❗️Toto je původní verze internetového fóra ISPforum.cz do února 2020 bez možnosti registrace nových uživatelů. Aktivní verzi fóra naleznete na adrese https://telekomunikace.cz

ALCOMA a záruční doba

WIFI, LTE, dvoubodové spoje, antény atd. Vlákna zaměřené přímo na problematiku MikroTik/RouterBoard a Ubiquiti prosím směrujte do příslušného fóra, viz výše.
net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Re: ALCOMA a záruční doba

Příspěvekod net.work » 15 years ago

tak SLA preci neni o vyrizovani reklamaci... SLA je v podstate servisni smlouva, kde se ti garantuje nejaka reakcni doba a nejaka doba znovu zprovozneni spoje... to co se deje s vadnyma jednotkama uz je relativne jedno, kazdy to resi jinak... ja mam treba s orcave smlouvu, ze musi prijed do 3 hodin, do 6 hodin od nahlaseni spoj musi fungovat.. a to co udelaji s tema vadnyma jednotkama je na nich - kazdopadne uz neni potom zadny dalsi vypadek, zustavaji na spoji jednotky co privezli oni.. coz se mi libi.. nevim jak vy, ale konkretne u orcavu (a myslim i u Alcom vramci SLA od Vanca) to takhle funguje... a stoji to 1000,- kc mesicne, coz si myslim ze je super cena.....
ad. uznavani reklamaci atp - primarne sem na toto tema reagoval s tim ze kdyz si necham aspon zkontrolovat svou vlastní montáž nějakým alcomím technikem tak mam jistotu ze mi pri pripadne reklamaci nemuzou rict ze spoj byl montovan spatne... Jestli si prodejce vymysli nejakou jinou vymluvu proc spoj nevyreklamovat, tot uz je vec druha.... ;)
0 x
Jan Ptáček

Star_Gate
Příspěvky: 256
Registrován: 16 years ago

Příspěvekod Star_Gate » 15 years ago

Logicky, když si koupíte spoj, kde máte anténu, držák, radom a jdnotku atp. a při reklamaci vám řeknou že to nemontovaly oni, tak je problém s reklamací, tak to je blbost. Tohle si může dovolit říct maximálně výrobce cihel, když mu to chcete reklamovat že vám spadnul barák. Přece dokud neurazíte zářič, špatně nezaizolujete průchodku na kabel, nepřejedet anténu autem, netřísknete s tím o zem (zkrátka to neni mechanicky poškozeno), nespadne vám to z paneláku na zem, tak výrobce musí reklamaci uznat, protože zbytek je jejich dílo. vada v montáži může být maximálně taková, že budou špatně nasměrované antény, a spoj se bude rozpadat - to je hloupost každého technika. Začínám přemýšlet že místo alcomy du do novýho summitu a jednotek Alter 10G.
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 15 years ago

Star_Gate píše:Logicky, když si koupíte spoj, kde máte anténu, držák, radom a jdnotku atp. a při reklamaci vám řeknou že to nemontovaly oni, tak je problém s reklamací, tak to je blbost. Tohle si může dovolit říct maximálně výrobce cihel, když mu to chcete reklamovat že vám spadnul barák. Přece dokud neurazíte zářič, špatně nezaizolujete průchodku na kabel, nepřejedet anténu autem, netřísknete s tím o zem (zkrátka to neni mechanicky poškozeno), nespadne vám to z paneláku na zem, tak výrobce musí reklamaci uznat, protože zbytek je jejich dílo. vada v montáži může být maximálně taková, že budou špatně nasměrované antény, a spoj se bude rozpadat - to je hloupost každého technika. Začínám přemýšlet že místo alcomy du do novýho summitu a jednotek Alter 10G.

Přepětí????? :shock: Špatné zemění?????? :shock: Když s t ím třískneš o zem nemusi to na jednodce být vidět a přesto vevnitř může být něco KO...... :shock:
0 x
Jan Ptáček

puntin
Příspěvky: 6
Registrován: 15 years ago
antispam: Ano

Příspěvekod puntin » 15 years ago

net.work píše:
Star_Gate píše:Logicky, když si koupíte spoj, kde máte anténu, držák, radom a jdnotku atp. a při reklamaci vám řeknou že to nemontovaly oni, tak je problém s reklamací, tak to je blbost. Tohle si může dovolit říct maximálně výrobce cihel, když mu to chcete reklamovat že vám spadnul barák. Přece dokud neurazíte zářič, špatně nezaizolujete průchodku na kabel, nepřejedet anténu autem, netřísknete s tím o zem (zkrátka to neni mechanicky poškozeno), nespadne vám to z paneláku na zem, tak výrobce musí reklamaci uznat, protože zbytek je jejich dílo. vada v montáži může být maximálně taková, že budou špatně nasměrované antény, a spoj se bude rozpadat - to je hloupost každého technika. Začínám přemýšlet že místo alcomy du do novýho summitu a jednotek Alter 10G.

Přepětí????? :shock: Špatné zemění?????? :shock: Když s t ím třískneš o zem nemusi to na jednodce být vidět a přesto vevnitř může být něco KO...... :shock:



A wo wo tom to jééé. Prostě jsem se špatně podíval na jednotku a tak jsem porušil záruku ! A nebude to třeba taky tím, že cena spojů je dnes stlačena na minimum a tak prostě výrobce smete ze stolu co jde, jen aby neměl další výdaje ???
Někdo tady psal o zápůjčce na den, než se opravila jejich jednotka... pane bože proč ? Snad výrobce ručí za kvalitu spoje, pokud spoj odejde, tak než opraví ten můj snad něco může zapůjčit grátis - dost na tom, že s tim má ISP další výdaje sám ( výpadek, demontáž, montáž cesta do Prahy a podobně)-tohle by byl přístup kterej by byl v pořádku a ne neslibovat náhradní díly, nic není problém a když vznikne problém a cinkne ISP do práglu tak nasrat :!: :!: :!: Wanco a plať :!:
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

a nejlepší je když daji na pojítko 12 měsíční záruku. To musí bejt kvalita.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

bl3k
Příspěvky: 15
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bl3k » 15 years ago

puntin píše:
net.work píše:
Star_Gate píše:Logicky, když si koupíte spoj, kde máte anténu, držák, radom a jdnotku atp. a při reklamaci vám řeknou že to nemontovaly oni, tak je problém s reklamací, tak to je blbost. Tohle si může dovolit říct maximálně výrobce cihel, když mu to chcete reklamovat že vám spadnul barák. Přece dokud neurazíte zářič, špatně nezaizolujete průchodku na kabel, nepřejedet anténu autem, netřísknete s tím o zem (zkrátka to neni mechanicky poškozeno), nespadne vám to z paneláku na zem, tak výrobce musí reklamaci uznat, protože zbytek je jejich dílo. vada v montáži může být maximálně taková, že budou špatně nasměrované antény, a spoj se bude rozpadat - to je hloupost každého technika. Začínám přemýšlet že místo alcomy du do novýho summitu a jednotek Alter 10G.

Přepětí????? :shock: Špatné zemění?????? :shock: Když s t ím třískneš o zem nemusi to na jednodce být vidět a přesto vevnitř může být něco KO...... :shock:



A wo wo tom to jééé. Prostě jsem se špatně podíval na jednotku a tak jsem porušil záruku ! A nebude to třeba taky tím, že cena spojů je dnes stlačena na minimum a tak prostě výrobce smete ze stolu co jde, jen aby neměl další výdaje ???
Někdo tady psal o zápůjčce na den, než se opravila jejich jednotka... pane bože proč ? Snad výrobce ručí za kvalitu spoje, pokud spoj odejde, tak než opraví ten můj snad něco může zapůjčit grátis - dost na tom, že s tim má ISP další výdaje sám ( výpadek, demontáž, montáž cesta do Prahy a podobně)-tohle by byl přístup kterej by byl v pořádku a ne neslibovat náhradní díly, nic není problém a když vznikne problém a cinkne ISP do práglu tak nasrat :!: :!: :!: Wanco a plať :!:



Proc by ti mel vyrobce pujcovat spoj gratis? Kdyz si pujdes koupit novou televizi a rozbije se ti pujci ti snad v krame novou nez tu straou opravi? O tom pochybuji
0 x

Leeonek
Příspěvky: 3485
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod Leeonek » 15 years ago

bl3k píše:Proc by ti mel vyrobce pujcovat spoj gratis? Kdyz si pujdes koupit novou televizi a rozbije se ti pujci ti snad v krame novou nez tu straou opravi? O tom pochybuji

jedna moje klientka mi říkala prej je to samozřejmé :)))


Dneska jsem si byl v Praze pro Summita, 100Mbit verze, 5 let záruka! Na pár místech po republice drží rezervní spoje, které Ti v případě problému tvého, pučí po dobu opravy. Shodou okolností mám toho servisáka 7km od baráku, dalšíko 31km. Takhle si představuju spolupráci výrobce a uživatele.
Naposledy upravil(a) Leeonek dne 04 Feb 2010 23:08, celkem upraveno 2 x.
0 x

bl3k
Příspěvky: 15
Registrován: 16 years ago
antispam: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod bl3k » 15 years ago

Leeonek píše:
bl3k píše:Proc by ti mel vyrobce pujcovat spoj gratis? Kdyz si pujdes koupit novou televizi a rozbije se ti pujci ti snad v krame novou nez tu straou opravi? O tom pochybuji

jedna moje klientka mi říkala prej je to samozřejmé :)))


Dneska jsem si byl v Praze pro Summita, 100Mbit verze, 5 let záruka! Na pár místech po republice drží rezervní spoje, které Ti v případě problému tvého, pučí po dobu opravy. Shodou okolností mám toho servisáka 7km od baráku, takhle si představuju spolupráci výrobce a uživatele.


Ano chapu to jako nadstandartni sluzbu od vyrobce/dodavatele ne vsak za samozrejmost jak si nekteri mysli :)
0 x

Leeonek
Příspěvky: 3485
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod Leeonek » 15 years ago

bl3k píše:Ano chapu to jako nadstandartni sluzbu od vyrobce/dodavatele ne vsak za samozrejmost jak si nekteri mysli :)


Jasně, není to samozřejmost, ale aspoň u mě takováto služba rozhodne o dalších investicích. Jsem zákazník, a mám možnost výběru. Pokud mám nějakou negativní zkušenost s výrobcem/dodavatelem a myslím si, že semnou vydrbali, jdu příště nakoupit jinam....
0 x

Uživatelský avatar
hapi
Příspěvky: 12989
Registrován: 18 years ago

Příspěvekod hapi » 15 years ago

asi se tu všichni bavíme tak trochu o něčem jiném. Pokud si člověk zaplatí SLA tak je jasný že mu držeji náhradní jednotku skladem. Ačkoliv je podezřelé, že by jednotka za 50k měla nějak odcházet ale to je jiná písnička. Ovšem když už jednotka odejde v záruční době a člověk nechce platit SLA což je celkem logický, co s nim prodejce(výrobce) udělá? Bude se po vás vozit za špatnou instalaci nebo prostě stačí poslat jednotku na reklamaci a oni po vyřízení pošlou novou. Jasně že to může trvat měsíc ale když si člověk neplatí SLA, musí s tim počítat. Člověk zakládající vlákno píše že ho poslaly do háje.

Takže prostá otázka čekající na prostou odpověď. Jak komu proběhla reklamace pojítka bez SLA? SLA tu neřešíme, to je všem jasný.
0 x
Supermicro + Mikrotik = SuperTik
high speed routery podle požadavků

raven-il
Příspěvky: 1097
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod raven-il » 15 years ago

Mirovka.net píše:Ahoj,
začínáme se s Alcomou dohadovat na téma délka záruky u "zlobícího" RR spoje.
Ve "VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNKÁCH" platných od 01.02.2008 Alcoma uvádí "Záruční doba pro výrobky ALCOMA a služby je 12 měsíců"
Nemáte náhodou někdo po ruce VOP platné před uvedeným termínem, tedy před 01.02.2008 ?

Díky za Vaše reakce


Zajimave, prekvapuje me, ze by lidi z Alcomy postupovali takhle, pokud neni opravnena pochybnost o oduvodnenosti reklamace. Byly by nejake podrobnosti ?
0 x
Josef Smola
k mikrotiku jsem se vratil po 4 letech a mam pocit, ze kdyby zakazali vsechny zabugovany feature, zustane jen ten barevnej terminal....

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 15 years ago

ja nevim, ale me postup alcomy pri reklamaci pripada celkem normalni --- vemte si situaci v autoservise --- koupite auto, po pul roce nechate vymenit olej, filtry a treba brzdove desticky nekomu kdo to dela doma v garazi... Nacez za dalsi mesic jdete reklamovat auto s tim ze to proste nejede... Na prvni pohled samozrejme vse OK, olej tam je, filtry tam sou, desticky taky... na druhy pohled uz se zjisti ze filtry je vse noname a menilo se to nekde v neautorizovanem servise....
Co z toho plyne? Kdyz nebudete v servise delat garancni proglidky v servisech, automaticky prichazite o zaruku...
Tak stejne alcoma.. Spoj je v zaruce, ale vyrobce proste nema jistotu ze to bylo namontovano spravne....
Takze asi tak.

PS.: TIMTO SROVNANIM NECHCI V ZADNEM PRIPADE RICT, ZE KDYZ SI NEKDO SAM VYMENI OLEJ V AUTE, TAK ZE TO MUSI BYT HORSI NEZ V SERVISE! STEJNE TAK JAKO KDYZ NEKDO NAMONTUJE SPOJ SAM, TAK TO MUZE BYT KVALITNEJI PROVEDENO NEZ OD ODBORNE FIRMY.....

A ohanet se tim ze kdyz si kupuju spoj za 100k kc tak ze mi nezbyde 5tisic na odbornou montaz neberu jako argument :-D
0 x
Jan Ptáček

Maxik
Příspěvky: 2579
Registrován: 18 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Maxik » 15 years ago

No v kazdym pripade je to silne neprofesionalni od Alcomy, pokud se cokoli stane s elektronikou na spoji v zarucni dobe, meli by ihned dodat nahradni dil aby spol jel a je jedno jestli si to nekdo montoval sam nebo ne.
0 x

net.work
Příspěvky: 2779
Registrován: 19 years ago
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod net.work » 15 years ago

je to urcite hodne neprijemne, ale myslim si ze vzdycky se da nejak domluvit....
0 x
Jan Ptáček

Leeonek
Příspěvky: 3485
Registrován: 19 years ago

Příspěvekod Leeonek » 15 years ago

taky si myslím, že je všechno o domluvě, kdoví jak to všechno bylo. Vemte si to ze svojí strany, pokud klient jednou zavolá že má problém, vyřeším to s ním a mám rok nebo víc pokoj. Pokud je klient frfloň, neustále prudí a otravuje každý měsíc s něčím, taky ho pošlu do patřičných mezí. Dokonce pokud by si zařízení nainstalovat sám a připojoval se svépomocí, byl bych mu schopen to vytknout a odvolat se na to, že nebylo instalováno naším technikem. Nebo mi snad chce někdo tady tvrdit, že si nechá připojit cizího člověka aniž by zkontroloval to co spáchal na střeše? To silně pochybuju.....

Problém je zjevný a tady net.work má naprostou pravdu. U spoje za 100000, který je důležitý, a nejsem schopen ho nějak dočasně nahradit, si zaplatím montáž i SLA. Je prostě hloupost tohle neudělat a pak se tady o něčem dohadovat.
0 x