo bude i s nahradni jednotkou. A za to se plati.

Je to stejne jako u notebooku napriklad, za lepsi zaruku si musim priplatit. V obuvi mi taky nepuci nahradni boty po dobu reklamace.

To, ze si nekdo mysli, ze kdyz to stalo 150k, ze to bude reklamovat rychlosti blesku, je takovy drobny omyl :)

Doporucuju si ozkouset reklamaci auta. Reklamovali jsme dodavku za 300k, nechali si ji tam tyden, nahradni auto nam nepujcili, nemeli jsme zadnou lepsi nez obycejnou zaruku. A nemohli jsme rict ani slovo. Benzin do servisu jsme platili my, ze servisu nam dali auto s plnou nadrzi (takze zaplatili vlastne dopravu k zakaznikovi zpet :) ).

Ja jen, abyste se vsichni vratili do reality ;)
0 x
Petr Šlinz
UBNT mám rád!

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

vrať se do reality ty. Bavíme se tu o záruční době v případě neplacení SLA + montování svépomoci. Ty jsi řek čistou teorii což má od reality dost daleko. Nevim jak pro tebe ale po nás je 150k za zařízení dost na to, aby i bez SLA + s namontování svépomoci, uznaly reklamaci v případě poruchy v záruční lhůtě. To je teorie, bohužel praxe je taková, že bez SLA + s namontováním svépomoci, tě pošlou do háje i v záruční době protože sis to právě namontoval sám a podle nich automaticky blbě a jak už někdo zmiňoval tak tě pošlou do háje i když si byl na jich školení o montáži. Internet je plnej těhle zkušeností s těmahle praktikama.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

soooc
Příspěvky: 1586
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod soooc » 15 years ago

Tak ja reknu nas priklad:

Kupovali jsme MP90, 3ks, nasadime a po 14 dnech se nam jedna nejak rozstonala - furt se odpojovala, pripojovala. Nasledoval telefonat do alcomy, vystaveni alcomy na verejne IP, domluva, ze je to vadne. Dotaz, zda mame SLA -> nemeli jsme. Poslali jsme to vlakem do Prahy, 2. den prijela opravena jednotka k nam, spoj zprovoznen. Pak jeste telefonicka omluva od alcomy. Problem vyresen rychle a bezproblemove. Od te doby zadny problem :)

Nebo mozna nechapu, jaky problem se tady resi. Alcoma nam spoj zcela regulerne vyreklamovala a bylo.
0 x
Petr Šlinz
UBNT mám rád!

Peyrak
Příspěvky: 1588
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod Peyrak » 15 years ago

My máme v síti 4 spoje MP90 něco přes rok, vše OK. Když jsme je kupovali, ptal jsem se jak by se problém řešil, v Alcomě mi tvrdili, že kdybych je sundal vadný, skočil do auta a jel k nim (máme to cca 135km) tak mi jsou schopný za nějakej denní nájem půjčit náhradní. Po opravě zase cesta zpět a výměna. Relativně přijatelný náklady, lepší než rok platit SLA. Teda jestli to tak fakt chodí
0 x